Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 okt 2020 22:32

Twee dagen Efteling achter de rug. Onverantwoordelijk waarschijnlijk volgens sommigen waarschijnlijk, prima. Mijn dochter, die 7 werd, vond gelukkig prachtig.

Donderdag. Rustiger dan vrijdag. Vrijwel alleen beschaafd publiek. Iedereen hield afstand. Iedereen droeg binnen een mondkapje (zeker 95%). De Efteling doet er echt alles aan om te zorgen dat alles veilig kan. Super dag gehad.

Wat een verschil met vandaag. Veel drukker. Maar ook veel meer tokken. Obesitas, Disneykleding, trainingspakken, oorbellen, plakplaatjes, rokers. De hele dag eten. Overal foto's van maken. "Hun hebben". Kinderen van 6 in buggy's vervoeren. Neem geen aanstoot als je aan één van deze criteria voldoet: het gaat om het totaalplaatje.

Afijn. Afstand houden: niet. Mondkapjes (verplicht in sommige delen van de Efteling) nooit van gehoord. Zeg je iets van hun volkse gedrag: "kanker op, pedofiel". Dat werk. Erg hoogstaand.

Conclusies.... het KAN wel veilig maar het gebeurt dus vaak niet veilig en daarom moet het dus misschien weer dicht.... heel jammer.... Zeker omdat de groep die het meeste last gaat krijgen van deze crisis, het vaakst de regels overtreedt.... En de groep die het meest belasting betaalt, en zich doorgaans goed aan de regels houdt...... nou ja vult u maar in.
Laatst gewijzigd door havana op 23 okt 2020 22:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 23 okt 2020 22:41

Gevonden op FB. :D
Bijlagen
corona cafe.png

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 okt 2020 22:47

i-mac schreef: 23 okt 2020 22:24 CUT
Wel, in mijn ogen is dit onterechte kritiek. Niet iedereen kan daar iets aan doen.

En ben je minder dan een ander omdat je zwaarder bent? Mag je daarom geen ambitie hebben om het te schoppen tot minister? Moet iedereen voldoen aan de ideale look? Je moest eens weten hoeveel mensen er psychisch onder lijden omdat ze dagdagelijks geconfronteerd worden met kritiek en/of hoongelach.

Ik merk op dat gans de Covid-19 pandemie het slechtste in veel mensen naar boven haalt. En in veel gevallen is dat puur uit egoïsme. Als jullie het allemaal zoveel beter weten, zet je er dan voor in. Ga in de politiek, en probeer maar iets te veranderen. Wedden dat jullie evenveel kritiek gaan krijgen.

CUT
Helemaal mee eens hoor, ik heb ook niks met dat dikkertjes bashen. :like:
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 23 okt 2020 22:56

i-mac schreef: 23 okt 2020 22:24
daniel1975 schreef: 23 okt 2020 21:20 Maggie de Block noemde ik al eerder; gekend obesitas patient en dan de post Volksgezondheid krijgen...... hoe ongeloofwaardig kun je zijn?
Wel, in mijn ogen is dit onterechte kritiek. Niet iedereen kan daar iets aan doen.

En ben je minder dan een ander omdat je zwaarder bent? Mag je daarom geen ambitie hebben om het te schoppen tot minister? Moet iedereen voldoen aan de ideale look? Je moest eens weten hoeveel mensen er psychisch onder lijden omdat ze dagdagelijks geconfronteerd worden met kritiek en/of hoongelach.

Ik merk op dat gans de Covid-19 pandemie het slechtste in veel mensen naar boven haalt. En in veel gevallen is dat puur uit egoïsme. Als jullie het allemaal zoveel beter weten, zet je er dan voor in. Ga in de politiek, en probeer maar iets te veranderen. Wedden dat jullie evenveel kritiek gaan krijgen.

Nog een geluk dat het goede ook nog naar boven komt bij velen. En neen, geen applaus ...

Ik heb er net een vreselijk drukke dag op zitten op spoed. Wij zijn op amper 5 dagen tijd naar een verdriedubbeling gegaan van Covid patiënten. En in onze regio werden we nog wat gespaarde de laatste weken.

Gans het weekend weer vol aan de bak, voor iedereen!!!

Rode stuk.. zou dit ook niet eens kunnen komen omdat de verhoudingen in de besluiten van de overheid compleet zoek zijn?

Aan de ene kant alle (terechte) zorg voor COVID patiënten... aan de andere kant worden complete delen van de samenleving lam geslagen met een simpele pennenstreep.

Je hebt COVID vs de rest.. de rest is niet meer belangrijk, krijgt geen aandacht meer. Neem ziektebehandelingen die niet meer worden uitgevoerd..

Zou het niet eens tijd worden om COVID niet belangrijker te vinden dan andere vormen van ziektes?

In 2018 puilde de IC’s uit in NL van griep patiënten... geen lockdowns geen 1,5 meter samenleving, geen ontwrichting van de maatschappij... slechts een bericht in de krant op pagina 5.

