Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 13 jan 2021 19:07

53x11 schreef: 13 jan 2021 18:49 Die conclusie volgt niet uit wat ik schreef. Ik schreef dit slechts als een anecdotische onderbouwing van een verklaring hier gegeven dat er nu weinig ontslagen zijn.
Als je ondersteund wordt in de loonbetaling ga je ook niet ontslaan natuurlijk.

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 855
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 13 jan 2021 19:38

havana schreef: 13 jan 2021 18:51 Ik ben het vrijwel nooit eens met GroenLinks, vandaag echter wel

GroenLinks vindt net als PVV en D66 dat het kabinet eerst maar eens een eind moet maken aan de vele vluchten die nu nog dagelijks vanuit het Verenigd Koninkrijk op Schiphol landen. Dat zijn er nog 20 per dag. "Dan is een avondklok niet het eerste waar ik aan denk", zei GroenLinks-leider Jesse Klaver.
Bron: NOS
Dat zijn nogal wat vluchten.

Zijn dit vluchten waarbij zowel personen als cargo wordt vervoerd, of vluchten waarbij alleen personen worden vervoerd?

nb: als ik op de aankomsten van Schiphol kijk tel ik dagelijks 6 tot 7 vluchten die vanuit de luchthavens in en om London aankomen op Schiphol.
Dat zijn de rechtstreekse vluchten. De overige vluchten die Klaver noemt zullen dan vluchten zijn die in verband staan tot de internationale HUB-functie van Schiphol
Laatst gewijzigd door kappa-man op 13 jan 2021 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Opgeven is geen optie!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jan 2021 19:39

Joseba schreef: 13 jan 2021 18:37
daniel1975 schreef: 13 jan 2021 17:40 Iets anders: iemand al gehoord welke avondkloktijd wordt besproken?
Daniel komt in de overgang... (van frustratie naar aanvaarding) :)
Nope, avondklok heb ik nog nooit een probleem van gemaakt mits die maar laat genoeg in gaat. 22.00 zijn de meeste werkende mensen toch wel binnen en anders kun je met een kleine aanpassing daar wel voor zorgen.
Verder staat nog steeds mijn kritiek op het belachelijke inperken van onze vrijheden.



Die 20 vluchten zijn incl passagiers. 6 uit regio Londen en de overige van andere vliegvelden verdeeld over de UK.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 jan 2021 19:47

En hoeveel mensen zitten er daadwerkelijk in die vliegtuigen? Hoeveel vliegen er direct weer verder? Waarom vliegen die mensen? Als er een goede reden is, dan is het ook zowat om ze de boot op te jagen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 13 jan 2021 20:03

NuitKor schreef: 13 jan 2021 16:50
RVV schreef: 13 jan 2021 16:11
NuitKor schreef: 13 jan 2021 15:07

Om RVV even te quoten:

Je zal maar ondernemer zijn. Bad luck... :lol:
Jouw karma momentje komt vanzelf voorbij :winkthumb: :winkthumb:
Mensen hebben hun lichaam meestal niet zelf gekozen, dus is het nogal kort door de bocht om dat af te doen als bad luck. Die bal krijg je dan nu terug door te zeggen dat het voor ondernemers ook bad luck is. Ik weet dat het kort door de bocht is, maar dat ben jij ook constant in dit topic. Je hebt weinig compassie met mensen die geraakt worden door Corona, want ja bad luck.. dus waarom zullen anderen wel compassie met jouw situatie moeten hebben?
Jij legt mij woorden in de mond die ik helemaal niet schrijf!

Ik schrijf dat het bad luck is als je immuunsysteem niet goed werkt.

Ik heb echt nergens maar dan ook nergens in dit topic geschreven dat ik geen compassie heb met corona patiënten. Nog nooit heb ik gezegd dat dit hun eigen schuld is. Sterker nog ik schrijf keer op keer dat je er niets aan kan doen dat je corona krijgt.

Corona veroorzaakt heel veel persoonlijk leed. Nimmer heb ik dit ter discussie gesteld meneertje!

De zorg voor corona patiënten wel of niet is voor mij helemaal geen punt van discussie. Ja natuurlijk!

