Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 jul 2020 23:06

Enzzo schreef: 18 jul 2020 22:02 Wat ook opvalt is dat het voorlopig steeds de jongeren zijn die voor wat hogere besmettingshaarden zorgen. .........;;
In België is in de provincie Antwerpen zijn het Borgerhout en Deurne die het hardst getroffen zijn, toevallig 3 steden met een hoog inwonersaantal van allochtone/gastarbeiders¨/migranten afkomst.
Toeval?
Opflakkering coronavirus in Borgerhout en Deurne "het gaat de verkeerde kant uit"
Le Soir-journalist Xavier Counasse maakt in z'n krant een uitgebreide analyse die de cijfers van Van Ranst van de broodnodige context voorziet. "Het zou toch eerlijk zijn te vermelden dat op 15 maart het om 214 cases op 1.025 tests ging, ofwel 21 procent besmet, wetende dat we toen niet de middelen hadden om iedereen te testen. Nu maandag 13 juli ging het om 216 cases op 6.890 testen, ofwel 3 procent besmet, met een veel grotere testcapaciteit."
Wie houdt de nar Van Ranst eigenlijk voor de gek? Beseffen we welke economische schade we aan het aanrichten zijn?
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 18 jul 2020 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4562
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 18 jul 2020 23:14

In België is in de provincie Antwerpen zijn het Borgerhout en Deurne die het hardst getroffen zijn, toevallig 3 steden met een hoog inwonersaantal van allochtone/gastarbeiders¨/migranten afkomst.
Toeval?

Ik denk niet dat het toeval is. Ik heb het er op het werk al een paar keer over gehad met werknemers van vreemde origine (de meesten ervan uiten zich als moslim) en zij hebben daar toch een andere kijk op. De reactie is meestal insjallah.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7781
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 jul 2020 23:30

daniel1975 schreef: 18 jul 2020 22:52 Zonder vakantie kunnen? Dat is zeer onwenselijk. Niemand kan 52wk/jr volledig aan het werk zijn.
Of dat perse in het buitenland moet? Laat ieder die keuze zelf nemen. Ik acht een trip naar de bergen volledig veilig, beter dan een dagje shoppen in Amsterdam of een biertje in een vol cafe.
Helemaal mee eens! Vakantie is geen recht maar wel een noodzaak voor velen. Zeker na de lockdowns van afgelopen maanden. Hoe je dat invult is geheel aan jezelf maar even wat tijd om te bezinnen, vrij te zijn, je gezinsbanden weer te versterken is gewoon een belangrijk moment voor heel veel mensen en als dat wegvalt wordt de invloed van dit akelige virus alleen maar groter en de weerstand tegen allerlei, vaak niet hele consequente regels, steeds groter!

Maar wat dat betreft is het punt van de collega die naar Catatonie gaat ook wel relevant natuurlijk.
Gezond verstand is mooi maar moeilijk te handhaven in dit soort roerige tijden /)
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37235
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2020 01:12

Ik kan alleen maar hopen dat hij zijn verstand gebruikt. Wellicht is het plan al gewijzigd.
Less is bore

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5211
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 19 jul 2020 08:46

Lcsmet schreef: 18 jul 2020 23:06
Enzzo schreef: 18 jul 2020 22:02 Wat ook opvalt is dat het voorlopig steeds de jongeren zijn die voor wat hogere besmettingshaarden zorgen. .........;;
In België is in de provincie Antwerpen zijn het Borgerhout en Deurne die het hardst getroffen zijn, toevallig 3 steden met een hoog inwonersaantal van allochtone/gastarbeiders¨/migranten afkomst.
Toeval?
..
Je hebt een uitleg waarom het niet in luik/Brussel of Charleroi is?


Voor de Nederlanders; Borgerhout en Deurne zijn geen steden maar districten in Antwerpen.
En de Joodse gemeenschap in antwerpen nog migranten noemen zou wel straf zijn.

Maar idd er zijn wel een aantal gemeenschappen geweest waar de boodschap niet altijd duidelijk was hoe groot de risico's zijn.

Walter

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5211
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 19 jul 2020 08:49

ik fietste net naar de bakker en zat met een vervelend geluidje tijdens het fietsen.
Ik kon het niet thuisbrengen. Aangekomen ontdekte ik dat het het plastiek zakje in mijn broek was waarin mijn mondmasker zit.

Walter

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 19 jul 2020 09:02

Fijn dat het zo snel opgelost is!


Geluidjes aan je fiets die er niet horen zijn een gruwel.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 19 jul 2020 10:17

SqueeZer schreef: 18 jul 2020 22:27 CUT
dat iedereen eens een jaartje niet zonder vakantie kon snap ik dan toch ook weer niet ...
Nee, dat dwangmatige met vakantie moeten snap ik ook niet zo goed.
Toen ik nog werkte hadden we ook wel eens geen zin in gereis en de vaak bijbehorende stress en dan bleven we gewoon thuis.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5860
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 jul 2020 10:23

Ik snap dat wel. Reizen is gewoon KEI gaaf. Maar ja, dat is mijn persoonlijke afwijking. Er zijn ook mensen die gaan mountainbiken in de blubber in de winter, Daar snap ik dan weer helemaal niks van. Er zijn ook mensen die gaan linedancen, festivals aflopen of op een cursus bonbons maken gaan. Daar snap ik ook echt niks van.

Maar iedereen heeft zo z'n hobbies en bij mij is dat reizen. En door dat Corona gedoe is dat dus behoorlijk beperkt geworden en JA daar baal ik flink van.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37235
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2020 12:03

+1
En idem voor werk; mijn business trips vond ik altijd net de kers op de taart. Nu is het toch net ff saaier.

Als mensen thuis willen blijven voor een hippe #staycation moeten ze dat lekker doen, maar loop niet te wijzen aub. Meeste besmettingen vinden plaats in huiselijke kring. Conclusie: op vakantie gaan is veiliger :mrgreen:
Less is bore

monique70
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 feb 2012 22:11

monique70 19 jul 2020 12:06

Keezx schreef: 19 jul 2020 10:17 Nee, dat dwangmatige met vakantie moeten snap ik ook niet zo goed.
Toen ik nog werkte hadden we ook wel eens geen zin in gereis en de vaak bijbehorende stress en dan bleven we gewoon thuis.....
Maar toen was de situatie anders. Mijn huis was kantoor en mijn huis was school, buiten het huis wat altijd al thuis was. Ik ben inmiddels verschrikkelijk toe aan even een andere omgeving. Laat mij lekker vakantie vieren in een omgeving die even geen kantoor en school is. Ik ben er nog nooit zo aan toe geweest.

En nu ga ik heerlijk Corona-proof in mijn eentje een eind fietsen 🙂
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jul 2020 13:25

Als je niet werkt en geen thuiswonende kinderen hebt is het over dit soort dingen makkelijk oordelen.
De vriend van onze dochter woont sinds begin maart hier om er 1 gezin van te maken.

Een dagje vorige week:
Zowel m'n dochter als haar vriend hadden een examen.
M'n vrouw had een internationale vergadering
En ik had een netmeeting over een mogelijke projectopdracht.
Zelden zo optimaal gebruik gemaakt van de bandbreedte :mrgreen:
Vier ruimtes in huis die even NIET door een van de anderen betreden mocht worden.

We kunnen het allemaal prima met elkaar vinden maar het hele huis ruikt naar werk en school.

Gesloten