Maar het is toch gek dat iemand daarover gaat klagen bij een manager, omdat HIJ (of zij) daardoor niet veilig (naar zijn gevoel), boodschappen kan doen op dat moment.Enzzo schreef: ↑13 aug 2020 14:37 De klager klaagde dat de supermarkt geen maatregelen neemt om het aantal mensen wat boodschappen doet te beperken tot een maximum aantal. Iets wat, als het inderdaad echt tè druk was, geheel terecht is. De ondernemer zelf is namelijk verantwoordelijk voor het naleven van de regels.
Ik begrijp dus ook niet goed wat daar nu zo grappig aan is.
Het is kennelijk maar net hoe je tegen dingen aankijkt....
Waarom had die ondernemer het dusdanig geregeld moeten hebben zodat deze persoon nog wel boodschappen had kunnen doen op een manier die veilig was voor hem? Wat was het privilege van deze klant boven andere klanten?
Waarbij je hier natuurlijk 2 dingen moet afvragen... , had hij daadwerkelijk een punt? Was het drukker dan toegestaan, kon 1.5m die gehouden worden, meer mensen tov winkeloppverlakte dan toegesteen? Of was het slechts zijn perceptie?
En als hij de ondernemer op zijn verantwoordelijkheid wijst, hoe zat het dan met eigen verantwoordelijkheid? Als je je niet veilig voelt omdat de winkel te druk is of lijkt, dan stap je toch niet naar binnen..., dan kies je uberhaupt winkeltijden op waarbij het rustiger is? Zet je een mondkapje op (misschien had deze meneer dat wel, dat weten we natuurlijk niet).