Maar daarom moet het bedrijfsleven gestraft worden? Mooie logica hou jij er op na.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 13 jan 2021 21:49

amclassic-fan schreef: 13 jan 2021 19:47 En hoeveel mensen zitten er daadwerkelijk in die vliegtuigen? Hoeveel vliegen er direct weer verder? Waarom vliegen die mensen? Als er een goede reden is, dan is het ook zowat om ze de boot op te jagen.
Goed zo am zelf nablijven denken, niet alles voor zoete koek nemen.
Marechaussee vraagt al lange tijd aan je als je Nederland binnenkom wat de reden is, geen goede reden word je terug gestuurd.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 13 jan 2021 21:51

Ken deze ondernemer persoonlijk. Ooit eens een auto bij hem gekocht...

Nu ziet hij het niet meer zitten..

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/779542/Z ... XHnvP5eam4

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 jan 2021 22:26

De occasionmarkt heeft toch prima gedraaid dit jaar, juist dankzij corona en de elektrische auto's waren ook niet aan te slepen.
Hier zit volgens mij een groot gedeelte ondernemersrisico in.

Ik weet ook niet of 113 bellen terwijl "je jezelf echt niet van kant gaat maken" wel zo netjes is.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 13 jan 2021 22:55

Ernie C. schreef: 13 jan 2021 22:26 De occasionmarkt heeft toch prima gedraaid dit jaar, juist dankzij corona en de elektrische auto's waren ook niet aan te slepen.
Hier zit volgens mij een groot gedeelte ondernemersrisico in.

Ik weet ook niet of 113 bellen terwijl "je jezelf echt niet van kant gaat maken" wel zo netjes is.
Tuurlijk gewoon bagatelliseren...

Als een doodnuchtere Groninger 113 gaat bellen is dat niet om Shoarma te bestellen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jan 2021 22:56

Concept avondklok is 20.00-04.00 volgens NOS. Dus ook de hardloper die na een werkdag nog even de km’s wil maken ‘s avonds wordt gepakt. En ook de jeugdtrainingen die nog gewoon mogen die in de avond vallen.
Maar ja, dit kabinet houdt sowiso geen rekening met het feit dat sporten gezond is.
Ben heel benieuwd of de huidige partijen die tegen zijn hun poot stijf gaan houden. Ik hoop van wel. De zoveelste “urgentie besef kweken maatregel “.
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 13 jan 2021 23:21

Halfslachtig nieuws van de NOS. Blijkbaar is discussiestuk van 13 december gevonden. Staat ook naar gelinkt. Hierin wordt een klok vanaf 20u voorgesteld. Of dit dan nu weer de te bespreken optie is, is helemaal niet duidelijk.

Verder eens met de stijve poot. Vergeet ook niet dat alle kengetallen momenteel een verbetering laten zien. Die klok zou dan vooral zijn voor iets dat misschien komen gaat. Zelfs over de zeer snelle verspreiding in Londen is geen consensus dat dit exclusief door de Britse versie veroorzaakt is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 jan 2021 23:51

RVV schreef: 13 jan 2021 22:55
Ernie C. schreef: 13 jan 2021 22:26 De occasionmarkt heeft toch prima gedraaid dit jaar, juist dankzij corona en de elektrische auto's waren ook niet aan te slepen.
Hier zit volgens mij een groot gedeelte ondernemersrisico in.

Ik weet ook niet of 113 bellen terwijl "je jezelf echt niet van kant gaat maken" wel zo netjes is.
Tuurlijk gewoon bagatelliseren...

Als een doodnuchtere Groninger 113 gaat bellen is dat niet om Shoarma te bestellen.
Het zijn zijn eigen woorden. Daar kan ik verder ook niks aan veranderen.

Het is imho vooral een goed voorbeeld van hoe schadelijk het sociale isolement is waar we nu met zijn allen in worden gedwongen. Als je normaal bezoek mag ontvangen, een keer naar de kroeg kunt gaan en een keer een arm over je schouder kunt krijgen van iemand van buiten je gezin, hoef je die lijn niet bellen voor dat gesprek.
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten