Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jan 2021 13:45

Joseba schreef: 14 jan 2021 13:04
daniel1975 schreef: 14 jan 2021 13:01 Feit is wel dat er momenteel nog harder dan vorig jaar aan onze vrijheden en rechten wordt getrokken.... en dat is zeer zorgelijk!
Eens, maar mijn (naïeve?) gedachte is wel dat dit met een doel gebeurd in plaats van een soort complottheorie of burgertje/ondernemertje pesten o.i.d.

Vrijheden en rechten, hoort daar ook nog iets anders bij denk je?
Complotten of burgertje pesten geloof ik ook totaal niet in. Ik geloof wel in incompetentie en momenteel de politieke druk van de verkiezingen.
En het relatieve gemak waarmee zware maatregelen worden ingezet om een klein "ongehoorzaam" deel van de bevolking te sturen vind ik echt stuitend.

Wat Frankrijk doet vond ik afgelopen voorjaar al van de zotte. Maar dan ben ik ook wel zo simpel dat ik een gebied en lokale ondernemers niet hoef te ontwijken omdat Parijs gekke dingen doet.
Je kunt ook niet elke amerikaan afrekenen op Trump en er zijn zelfs fijne Russische mensen :winkthumb:

wasbeer2006 schreef: 14 jan 2021 13:22 Je ziet dat bv zo'n OMT dus kennelijk totaal niet gewend is in een "groot project" te werken, want we geven vaak Hugo de schuld, maar dat OMT moet ook zijn mond houden in de pers en als er al personen vanuit het OMT ergens in een programma gaan zitten, dan doen ze dat vanuit hun titel en kunde en geven ze daarbij heel nadrukkelijk geen advies!!! Maar puur een opsomming van de feiten. Daar gaat het hier steeds mis.
De meeste OMT leden (niet allemaal) die ik in de media zie (bijv bij Jinek) geven een veel beter en genuanceerder beeld van de afwegingen dan wat Hugo&co doen.
Bruijning die keihard pleit voor meer verruiming buiten (mn sport) en eergister een meneer die duidelijk aangeeft dat heel het OMT overtuigd is dat de scholen zsm open moeten zodra het enigzins kan komen een stuk beter over dan het blabla verhaal van de overheid.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jan 2021 13:48

Ik kijk altijd graag naar het verleden om de toekomst te voorspellen. En wat hebben we na de 1e golf gezien? Dat de overheid onze vrijheden gewoon stukje bij beetje weer teruggeeft zodra de cijfers daar aanleiding toe geven. En dat geldt niet alleen voor de Nederlandse overheid, zelfs in China was dat zo. China, waar ze momenteel 20 miljoen mensen ophokken vanwege een paar honderd gevallen. Over disproportionele vrijheidsberoving gesproken :roll:

Ik ben er dus echt niet bang voor dat we bepaalde vrijheden niet meer terugkrijgen. Al zal het in sommige gevallen nog wel even duren.

Sommigen schijnen werkelijk te denken dat vrijheidsberoving een doel is van de overheid. Ik geloof dat niet in, het is eerder een middel. Een heel vervelend middel, maar het is nu eenmaal noodzakelijk. Dit even los van of de beslissingen van de overheid zo goed zijn (daar is best wat op af te dingen).

Ik ben overigens TEGEN de avondklok om de door Sulla aangegeven reden. Als die jongerenfeestjes zo'n probleem zijn, is een veel heftiger middel nodig. Bijvoorbeeld het afnemen van het recht op medische zorg als je daar betrapt wordt. Maar ja, dit soort draconische maatregelen past niet echt in een democratie, dat snap ik ook wel. Dus wat blijft er dan over? Een avondklok. Waardoor niet alleen de overtreders gepakt worden, maar ook heel veel anderen. En dat is verdomd jammer, maar anderzijds ook wel enigszins begrijpelijk.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jan 2021 13:59

Ik ben het in grote lijnen met je redenaties eens Havana, maar met die laatste pertinent niet.
Grote groepen mensen straffen omdat een relatief klein deel structureel over de rand stapt gaat fel tegen mijn principes in.
En er zijn zoals gezegd al regels waarmee je die mensen aan kunt pakken: 1.5m en max 2 personen buiten of 2 gasten. Daarmee kun je ELKE bijeenkomst aanpakken.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jan 2021 14:03

Dan zijn we het JUIST eens, want ook ik ik ben daartegen. Ik wil alleen maar aangeven wat de redenering erachter is.

Wat ik daar nog aan toe wil voegen is dat een avondklok bijna geen economische impact zal hebben. Dat maakt deze maatregel ook interessanter dan bijvoorbeeld nog meer winkels sluiten.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 14 jan 2021 14:29

Wat ik op dit moment ergerlijk vind is dat mensen die pleiten voor nog zwaardere maatregelen zelf in talkshows opdraven. Extra reisbewegingen en hoe goed je ook oplet in de voorbereiding en afwikkeling van opnames gaat het echt niet allemaal even corona-proof. Ofwel ook daar iets in de trend van ik was vandaag in de bossen ongelooflijk dat ik daar zoveel mensen tegenkom, die zouden toch beter thuisblijven.
Ach, ik zeg ook maar wat

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 jan 2021 14:36

Ja dat zijn de mooiste. Tijdens de kerst werd een een vrouw in een winkelstraat geinterviewed die gaf aan het belachelijk te vinden dat het daar zo druk was......
Het werd nog erger toen ze eraan toevoegde dat ze de winkels niet in ging.....

Dat noem ik nou echt pure pure domheid! Maar vermakelijk is het wel is zit dan bijna met tranen in mijn ogen van het lachen.

Er zijn er twee maatregelen waar ik echt hele erge moeite mee heb. De (basis) scholen en het vliegverkeer. Die laatste vind ik zeker met de eerste helemaal onbegrijpelijk. We zijn band van de Britse variant maar laten de vliegtuigjes lekker komen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jan 2021 14:48

Je bent er van bewust dat overgrote deel van het vliegverkeer momenteel vrachtverkeer is?

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 14 jan 2021 14:51

Die avondklok is voor mij echt een stap te ver, En levert in mijn ogen ook nog niets op ook, De feestjes die ze willen voorkomen beginnen dan toch gewoon om 19.45, Verder levert het helemaal niets op, Alleen dat we minder kans hebben om te sporten iets wat juist wel bijdraagt aan de bestrijding.
Dat sporten dan wel op de juiste manier overigens, Ik ga 's avonds vaak nog een rondje op de fiets en als ik dan bijna thuis ben kom ik eerst langs de hockeyvelden. (vrijwel) alle jeugdige sporters daar worden door ouders met de auto gehaald en gebracht en bijna altijd staan er dan wel groepjes ouders even lekker bij te kletsen. (meer dan 2 en zeker niet op anderhalve meter). Dit nadat ik daarvoor op een fietspad clubjes hardlopers van 10 en meer personen heb ontweken en ik de roeiers een paar kilometer eerder in groepjes van 4 hun boten in het water heb zien dragen. Roeien doen ze wel allemaal in eenpersoonsboten, dat dan weer wel.
Het is lastig allemaal.
Ik denk echt dat de bedoelingen van OMT. kabinet en wie al niet meer gewoon goed zijn. Maar experts zijn er gewoon niet en niemand weet nu echt wat wel of niet werkt, Dus kijken we maar wat er in anderen landen gebeurt en we doen ook maar wat, want nietsdoen zal nog zwaarder veroordeeld worden door iedereen.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 jan 2021 15:04

Vrijheden en rechten, hoort daar ook nog iets anders bij denk je?

daniel1975 schreef: 14 jan 2021 13:45 Complotten of burgertje pesten geloof ik ook totaal niet in. Ik geloof wel in incompetentie en momenteel de politieke druk van de verkiezingen.
En het relatieve gemak waarmee zware maatregelen worden ingezet om een klein "ongehoorzaam" deel van de bevolking te sturen vind ik echt stuitend.
Geen antwoord op mijn vraag. Het zit in dezelfde hoek als het eerder door jou aangehaalde "contract" met de overheid. Rechten en vrijheden komen ook niet vrijblijvend.

Wat me ook enigzins frappeert is waarom je boos bent op de overheid maar niet (althans niet hier) op de (al dan niet kleine) groep die aanleiding geeft voor dit beleid. Dat zou in mijn ogen meer passen. In plaats daarvan toon je daar juist begrip voor (stranddagje moet kunnen).

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jan 2021 15:15

:x
havana schreef: 14 jan 2021 14:48 Je bent er van bewust dat overgrote deel van het vliegverkeer momenteel vrachtverkeer is?
Ja, en de personen komen vaak niet van Schiphol af, maar vliegen door. Het cijfer hoeveel er werkelijk Nederland in reizen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 jan 2021 15:47

Joseba schreef: 14 jan 2021 15:04 Vrijheden en rechten, hoort daar ook nog iets anders bij denk je?

daniel1975 schreef: 14 jan 2021 13:45 Complotten of burgertje pesten geloof ik ook totaal niet in. Ik geloof wel in incompetentie en momenteel de politieke druk van de verkiezingen.
En het relatieve gemak waarmee zware maatregelen worden ingezet om een klein "ongehoorzaam" deel van de bevolking te sturen vind ik echt stuitend.
Geen antwoord op mijn vraag. Het zit in dezelfde hoek als het eerder door jou aangehaalde "contract" met de overheid. Rechten en vrijheden komen ook niet vrijblijvend.

Wat me ook enigzins frappeert is waarom je boos bent op de overheid maar niet (althans niet hier) op de (al dan niet kleine) groep die aanleiding geeft voor dit beleid. Dat zou in mijn ogen meer passen. In plaats daarvan toon je daar juist begrip voor (stranddagje moet kunnen).
poginkje:

Groepen als die strandgangers hebben niet aantoonbaar tot meer besmettingen geleid, net als die BLM demonstranten of die Willem II supporters (en bij die laatste 2 groepen is zelfs met vrij grote zekerheid te stellen dat hun samenkomen aantoonbaar niet tot meer besmettingen hebben geleid doordat er gericht getest is).

Vs.

Overheid neemt beslissingen die niet aantoonbaar tot een vermindering van besmettingen leiden, maar wel aantoonbaar heel erg veel nevenschade hebben.

Nou, dan ben ik dus pissig op de tweede groep.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 14 jan 2021 15:57

Jans schreef: 14 jan 2021 15:15 CUT

Ja, en de personen komen vaak niet van Schiphol af, maar vliegen door. Het cijfer hoeveel er werkelijk Nederland in reizen.
Om de laatste zin af te maken, dat zijn er volgens nu.nl ongeveer 460 per dag.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gesloten