Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 28 sep 2020 17:58

Sorry hoor, het is weer schieten met hagel en vanuit de heup..
Je zou toch denken dat door bron en contactonderzoeken ondertussen een verband met besmettings haarden zouden moeten zijn.
Als ik zo de voorgestelde maatregelen lees hebben ze geen flauw benul hoe de meerderheid besmet raakt.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 28 sep 2020 18:21

Uit bron en contact onderzoek komt niet veel... Volgens mij is er geen goed contact onderzoek mogelijk omdat veel mensen niet meewerken en dit veel te veel tijd kost. Veel mensen willen (terecht) niet al hun lokaties en contacten delen. Persoonlijk heb ik daar ook geen zin in.

Tja, er komt dus misschien weer een soort van (lokale/semi-)lockdown... en uiteraard weer veel commentaar. Maar vooralsnog geen idee hoe het beter kan. De ene helft van de bevolking is tegen strenge maatregelen, de andere is voor deze maatregelen. Ik ben om het maar even cru te stellen van het dorre-hout, heel egoistisch maar ik vind de economie de nek omdraaien ook dramatisch op de lange termijn. Mensen in nederland laten zich niet opsluiten en terecht, wij zijn een relatief vrij land. Los van economische redenen is er nog een ander maatschappelijk aspect, ik zie dat mensen in mijn omgeving last hebben van de huidige beperkingen. Gezien alle tegenstellingen vind ik het echter niet vreemd dat we tijdelijk wat extra maatregelen hebben om daarmee de besmettingen te beperken.

Vanuit de wetenschap zijn er geen eenduidige adviezen. In andere landen gaat het ook niet veel beter, ook niet in zweden, ook niet in spanje, frankrijk, UK enz. Duitsland lijkt het iets beter te doen momenteel, echter zijn de duitsers sowieso strikter.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5934
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 28 sep 2020 19:31

#hetmoetnietgekkerworden.

Ik hoor net dat Rutte werklocaties kan sluiten voor 2 weken als er veel besmettingen zijn aldaar. :mrgreen: Straks een aantal ziekenhuizen dicht. :shock:

Wat 5311 zegt, paniekvoetbal, maar dan nu zonder publiek maar wel met mondkapje.

# over 3 weken landelijke lockdown light of medium is mijn vooruitzicht. Zeker omdat er meer mensen gaan testen - test locaties overbelast worden en mensen ook gewoon een griepje kunnen krijgen.

#dejeugdhaddetoekomst :

https://www.ad.nl/ad-werkt/jongeren-de- ... ~a06e07d9/
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37656
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 sep 2020 19:44

Ik vind dit al een lockdown light....
Less is bore

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 28 sep 2020 22:27

mao schreef: 28 sep 2020 17:58 Sorry hoor, het is weer schieten met hagel en vanuit de heup..
Je zou toch denken dat door bron en contactonderzoeken ondertussen een verband met besmettings haarden zouden moeten zijn.
Als ik zo de voorgestelde maatregelen lees hebben ze geen flauw benul hoe de meerderheid besmet raakt.
Tja....bron en contactonderzoek is lastig als je geen mensen hebt die allehande Arabische dialecten, amhaars of tingrya spreken.

En dan moet je weer politiek niet gewenste conclusies trekken. Hier in Den Haag is er iig een belachelijk verschil tussen de wijken op zand en die op veen. Huisarts hier bevestigde ook dat het zich erg concentreert bij bepaalde gemeenschappen, en noemde offerfeest als een grotere catalist dan de zomervakantie

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16213
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 sep 2020 22:38

Dat al die bevolkingsgroepen tegenwoordig massaal op de universiteit zitten is toch juist een goede zaak?
Campagnolo Ultra Dork

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 28 sep 2020 22:46

Sulla schreef: 28 sep 2020 22:27 CUT
Hier in Den Haag is er iig een belachelijk verschil tussen de wijken op zand en die op veen. Huisarts hier bevestigde ook dat het zich erg concentreert bij bepaalde gemeenschappen, en noemde offerfeest als een grotere catalist dan de zomervakantie
Zand en veen staat voor rijk en arm of omgekeerd?
Zegt mij absoluut niets.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 29 sep 2020 06:25

Keezx schreef: 28 sep 2020 22:46
Sulla schreef: 28 sep 2020 22:27 CUT
Hier in Den Haag is er iig een belachelijk verschil tussen de wijken op zand en die op veen. Huisarts hier bevestigde ook dat het zich erg concentreert bij bepaalde gemeenschappen, en noemde offerfeest als een grotere catalist dan de zomervakantie
Zand en veen staat voor rijk en arm of omgekeerd?
Zegt mij absoluut niets.
https://www.ad.nl/den-haag/zelfs-corona ... ~a85fb918/

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3525
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 29 sep 2020 07:35

Keezx schreef: 28 sep 2020 22:46
Sulla schreef: 28 sep 2020 22:27 CUT
Hier in Den Haag is er iig een belachelijk verschil tussen de wijken op zand en die op veen. Huisarts hier bevestigde ook dat het zich erg concentreert bij bepaalde gemeenschappen, en noemde offerfeest als een grotere catalist dan de zomervakantie
Zand en veen staat voor rijk en arm of omgekeerd?
Zegt mij absoluut niets.
Rijke deel van DH is het zand, arme deel het veen...ik vermoed historisch bepaald doordat het op zand beter en dus duurder wonen is dan op veen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 29 sep 2020 09:20

https://nederlandterugnaarnormaal.nl/

Zeg maar de intellectuele uitvoering van de #ikdoenietmeermee

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37656
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 sep 2020 09:51

Gaaap...... als mensen al niet eens kenbaar willen maken wie er achter zo'n initiatief zit ben ik er al snel klaar mee en is de boel niet op waarde in te schatten.
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 29 sep 2020 09:58

Dat stuk is zo slecht nog niet hoor. De correlatie tussen positieve testuitslagen en de ziekenhuisopnames en doden is totaal zoek. En de gevolgen van maatregelen zorgen indirect voor doden door uitgestelde zorg en psychosociale effecten. Dus het punt dat de maatregelen doden voorkomen is volstrekt onduidelijk en niet gefundeerd.

Maar goed het is makkelijk om iedereen die kritiek heeft uit te maken voor gekkie.

En iedereen die gewoon een biertje drinkt met vrienden voor asocialen. Zelfs door onze premier.

Ik vraag me werkelijk af waar de regering het draagvlak denkt te vinden, wanneer ze zulte uitspraken doen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gesloten