Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2020 13:44

Ik word vooral heel verdrietig van wat ik allemaal lees. Verhalen als van Squeezer zijn schrijnend, kan er helaas nog veel aan toevoegen. Onze klanten, bloemenbedrijven, staan op survival-modus en wij rekenen op veel faillissementen. En dan vanmorgen alweer bericht dat de agrarische sector niet gesteund gaat worden door de EU. Al het geld is weer voor de multinationals en de luchtvaart zeker?
En dan de stupiditeit her en der; chips implanteren, menselijk gemaakt virus, zucht.....
enerzijds wil ik het niet meer lezen, anderzijds heb ik ook wel een informatiebehoefte.

Hoop dat NL ons die fietsvrijheid wel blijft geven.
Less is bore

i-mac

i-mac 26 mar 2020 13:45

Lcsmet schreef: 26 mar 2020 13:40 Zojuist Pieter De Crem (Belgisch federaal minister van binnenlandse zaken) in het middag journaal. Fietstochtjes van 50 km kunnen ook niet meer.
Minister De Crem wil verduidelijking regels: “Fietstocht van 50 kilometer kan niet meer”
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/mi ... ~af3838e6/
Tja, het zat er aan te komen. Maar dan nog, als ik 's morgens 50km fiets, en in de late namiddag nog eens 50km, wat dan? Men had misschien beter geopperd om binnen een straal van 15 à 20km van je huis te blijven fietsen.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 26 mar 2020 13:51

i-mac schreef: 26 mar 2020 13:45
Lcsmet schreef: 26 mar 2020 13:40 Zojuist Pieter De Crem (Belgisch federaal minister van binnenlandse zaken) in het middag journaal. Fietstochtjes van 50 km kunnen ook niet meer.
Minister De Crem wil verduidelijking regels: “Fietstocht van 50 kilometer kan niet meer”
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/mi ... ~af3838e6/
Tja, het zat er aan te komen. Maar dan nog, als ik 's morgens 50km fiets, en in de late namiddag nog eens 50km, wat dan? Men had misschien beter geopperd om binnen een straal van 15 à 20km van je huis te blijven fietsen.
Ze zeggen dus niks over fietsen, behalve dat je het vooral moet gaan doen. Ik begin langzamerhand ook in het kamp te geraken waarom we onszelf strengere eisen op moeten gaan leggen dan de overheid doet. Dat heeft al tot gesloten scholen geleidt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2020 13:58

https://carte-sortie-confinement.fr/
Hier de franse terreur. Benieuwd hoe lang er draagvlak is voor dit soort extreme beperkingen.
Ik zou voorop staan bij de protestmarsen in elk geval. Schandalige noord-korea politiek imho.
Less is bore

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2128
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 26 mar 2020 14:02

@SqueeZer Sterkte kerel! Ik heb ooit eens in een vergelijkbare situatie gezeten. Oude baan opgezegd toen ik een nieuw contract getekend had bij een andere werkgever.
Besluit de VS moedermaatschappij van mijn nieuwe werkgever al in mijn tweede week om de Nederlandse vestiging te sluiten.....Ik zat nog in de proeftijd en was dus ook zowat de eerste die kon vertrekken.
In Nederland was het geen probleem om toch financiële ondersteuning te krijgen. Heb toen netjes uitkering gehad voor de (vrij korte) tijd die ik zonder werk was.
Dogma F

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8339
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 mar 2020 14:13

Daniël, bedankt voor die link, die had ik nog niet. Geeft toch iets meer vrijheid dan ik mezelf gegeven zou hebben ;)
Maar het is overal hetzelfde hoor, Fransen hebben eigenlijk niets met fietsers, dus waarom moeten die meer mogen dan anderen? Ik zag net iets voorbij komen. In Belgisch verpleeghuis ligt een relatief jonge moeder (dochter schatte ik op 16-18 jaar). Tot voor kort mochten ze bij het raam waar moeder achter ligt. Mag niet meer, want het is zo vervelend voor mensen die op de 5e verdieping liggen.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2128
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 26 mar 2020 14:25

