Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 sep 2020 13:13

Dat is wel keurig netjes ja. Maar in NL gaan er wel meer dingen momenteel niet goed. Teveel vertrouwen gehad vanuit de overheid dat de mensen zich wel aan de basismaatregelen zouden houden.
Gaat vanavond wel fors veranderen denk ik, zullen wel weer serieuze regels komen.
Qua helderheid kunnen ze wat leren van Ierland. Even ongeacht of je de regels goed/fout vindt, dit is wel duidelijk: https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/ ... egelen.pdf
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 28 sep 2020 13:25

daniel1975 schreef: 28 sep 2020 12:04 (...)
Ik kan dus ook serieus pissig worden op alle mensen die gewoon maar hun ding blijven doen want de regels die we straks gaan krijgen gaan ook de mensen weer raken die wel proberen er correct mee om te gaan.
Over welke mensen heb je het toch steeds? Die paar voetbalsupporters uit Tilburg? Niet een heel handige actie, zeker niet voor de beeldvorming, maar voor de besmettingen zet dat echt geen zoden aan de dijk.
Zolang mensen contact blijven houden met elkaar, zal het virus rondgaan (zo werken virussen nou eenmaal). Als je dat niet wilt, dan moet je een zeer strenge lockdown gaan naleven.
Het (m.i.) te prefereren alternatief is accepteren dat mensen besmet blijven worden, en te voorkomen dat er "superspreading events" zijn (Carnaval en apres-skieen zijn wellicht wat minder handig komend voorjaar).
Al het andere zijn druppels op een gloeiende plaat.

EDIT: een heleboel druppels op een gloeiende plaat maakt dan weer wel uit natuurlijk, maar kies dan voor druppels waarvan de impact minimaal is: een mondkapje op naar college ipv college online volgen bijvoorbeeld (al krijg ik al de kriebels bij het idee om voor een groep uitdrukkingsloze gezichten te spreken; het is nog altijd een stuk beter dan tegen een scherm aan oreren)
Laatst gewijzigd door 53x11 op 28 sep 2020 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 sep 2020 13:39

53x11 schreef: 28 sep 2020 13:25
daniel1975 schreef: 28 sep 2020 12:04 (...)
Ik kan dus ook serieus pissig worden op alle mensen die gewoon maar hun ding blijven doen want de regels die we straks gaan krijgen gaan ook de mensen weer raken die wel proberen er correct mee om te gaan.
Over welke mensen heb je het toch steeds? Die paar voetbalsupporters uit Tilburg? Niet een heel handige actie, zeker niet voor de beeldvorming, maar voor de besmettingen zet dat echt geen zoden aan de dijk.
Zolang mensen contact blijven houden met elkaar, zal het virus rondgaan (zo werken virussen nou eenmaal). Als je dat niet wilt, dan moet je een zeer strenge lockdown gaan naleven.
Nee, niet perse die. Gewoon in zijn totaliteit; alles waarbij groepen heel dicht bij elkaar zijn in te kleine ruimtes. Buiten is dit voorjaar al bewezen dat besmettingsrisicos heel klein zijn.

In de basis ben ik het wel met je eens tav virus gewoon zijn gang laten gaan en voor de groepsimmuniteit proberen te gaan. Alleen is dan even de vraag of alle zorgverleners dat aan kunnen? En daarbij hebben we een overheid die dat schijnbaar niet wil en dus strikte maatregelen af gaat kondigen. En daar zit ook niemand op te wachten.
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 28 sep 2020 15:51

Sulla schreef: 28 sep 2020 11:40
rikkert schreef: 28 sep 2020 07:55
daniel1975 schreef: 27 sep 2020 21:40 Ach, ons aller voorzitter der veiligheidsregio’s heeft weer een subliem idee: sportkantines in het weekend sluiten om 16.00.
Die meneer komt zo te zien zelden zelf aan sporten toe dus hij kan dat natuurlijk niet weten, maar rond die tijd spelen er gewoon nog verschillende clubs.
Nou, ik heb een van het weekend twee hockeyclubs bezocht voor de wedstrijden van mijn zoons (eigen club en een andere). Ik sta dan corona-proof aan de andere kant van het veld aan de overkant van de kantine op vele meters van de massa. Maar wat ik dan al bierend in en om die kantine en elkaars nek zie hangen....Bruls is denk ik nog nooit op een een sportclub geweest, maar ik snap wel een beetje waarom ie dat idee heeft hoor.
Ik weet niet in welke teams jouw zonen zitten of hoe oud ze zijn (maar ik ga maar even uit van een jeugdteam) , maar is het ondertussen niet standaard beleid van de KNHB dat clubs tijdens jeugdwedstrijden sowieso geen alcohol schenken, of daar hooguit pas na 16.00 mee mogen beginnen. Ik zie op de zaterdagen anders zelden bierende meutes
Jongens A en B. Ze spelen bijna altijd na 16 uur, en dan staat de tap inderdaad aan. Bierende meutes voor die tijd vallen mee. Na die tijd zie ik zeker bierende meutes.

