Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 28 sep 2020 09:48

HockeyHooligans bekt wel lekker hoor. De Hockeyclub is bij uitstek een plaats voor mensen die menen dat gedragsregels niet voor hen gelden. En de plaats waar het naast de lijn en in de kantine vooral gaat over de nieuwe Jaguar F-pace die net de dochters naar de training heeft gebracht.

Ik ben geheel niet vrij van vooroordelen over hockey :roll: Maar ik ga toch hopen dat ik ooit zonen heb die liever voetballen ;)
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 sep 2020 09:53

Ernie C. schreef: 28 sep 2020 09:20 Hockeyclubs, zijn dat van die verzamelplaatsen voor lageropgeleiden, allochtonen en voetbalsupporters?
Je vergeet de hersenlozen, dat is iets heel anders dan lageropgeleid ;-)
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 28 sep 2020 10:08

thestudent schreef: 28 sep 2020 09:48 HockeyHooligans bekt wel lekker hoor. De Hockeyclub is bij uitstek een plaats voor mensen die menen dat gedragsregels niet voor hen gelden. En de plaats waar het naast de lijn en in de kantine vooral gaat over de nieuwe Jaguar F-pace die net de dochters naar de training heeft gebracht.

Ik ben geheel niet vrij van vooroordelen over hockey :roll: Maar ik ga toch hopen dat ik ooit zonen heb die liever voetballen ;)
Nee, de vooroordelen druipen er inderdaad vanaf. Sowieso is hockey de laatste jaren al veel ''volkser'' geworden, gelukkig maar. Ja, die types lopen er zeker rond. En op bepaalde clubs veel meer dan op de andere. En op de hockeyclubs waar ik van het weekend geweest staan er mensen namens de club enorm hun best te doen het in goede banen te leiden, en zijn er veel mensen die wel moeite doen. Maar inderdaad best wel wat die dat niet doen.

Ik denk dat dat overal gebeurd waar relatief veel mensen bij elkaar komen. Dus ook op hockeyclubs. En over de f-pace lullen kun je ook op afstand. Ik niet trouwens, met mijn tweedehandse fordje focus. Om de vooroordelen een beetje te ontkrachten. :-)
Laatst gewijzigd door rikkert op 28 sep 2020 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 28 sep 2020 10:10

Dat ophouden met nadenken lijkt eerder iets met groepsomvang dan met opleiding te maken te hebben. Die zondagse stuiterbuiken op hun koersfietsen gedragen zich bijvoorbeeld ook niet altijd voorbeeldig. In mijn eigen sportploeg heeft de laagst opgeleide nog steeds op de universiteit gezeten en daar vertrekken alle anderhalve meter-conventies ook na de eerste koffie. Zelf ben ik geen haar beter.
Gedrag is alleen maar af te dwingen door harde afspraken en niet door goede voornemens.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 sep 2020 10:54

sloeren schreef: 28 sep 2020 10:10 Dat ophouden met nadenken lijkt eerder iets met groepsomvang dan met opleiding te maken te hebben. Die zondagse stuiterbuiken op hun koersfietsen gedragen zich bijvoorbeeld ook niet altijd voorbeeldig. In mijn eigen sportploeg heeft de laagst opgeleide nog steeds op de universiteit gezeten en daar vertrekken alle anderhalve meter-conventies ook na de eerste koffie. Zelf ben ik geen haar beter.
Gedrag is alleen maar af te dwingen door harde afspraken en niet door goede voornemens.
Oei oei, na de koffie al. Ik vrees voor wat er gebeurt als het bier op tafel komt.

Hier ben ik het helemaal mee eens. We hebben nog al snel de illusie dat we alles goed beredeneerd en uit vrije wil doen. Helaas krijgt de natuur toch iedere keer de overhand als het op groepsdynamiek aankomt. Dan komt het kuddedier vanzelf in ons naar boven. Natuurlijk niet in onszelf maar in de rest van de groep.
Campagnolo Ultra Dork

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 28 sep 2020 11:14

thestudent schreef: 28 sep 2020 09:48 HockeyHooligans bekt wel lekker hoor. De Hockeyclub is bij uitstek een plaats voor mensen die menen dat gedragsregels niet voor hen gelden. En de plaats waar het naast de lijn en in de kantine vooral gaat over de nieuwe Jaguar F-pace die net de dochters naar de training heeft gebracht.