i-mac schreef: 26 mar 2020 13:45
Lcsmet schreef: 26 mar 2020 13:40 Zojuist Pieter De Crem (Belgisch federaal minister van binnenlandse zaken) in het middag journaal. Fietstochtjes van 50 km kunnen ook niet meer.
Minister De Crem wil verduidelijking regels: “Fietstocht van 50 kilometer kan niet meer”
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/mi ... ~af3838e6/
Tja, het zat er aan te komen. Maar dan nog, als ik 's morgens 50km fiets, en in de late namiddag nog eens 50km, wat dan? Men had misschien beter geopperd om binnen een straal van 15 à 20km van je huis te blijven fietsen.
Er wordt in het artikel gesproken over "50km van huis" dat zou volgens mij een straal van 50km rondom je woning inhouden. Kun je nog steeds 180km rijden met gemak. Eerst 50km oostelijk, dan de buitenring van de 50km cirkel volgen naar het verste punt(50km van huis) in het westen. Dat is ook nog eens 80km. Dan nog 50km naar huis en heb je 180km totaal. Voor velen niet genoeg om leuk te blijven, maar voor iedereen voldoende om fit te blijven. Er zal geen instantie moeite gaan doen om te achterhalen hoeveel kilometer jij er al op hebt zitten. Je bent immers max 50km van huis, de lengte van de totale rit gaat niemand iets aan. Kan me niet voorstellen dat een agent vraagt om je Strava even te bekijken. Dan maar even geen Strava gebruiken anders.

Laten we het met z'n allen niet te gek maken. Hoe meer we de grenzen opzoeken van wat "de rest" voor fatsoenlijk houdt, hoe eerder we ook op 1km/1uur zitten. Gewoon gaan fietsen, solo of maximaal je huisgenoot, en er geen ruchtbaarheid aan geven.
Dogma F

Raymond62
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 feb 2015 11:21

Raymond62 26 mar 2020 14:43

Ja kijk, als ik binnenkort maar een paar km met de fiets van huis mag in mijn vrije tijd maar wel gedwongen wordt om 10 km ver met de fiets naar mijn werk te rijden dan kunnen ze me wat.
Dan hoeven ze me op mijn werk ook niet meer te verwachten.... ;)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8339
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 mar 2020 15:30

Raymond62 schreef: 26 mar 2020 14:43 Ja kijk, als ik binnenkort maar een paar km met de fiets van huis mag in mijn vrije tijd maar wel gedwongen wordt om 10 km ver met de fiets naar mijn werk te rijden dan kunnen ze me wat.
Dan hoeven ze me op mijn werk ook niet meer te verwachten.... ;)
Ach, flinke uitspraken. Daar doet je smiley niets aan af.

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 26 mar 2020 15:31

Ten eerste, hulde aan iedereen in een vitaal/cruciaal beroep! Jullie zorgen voor onze levensbehoefte...dank dank dank.

Ten tweede, zullen we als maatschappij respect moeten houden voor iedereen zijn manier van omgaan met het virus. Vergeet niet dat er inmiddels ook een psychisch aspect bij veel mensen is bij gekomen,

Ten derde, zullen we niet oordelen of elkaars beroepen? laten we eerlijk zijn, heel vaak hebben we toch veel te weinig kennis van een ander beroep om er over te kunnen oordelen of iemand te kwetsen met ongegronde meningen

Ten vierde, een grappige, ik heb een paar keer voorbij zien komen dat men stopt met lezen van reacties/meningen. Das best lastig op een forum alleen maar schrijven, driekwart hier is ook een mening?

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 26 mar 2020 16:47

@Squeezer Kop op.! Ik mag graag je bijdrages lezen overal hier. Altijd vanuit ...hoe je zelf bent.!

i-mac

i-mac 26 mar 2020 17:20

Ramon73 schreef: 26 mar 2020 14:25 [Er wordt in het artikel gesproken over "50km van huis" dat zou volgens mij een straal van 50km rondom je woning inhouden
Men bedoelt dat fietsers zich nu idd op 50km van huis bevinden. Men wil de ritten in het algemeen nu beperken tot maximum 50km. Maar daar komt protest tegen van diverse politici en anderen. Vooral dat men mensen niet moet beperken bij het wandelen en fietsen.
Het is nog niet beslist, de minister gaf een voorstel. Hij beslist er (gelukkig) niet over.

Gesloten