Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37641
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2020 11:44

Daar doelde ik inderdaad ook op. Maar ik denk dat dat op veel meer plaatsen zo is (geweest).
Less is bore

leon1
Forum-lid
Berichten: 2982
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 26 mar 2020 11:51

Nou, een aantal pagina's terug geschreven dat corona nog niet heel veel invloed had behalve wat thuiswerken...ondertussen ziet de wereld er heel anders uit. Twee weken terug is mijn vader hals over kop naar het ziekenhuis gegaan met een longembolie. Hij heeft 1 nacht daar doorgebracht en moest toen naar huis, net als bijna iedereen in het ziekenhuis die thuis beter kan worden. Dit om vermoedelijk plaats te maken voor patienten met corona. Ondertussen ligt hij er zelf tussen en vannacht is hij naar de IC aan de beademing terecht gekomen. Hij komt bijna nergens dus het vermoeden is dat hij twee weken terug in het ziekenhuis besmet is geraakt, ik heb hem toen nog opgehaald uit het ziekenhuis maar uit voorzorg al afstand bewaard. Ik heb gelukkig tot op heden nergens last van. Hij heeft precies 1 week daarna klachten gekregen. Maar hij is gisteren pas getest en postief bevonden. Maar nu is het heel kritiek en maar de vraag of hij het gaat halen. Wat erg is is dat hij daar alleen ligt en dat mijn moeder waarschijnlijk ook is besmet aangezien zij er heel dicht in de buurt is geweest en dagenlang is blootgesteld aan het virus. En mijn broer ook. Dus ik zit nu op afstand (woon 150km verderop) en kan er niet naar toe omdat dan het risico bestaat dat ik straks ook besmet raak. Het is echt onvoorstelbaar en gezien het aantal opnames en overleden personen zijn wij niet alleen in deze dillema's. Maar de wereld staat nu wel even op zijn kop....
Laatst gewijzigd door leon1 op 26 mar 2020 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride bikes, not tanks!

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 26 mar 2020 11:53

SiO2 schreef: 26 mar 2020 11:32 Dat heeft het hoofd van de Burgerbescherming in Italië (die iedere dag de cijfers bekend maakt) er een paar dagen geleden ook nadrukkelijk bij gezegd: Deze mensen zijn allemaal met het virus overleden, niet allemaal door het virus.
Worden we hier dan niet helemaal gek gemaakt in Europa?

Daar moet ik wel aan toevoegen dat ze in Azie eerder virusuitbraken hebben gehad en hebben ze de oplossing voor bestrijding ook nog niet gevonden. Vraag blijft wel of de angst proportioneel is met de cijfers (alhoewel we ook niet weten wat er gebeurd als de overheid het volledig los had laten lopen).

Vind het zelf ontzettend lastig om (deels vanuit eigen belang) objectief te blijven en je niet mee te laten slepen door het sentiment waar de media de nadruk op legt. Blijft raar om te zien dat grote groepen mensen hier helemaal in op gaan en de deur niet meer uit durven, stil vallen in hun werk, elkaar gaan aanwijzen/betuttelen en met een grote boog om iedereen heen lopen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37641
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2020 11:59

Ik het kader van niet snappen: ik zie sinds gisteren meer politie op straat dan anders. Waarom kan het nu wel en daarvoor niet?
Zal wel iets met prio’s te maken hebben, maar voelt wel vreemd.

@leon1: sterkte met alles. Dan valt de kinderen-thuis ellende ineens in de catagorie ‘klein leed’.
Less is bore

chris80
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 26 mar 2020 12:04

@Leon, sterkte!

Wat betreft de situatie, het vervelende is natuurlijk dat je pas achteraf weet wat de beste oplossing geweest zou zijn, Voor nu is het belangrijk dat de IC's niet vol raken en dat gaat redelijk spannend worden..

En ook geldt, hoe zwaarder de maatregel, hoe korter het maatschappelijke draagvlak. Dit zie je in Italie bv. Er is dan officieel een lockdown, maar aan de tracking van (ik geloof 170000 mobiele telefoons) was de afname in beweging 'maar' tussen de 50 a 70%. Ook ben ik benieuwd hoe het straks in Frankrijk gaat als de lockdown langer duurt en veel bedrijven enz omvallen en steeds meer mensen het in de portemonnee gaan voelen. Dan kan het sentiment zomaar de andere kant opvallen en worden de overledenen etc makkelijker geaccepteerd.

Ik ben in elk geval blij dat wij hier nog wel naar buiten kunnen en hoop dat de maatregelen genoeg zijn om de IC's niet over te laten lopen. En dat we in juni alles weer helemaal op kunnen starten..

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37641
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2020 12:10

Hopelijk de scholen al minimaal een maand eerder.
Less is bore

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 26 mar 2020 12:37

ypuh schreef: 26 mar 2020 11:19If any, denk ik dat het overall sterftecijfer dit jaar lager zal liggen […]
Dat is een gewaagde voorspelling, in deze fase.
[…] omdat de mensen die overlijden aan een bedrijfsongeval, verkeersongeluk of incidentele val etc. drastisch verminderd zullen zijn nu iedereen thuis zit.
De meeste ongevallen gebeuren nog altijd in en om het huis.
Vorsprung durch Pedantik

i-mac

i-mac 26 mar 2020 12:43

@Squeezer, sterkte

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 26 mar 2020 12:54

De aanpak van zuid-korea is zeker interessant, echter vanaf begin af aan is al aangegeven dat het bij ons niet kon ivm te weinig testen. Daarnaast is er in zuid-korea een totaal andere cultuur, overal camera's, volgsystemen enz. Het is niet voor niets dat de bitcoin(hype) (anoniemiteit) daar enorm groot is/was.

Ik kan mij tot nu toe wel vinden in de manier waarop onze overheid dit heeft aangepakt. Op basis van wetenschap/feiten en steeds iets meer regels(strakker). Dat ze de scholen hebben dichtgedaan onder druk van het volk begrijp ik ook wel weer. Desalniettemin blijf ik dat jammer vinden, met name voor de basisscholen.

Ik blijf me echter ook verbazen over mijn medemensen cq (vage) bekenden op de diverse digitale media. De 1 roept dat het een biologisch wapen is, de ander dat het komt door overbevolking, een derde dat we er allemaal dood aan gaan, een vierde dat het bewust is zodat we ons massaal laten vaccineren en stiekem een chip in ons krijgen. Dan nog eens de lockdown roepers die wel met meer dan 1 persoon naar de supermarkt gaan en overal rondjes lopen ipv zelf zo veel mogelijk thuis te blijven.
Dat vind ik dus wel het mooie aan dit soort extreme omstandigheden, je ziet hoe mensen zijn, veranderen en daarnaast ook inzichtelijk hoe goed we het eigenlijk hebben in ons normale leven. Hoe afhankelijk we zijn, hoe belangrijk sommige beroepen/structuren/cijfers/voorzorgsmaatregelen zijn en dus tevens hoe totaal onbelangrijk/overbodig veel 'standaard' dingen zijn.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 26 mar 2020 13:20

Hee, Sqeezer, kop op. Alhoewel je het nu misschien nog niet ziet, het gaat goed komen.!!!

Kan ik/kunnen we iets voor je doen???
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 mar 2020 13:40

Zojuist Pieter De Crem (Belgisch federaal minister van binnenlandse zaken) in het middag journaal. Fietstochtjes van 50 km kunnen ook niet meer.
Minister De Crem wil verduidelijking regels: “Fietstocht van 50 kilometer kan niet meer”
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/mi ... ~af3838e6/
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 26 mar 2020 13:42

Normaal staat dit leeg.Nu 70 touringcars staan stil over 3 lokatie’s.
Bijlagen
8850B361-5C4C-4E02-B4B6-EDB983088EAA.jpeg
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gesloten