Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2020 13:50

Enzzo schreef: 24 jul 2020 12:29. Gelukkig hebben velen zich om kunnen scholen tot viroloog....
Ik begrijp je punt volledig hoor.
Maar je zult het toch wel eens zijn met de stelling dat er nu ook weer maatregelen in de maak zijn die niets bijdragen aan de veiligheid en een slap aanvulsel zijn op de bestaande maatregelen die niet gerespecteerd en gehandhaafd worden.
Zie verhaal hier boven over La Roche.
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 jul 2020 14:04

Snap niet waar je je zo druk om maakt. Vorige week vanuit Spa wezen fietsen, mondkapje mee maar niet nodig gehad. In Trois-Ponts, bij Brasserie Bellevaux en in Spa centrum niemand die je dit verplichtte. Personeel wel een kapje.

Komend weekend Eifel, ik steek dat ding gewoon bij en als men wil dat ik m opzet dan zet ik m op. Hoef niet zo nodig de eigenwijze en recalcitrante Ollander uit te hangen als ik te gast ben ergens (maar volgens mij hebben we die discussie al gevoerd).

Dan ga je lekker niet naar La Roche, blijf je lekker thuis. Ligt niemand wakker van hoor.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2020 14:15

Ik ga ook niet de eigenwijze Ollander uithangen hoor. Als ik mij in zo’n regio bevind pas ik mij aan.
Waar ik mij druk over maak is dat men het nu ineens normaal vindt om zulke stompzinnige regels (vrijwel alle officiële onderzoeken geven aan dat besmetting in buitenlucht nauwelijks plaats vindt) te verzinnen en op te volgen.
De kern van alle besmettingen nu vindt plaats in besloten kring===>kulkapjes in buitenlucht missen volledig het doel.

Ik heb niks tegen corona maatregelen, maar ze moeten wel nut hebben. Zoals de 1.5m en het handen wassen bijv.
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 jul 2020 14:16

Je hangt dus wel de eigenwijze Ollander uit...

i-mac

i-mac 24 jul 2020 14:35

Voor zij die naar de Belgische kust gaan, op gans de zeedijk verplicht een mondkapje. Horeca zal al je gegevens moeten noteren (naam, voornaam, adres, telefoonnummer). In geval van een besmetting op een bepaalde plaats kan je verwittigd worden.

Edit: veel steden en gemeentes overwegen nu verplicht mondmasker als je buiten komt.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 jul 2020 15:11

Joseba schreef: 24 jul 2020 14:16 Je hangt dus wel de eigenwijze Ollander uit...
Dan zou ik daar ook wel bij willen horen. Jammer genoeg moet ik dat ding om, om een winkel in te komen. En daarna komen ze gezellig tegen je aan staan, omdat ze niet even kunnen wachten met iets te pakken.
Ik wacht nog steeds op een goed onderzoek waaruit zou blijken dat het zin heeft. Dan ga ik op zoek naar zo comfortabel mogelijke kapjes.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 24 jul 2020 15:33

Wacht even .... je MOET 'm al op, maar je wacht met zoeken naar een comfortabel exemplaar als het zin heeft. Dus als het geen zin heeft (maar je wel moet) dan draag je liever een oncomfortable exemplaar...???

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2020 15:40

Joseba schreef: 24 jul 2020 14:16 Je hangt dus wel de eigenwijze Ollander uit...
Ik zou het eerder de normaal denkende noemen. Ik zit met smart te wachten op één goed bewezen argument waarom altijd buiten op straat een mondkapje op een goed idee zou zijn.
Moet toch een makkie zijn, slechts één....
En als iemand iets meer moeite wil doen; wat mondkapjes helpen tegen de huidige grootste haarden. Ik mag soms als emotie-reageerder over komen, ik ben juist zeer gevoelig voor serieus onderbouwde feiten. Niet voor populistisch kapjesgelul. Als zelfs de geleerden het niet eens zijn, wie zijn dan die politici en burgemeesters die hun bevolking zo’n straf op leggen.

Edit; de hele corona situatie heeft mij wel doen realiseren dat ik blij ben in NL te wonen. Ook niet perfect, maar gelukkig meer realiteitszin dan in veel andere landen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 jul 2020 15:57

afrit13 schreef: 24 jul 2020 15:33 Wacht even .... je MOET 'm al op, maar je wacht met zoeken naar een comfortabel exemplaar als het zin heeft. Dus als het geen zin heeft (maar je wel moet) dan draag je liever een oncomfortable exemplaar...???
Ik ga alleen de supermarkt in, daar ben ik zo weer uit. Ik heb eergisteren voor het eerst dat ding op gehad. Een "sociaal" kapje, gemaakt in het dorp. Wat een ellende. Dus koop ik binnenkort zo'n namaak medische. Maar ik hoor dat er nogal zijn waar het elastiek direct van kapot ga.
Maar jij hebt al 6 soorten gekocht om te kijken wat een beetje acceptabel was? Of was de eerste raak?

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 24 jul 2020 16:09

Het comfort van een mondkapje zal me echt worst zijn. Die korte tijd dat je 'm op hebt op een dag. Volgens mij zit dat discomfort vooral tussen de oren in plaats van achter de oren.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 jul 2020 16:17

daniel1975 schreef: 24 jul 2020 15:40 Niet voor populistisch kapjesgelul.
Ik vind de term kulkapjes net zo populistisch.

Los van het feit of ik het me je (on)eens ben vind ik je wijze van reageren inderdaad vrij emotioneel. Of het nu om mondkapjes gaat of andere maatregelen (ontruimen van stranden of om maatregelen vakantiebestemmingen).

Wat ik overigens nog wel een aardig argument vond was die van viroloog Friedrich. Het mondkapje maakt visueel dat het virus nog onder ons is en heeft daarmee een belangrijke signaalwaarde voor de overige maatregelen.

Want strepen en stickers maken weinig indruk meer lijkt het.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 jul 2020 16:25

Jezelf citeren is niet chique maar ben te lui om het nogmaals te typen ;)
Enzzo schreef: 23 jul 2020 14:09 Mondkapjesplicht een populistische maatregel noemen is natuurlijk onzin. Als populisme de drijfveer was zouden ze het juist niet verplichten, het volk is namelijk van mening dat het onzin is.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gesloten