Ik ben geheel niet vrij van vooroordelen over hockey :roll: Maar ik ga toch hopen dat ik ooit zonen heb die liever voetballen ;)
Je slaat volledig de plank mis met de Jaguar F-pace! Die zal je weinig zien staan bij de lokale hockeyclub. Te ordinair! ;) Zijn broertje de I-pace zal je dan wel meer zien, maar dat alles valt weg bij de Tesla's. Volvo's en Range Rovers.

Overigens valt het mij op dat iedereen moeite heeft met de 1.5 meter regel. Het is gewoonweg onnatuurlijk voor de meesten van ons (ik betrap mijzelf er ook op). Tijdens de Harbour Tour kruipen wielrenners naar elkaar toe met wind tegen, en na mijn wedstrijd gistermiddag is het ook heel onnatuurlijk om 1.5 meter van degene te staan waarmee je eerder in duel bent geweest. Overigens werd er op gedrag aangesproken en naar geluisterd.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 28 sep 2020 11:32

Wel janken als iedereen Kut wielrenners over 1 kam scheert, maar zelf geen haar beter zijn als het over ander sporten gaat.

De hockeyclubs hier (rondom Den Haag) doen het iig op de dagen dat de jeugd speelt (zaterdag) hard hun best om het allemaal goed te doen. verplicht inschrijven, melden bij corona coordinator, uitleg regels, mensen worden aangesproken.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 sep 2020 11:37

Even een update over het allergie verhaal van een paar pagina's terug:

De klachten van mijn echtgenote werden wat heftiger; veel hoesten en oplopende koorts. Ikzelf begon eveneens wat klachten te krijgen dus digitaal een afspraak gemaakt voor een test.
dat viel niet mee! Inloggen en dan op postcode een plaats selecteren was niet mogelijk, alle locaties waren volgeboekt. Ik kon wel uitwijken naar plekken op zo'n 1,5 tot 2 uur rijden van onze woonplaats...
Na telkens nieuwe pogingen kwam er ineens wel een mogelijkheid hier in de buurt op 30min rijden en we konden beide terecht om resp. 8:30 en 9:00 op zaterdag 26 september.

Zo gezegd zo gedaan. De procedure zelf ging erg vlot en professioneel! Geen gedoe met toegestuurde barcode's, gewoon je naam doorgeven en BSN nummer opgeven. We werden ook beide direct getest zonder pauze van een half uur die er volgens de boeking tussen zou zitten.

Helemaal verbazend was de snelheid van de uitslag. Er werd verteld dat die binnen 36 uur beschikbaar zou zijn, online zelfs al binnen 24 uur.

Diezelfde avond al kregen we een mail met de boodschap dat de resultaten binnen waren en bekeken konden worden na inloggen met digid. Slechts 8 uur later dus!

Gelukkig beide negatief, geen corona!! De opluchting was heel groot, ik was me zelf niet eens bewust hoe zwaar dit op me drukte want na die uitslag viel er meteen een loden last van mijn schouders.

Mijn vrouw heeft eerder al eens een longontsteking gehad en in haar familie zijn ook wat longgevoeligheden bekend.
Ikzelf lijdt aan een auto-immuunaandoening en slik een dagelijkse onderhoudsdosering corticosteroïden. Niet heel direct risicogroepen misschien maar toch wel wat gevoeliger dan laat ik zeggen dertigers die geheel gezond zijn.