Het is momenteel zo in NL dat als je in het ziekenhuis ligt vanwege een gebroken been, kanker of hartkwaal en de pcr test wijst uit dat er resten van corona dna in je lijf zit je geen kanker patiënt meer bent in de statistieken maar een Covid patiënt.

Corona gaat nooit meer verdwijnen uit ons leven. Never... zelfs als NL of België op een gegeven moment helemaal corona vrij zou zijn, dan zullen door de mondiale verplaatsingen weer besmettingen worden ingevoerd. En dan? Elke 3 maanden in een lockdown en maar doorgaan met de ontwrichting van de samenleving?

Misschien moet de balans eens opgemaakt worden?

Of we dit nou eigenlijk wel willen? En wat is dan egoïsme?

Covid patiënt zijn met zware ziekteverschijnselen is erg.. maar niet minder erg dan al het andere vooral verborgen leed onder de mensen..

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 23 okt 2020 22:59

Ik beoordeel nooit iemand op zijn uiterlijk (misschien omdat ik zo lelijk ben :lol: ).want het gaat niet steeds enkel over te veel eten, er spelen ook nog andere factoren mee, zoals bv. een slechte hormonen werking enz...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 okt 2020 23:07

zoals bv. een slechte hormonen werking enz...
Standaardargument van mensen die te veel wegen. Prevalentie... zeer laag. Obesitas is gewoon een enorm probleem... tegenwoordig steeds meer in de onderklasse t/m middenklasse. Lager dan dat: niet, want niets te eten, hoger dan dat: ook niet want een fit lijf is tegenwoordig een statussymbool....

Na 2 dagen Efteling ook weer tot de conclusie gekomen dat het niet alleen ligt bij de mensen zelf... in het hele park niks gezonds te krijgen...

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 okt 2020 23:15

De medemens letterlijk de maat nemen draagt IMO weinig bij aan de wereldvrede....
Het past wel bij de chimpansees die we voor 95% nog gewoon zijn.
Ik heb zelf ook niks met tokkie-achtigen, maar ze zijn er nu eenmaal en blijven ook, er zit wat dat betreft weinig schot in wat we beschaving noemen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 okt 2020 23:29

Het gaat niet om de maat nemen, het gaat om constateren dat het weinig zin heeft om alle regels te volgen als 95% van de anderen het verpest voor de rest.

Iets wat ook duidelijk blijkt uit het profiel van wat nu in het zkh ligt.

Even voor de duidelijkheid. Ik blijf de regels volgen. En zal dat blijven doen zo lang het enigszins redelijk is.
Laatst gewijzigd door havana op 23 okt 2020 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 23 okt 2020 23:30

@Havana: dan krijg je weer het verhaal dat een kilo frikandellen goedkoper is dan een kilo van wat verstandigst. Dan wordt vergeten dat men sowieso te veel eet en dat je van kwaliteit minder nodig hebt omdat je er meer uithaalt.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 okt 2020 23:31

Kilo frikadellen heeft niets, maar dan ook niets, te maken met 1,5m afstand te houden. Dat is gratis. Het valt echter wel op dat de groep die kilo's frikadellen eet, daar lak aan lijkt te hebben.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4531
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 23 okt 2020 23:49

Jans schreef: 23 okt 2020 20:31 En hoeveel en voor hoe lang? Moet je dan een Corona paspoort bij je hebben?
Tot de einde der dagen?, blijkbaar word daar niet aan gedacht.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 okt 2020 04:45

i-mac schreef: 23 okt 2020 22:24
daniel1975 schreef: 23 okt 2020 21:20 Maggie de Block noemde ik al eerder; gekend obesitas patient en dan de post Volksgezondheid krijgen...... hoe ongeloofwaardig kun je zijn?
Wel, in mijn ogen is dit onterechte kritiek. Niet iedereen kan daar iets aan doen.

En ben je minder dan een ander omdat je zwaarder bent? Mag je daarom geen ambitie hebben om het te schoppen tot minister? Moet iedereen voldoen aan de ideale look? Je moest eens weten hoeveel mensen er psychisch onder lijden omdat ze dagdagelijks geconfronteerd worden met kritiek en/of hoongelach.
Volgens mij schreef ik ook dat de look niks zegt over capaciteiten.
Maar van alle minister posten dan uitgerekend Volksgezondheid is dan toch geen slimme zet imho.
Heel de wereld draait (helaas!) om beeldvorming. En soms werkt dat tegen je (bijv dit voorbeeld), andere keer wordt je er president van de USA mee (leugens, halve waarheden en vertellen wat je achterban wil horen).

Dat gezegd hebbende: ik zit met dikke snotneus en lichte verhoging sinds gisteravond, dus dat wordt weer testen en hopen dat het gewoon verkoudheid is. Geen zin in het quarantaine gedoe (maar zal het wel respecteren).
Less is bore

Gesloten