Verbieden van alcohol in kantines vind ik uberhaupt een goed idee, maar als tijdelijke maatregel vind ik het nog veel minder raar.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 28 sep 2020 16:10

rikkert schreef: 28 sep 2020 15:51
Sulla schreef: 28 sep 2020 11:40
rikkert schreef: 28 sep 2020 07:55

Nou, ik heb een van het weekend twee hockeyclubs bezocht voor de wedstrijden van mijn zoons (eigen club en een andere). Ik sta dan corona-proof aan de andere kant van het veld aan de overkant van de kantine op vele meters van de massa. Maar wat ik dan al bierend in en om die kantine en elkaars nek zie hangen....Bruls is denk ik nog nooit op een een sportclub geweest, maar ik snap wel een beetje waarom ie dat idee heeft hoor.
Ik weet niet in welke teams jouw zonen zitten of hoe oud ze zijn (maar ik ga maar even uit van een jeugdteam) , maar is het ondertussen niet standaard beleid van de KNHB dat clubs tijdens jeugdwedstrijden sowieso geen alcohol schenken, of daar hooguit pas na 16.00 mee mogen beginnen. Ik zie op de zaterdagen anders zelden bierende meutes
Jongens A en B. Ze spelen bijna altijd na 16 uur, en dan staat de tap inderdaad aan. Bierende meutes voor die tijd vallen mee. Na die tijd zie ik zeker bierende meutes.

Verbieden van alcohol in kantines vind ik uberhaupt een goed idee, maar als tijdelijke maatregel vind ik het nog veel minder raar.

Mijn kinderen zijn nog een stukkie jonger, dus ik spreek idd over wat vroeger op de dag. Toen ik trouwens heel lang geleden zelf nog in de A zat, schaamde je je dood als je ouders langs de lijn stonden 😂😉

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 28 sep 2020 16:29

Weinig leuker dan op zaterdag langs het veld staan om je kinderen te zien sporten. Mag niet meer vanaf morgen? :evil: :evil:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 28 sep 2020 16:54

Sulla schreef: 28 sep 2020 16:10
rikkert schreef: 28 sep 2020 15:51
Sulla schreef: 28 sep 2020 11:40

Ik weet niet in welke teams jouw zonen zitten of hoe oud ze zijn (maar ik ga maar even uit van een jeugdteam) , maar is het ondertussen niet standaard beleid van de KNHB dat clubs tijdens jeugdwedstrijden sowieso geen alcohol schenken, of daar hooguit pas na 16.00 mee mogen beginnen. Ik zie op de zaterdagen anders zelden bierende meutes
Jongens A en B. Ze spelen bijna altijd na 16 uur, en dan staat de tap inderdaad aan. Bierende meutes voor die tijd vallen mee. Na die tijd zie ik zeker bierende meutes.

Verbieden van alcohol in kantines vind ik uberhaupt een goed idee, maar als tijdelijke maatregel vind ik het nog veel minder raar.

Mijn kinderen zijn nog een stukkie jonger, dus ik spreek idd over wat vroeger op de dag. Toen ik trouwens heel lang geleden zelf nog in de A zat, schaamde je je dood als je ouders langs de lijn stonden 😂😉
Nah, ik sta er niet bij te brullen, dat scheelt wellicht.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 28 sep 2020 16:54

53x11 schreef: 28 sep 2020 16:29 Weinig leuker dan op zaterdag langs het veld staan om je kinderen te zien sporten. Mag niet meer vanaf morgen? :evil: :evil:
Sooow, dat klinkt als een lockdown light.....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 sep 2020 16:58

En de cijfers die de maatregelen onderbouwen..,
Hint, klik even door zodat je de cijfers vanaf februari kunt bekijken:

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

Mag je bij ziekenhuisopnames ook nog bedenken dat de verblijfsduur gemiddeld veel korter is dan in maart en april, omdat de behandelingen al beter zijn....
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 28 sep 2020 17:34

We zitten weer in full-swing panic mode. Het is jammer dat #ikdoenietmeermee al gekaapt is door hersenloze B-artiesten, maar je krijgt er wel begrip voor zo...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 28 sep 2020 17:44

Die hersenloze B artiesten snap ik wel. Want die zitten grotendeels zonder inkomen. Geen dorpsfeest met feesttent zonder volkszanger.

Geen zorgen zelfs als we groepsimmuniteit halen blijven we nog wel even in paniekmodus. Want zelfs bij immuniteit kan je t virus natuurlijk nog bijdragen en ben je dus positief te testen. Je zal er alleen zo goed als geen last van hebben.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 sep 2020 17:54

Ach je zult al een half jaar op een prothese gewacht hebben, dat er misschien nog wel een jaar ben je komt, zo erg is dat toch niet? Tot dat het je zelf overkomt.

Gesloten