Uiteraard toch even een weekje in quarantaine want als, en dat is vooralsnog niet duidelijk, als dit een griep is wil je geen andere mensen aansteken die vervolgens ook weer in de angst en onzekerheid gaan schieten vanwege symptomen die gelijk zijn aan die van corona!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 28 sep 2020 11:40

rikkert schreef: 28 sep 2020 07:55
daniel1975 schreef: 27 sep 2020 21:40 Ach, ons aller voorzitter der veiligheidsregio’s heeft weer een subliem idee: sportkantines in het weekend sluiten om 16.00.
Die meneer komt zo te zien zelden zelf aan sporten toe dus hij kan dat natuurlijk niet weten, maar rond die tijd spelen er gewoon nog verschillende clubs.
Nou, ik heb een van het weekend twee hockeyclubs bezocht voor de wedstrijden van mijn zoons (eigen club en een andere). Ik sta dan corona-proof aan de andere kant van het veld aan de overkant van de kantine op vele meters van de massa. Maar wat ik dan al bierend in en om die kantine en elkaars nek zie hangen....Bruls is denk ik nog nooit op een een sportclub geweest, maar ik snap wel een beetje waarom ie dat idee heeft hoor.
Ik weet niet in welke teams jouw zonen zitten of hoe oud ze zijn (maar ik ga maar even uit van een jeugdteam) , maar is het ondertussen niet standaard beleid van de KNHB dat clubs tijdens jeugdwedstrijden sowieso geen alcohol schenken, of daar hooguit pas na 16.00 mee mogen beginnen. Ik zie op de zaterdagen anders zelden bierende meutes

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 28 sep 2020 11:49

Enzzo schreef: 28 sep 2020 11:37 Even een update over het allergie verhaal van een paar pagina's terug:
Mooi dat die uitslag ook zo snel kan..

Ben zelf afgelopen maandag getest ('s ochtends 10.30) en had pas woensdagmiddag (ca. 15.00) de uitslag (neg. gelukkig). Dat is dus meer dan 48 uur later.

Afspraak maken online hier ook het zelfde....tientallen postcodes ingevuld, maar kon van uit Dan Haag, naar Terneuzen, Etten Leur of Zaandam. Na de klachten iets ernstiger voordoen kon ik opeens naar Woerden, nog steeds 35 minuten rijden, terwijl hier nog geen 2 km verderop een teststraat is.

Moet wel zeggen dat ik door het lastige en trage gedoe, wel gedachte bij mij opkwam in de trand van: "hmm....zo urgent is het blijkbaar niet" en "als jullie het niet serieus nemen. waarom zou ik me dan aan de regels houden"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 sep 2020 12:04

Sulla schreef: 28 sep 2020 11:40 Ik zie op de zaterdagen anders zelden bierende meutes
Kunnen ze als realistische tussenmaatregel gewoon alcohol in sportkantines niet tijdelijk helemaal verbieden? Nu weer alle sociale activiteiten gaan verbieden is absoluut niet wenselijk.

Maar alles komt terug op gedrag. Niet alleen in groepen, maar ook gewoon zelf.
Wij hebben gisteren ook mijn verjaardag in beperkte kring gevierd. Echt letterlijk zitfeestje met 1.5m afstand. Is het leuk? Nee, maar ik wil geen risico nemen met mijn ouders van 73 en op deze manier kun je toch nog gewoon sociale dingen doen.
Ik kan dus ook serieus pissig worden op alle mensen die gewoon maar hun ding blijven doen want de regels die we straks gaan krijgen gaan ook de mensen weer raken die wel proberen er correct mee om te gaan.
Less is bore

i-mac

i-mac 28 sep 2020 12:27

Ik ben getest op zaterdagmorgen (omstreeks 10u00) en 's avonds kon ik het resultaat al opvragen op mijn app (voor de Belgen = https://www.cozo.be) Er is een cozo app verkrijgbaar voor de smartphone. Daar kan je alle voorbije consulten/onderzoeken/resultaten opvragen.

Ik heb navraag gedaan op mijn werk (waar de test werd afgenomen), en men werkt alle testen af op 2 of 3 vaste tijdstippen (naargelang de testen die binnen gebracht worden). Vanaf dan moet je op ongeveer 12 uur rekenen. En dat lijkt me aanvaardbaar.

Gesloten