Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 dec 2020 00:33

Beetje flauw wel hoor 53x11, GENE geeft duidelijk aan dat hij midden in het strijdgewoel staat, zoals hij ook al eerder gemeld heeft en hij ervaart dat jij alleen vanuit de opgeslotenheid van je thuiswerkkamer reageert.
Dat is wat mij betreft een heel relevant argument in deze discussie.

Ik haal even de post van HOPJES aan waarin hij zegt dat iedereen op zijn eigen manier en vanuit zijn eigen werkelijkheid deze ellendige situatie ervaart. Jij was het daar ook mee eens toch?

Je kunt qua tegenargumentatie dan op z’n minst ageren, of toegeven dat hij een punt heeft. Dat maakt discussies als deze juist interessant en vooral levendig.
De handdoek in de ring gooien, als je een discussie niet kunt winnen (of je ongelijk niet wilt erkennen), is dan niet echt een optie.
Een discussie, of debat zo je wilt, heeft juist baat bij voor- en tegenargumenten. Met als impliciet doel dat je wat dichter tot elkaar komt en zodoende je eigen visie weer iets kunt bijstellen.
Er is al genoeg polarisatie in deze coronawereld. Blijf gewoon meediscussiëren! Ook al is het vanuit boosheid en frustratie.

Volgens mij is dat ook de bedoeling van dit topic....
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 18 dec 2020 03:54

53x11 schreef: 17 dec 2020 23:41
Jans schreef: 17 dec 2020 23:27 Geweldig dat 53x11 maar tot twee kan tellen. Sorry, maar je hebt nog iemand op je negeerlijst gezet.
Ik begrijp echt niet waarom je zo persoonlijk aan de gang bent. Het is helemaal niet nodig, maar ik merk dat ik nu hetzelfde doe.
Beetje pot verwijt ketel, vind je ook niet Jans? (kut, heb ik weer gespiekt).
Maar je weet hoe het is met ruzie maken op het internet: alsof je meedoet aan de special Olympics. Zelfs als je wint...

Anyway. Ik ben er wel klaar mee. No more moddergooien of gestrekt been. Ik zal de mods vragen een zooitje posts (inclusief de mijne, geen zorgen) in de prullenbak te gooien.
Edit aan de mods. Ik zou het vervelend vinden als bijdragen van mij verwijderd worden omdat 53x11 dat vraagt.

Ach ja zadel een ander maar met werk op.
Hoe droevig is het toch als je zelfs je eigen negeerknop negeert.
Je noemt het zelf moddergooien, ik denk dat je vooral bezig bent met reageren om het reageren, de argumenten van de ander doen er niet zoveel meer toe. En dan anderen regelmatig dom noemen.
Laatst gewijzigd door Jans op 18 dec 2020 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16238
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 dec 2020 07:13

Keezx schreef: 17 dec 2020 22:45 Tja, hoe moeilijk kan het zijn om bij te houden wie prik 1 of 2 krijgt.
Hoe je dat verder gaat verwerken met eventueel bijwerkingen om het allemaal wat te verfijnen in een database, dat is van later zorg...tog?
Van een ziekenhuis zou je toch mogen verwachten dat ze dat soort dingen ook bij kunnen houden?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 18 dec 2020 07:38

Ernie C. schreef: 17 dec 2020 22:34 Aangezien het zorgpersoneel eerst aan de beurt is, is die administratie niet zo moeilijk lijkt mij. Je print een personeelslijst uit en zet een kruisje achter iedereen die een prikje heeft gehad. Later kun je de gegevens wel in de landelijke database krijgen.
Begrijpelijke reactie maar niet realistisch, dit is vragen om moeilijkheden geloof me been there. Dit zie je vaker in de IT, we houden het wel bij met lijstjes of effe pompen in een Database'je - vragen om disaster!

Datum waarop de vaccinatie start is geheel niet belangrijk, alleen de mate waarin en de spreiding ervan is van belang.
YFood !!!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 dec 2020 08:23

Het grootste deel van de IT-structuur ligt er toch al? Da's namelijk de hele DigiD ellende die miljarden heeft gekost maar nu best redelijk werkt.

Lijkt me, maar ik ben een leek, niet heeeeel lastig om daar een nieuwe kopje vaccinatie aan toe te voegen.

Overigens ben ik het wel met met @csteenbe eens qua tijdstip. Het is niet belangrijk wie het eerst wegrijdt, wat telt is wie het eerste bij de bestemming is.

Al heb ik daar gezien de NL traagheid geen vertrouwen in.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 dec 2020 08:28

@Enzzo (en daarna probeer ik het te laten rusten)

Op dit moment is er helemaal geen sprake van een discussie m.i., maar dreigt het te ontaarden in een flame-war. En daar is niemand mee gebaat. Maar vooruit, een korte "verantwoording":

Al sinds het begin van de crisis (en dit topic) ventileer ik hier regelmatig de mening dat ik de maatregelen niet in proportie vind staan tot dat wat die maatregelen proberen te voorkomen. Anderen hebben daar een andere mening over, en daar ontstaan soms felle discussies over (soms ook tussen jou en mij), maar dat is goed. We hoeven het niet over alles eens te zijn, en op enkele vlakken wordt desondanks soms zelfs consensus bereikt.

Waar ik minder goed tegen kan is het framen van wat ik maar "maatregelcritici" noem als asocialen. Ook de (helaas nogal menselijke) neiging om vooral het gedrag van anderen de schuld te geven van het probleem stuit mij regelmatig tegen de borst. Helemaal omdat de relatie tussen het gedrag van die anderen en de coronaproblematiek erg zwak is (bekijk bijvoorbeeld emeritus hoogleraar informatica @wouterkeller op twitter eens voor over het algemeen goed onderbouwde kritiek op dergelijke "relaties").
Op het moment dat die verwijtende toon een persoonlijk tintje krijgt, dan wil ik er nogal eens met gestrekt been invliegen. Dat is misschien niet handig (ik durf wat dat betreft best de hand in eigen borst te steken hoor!)

De laatste opleving van wat ik in een vorige post "moddergooien" noemde kwam doordat gene een nogal sarcastische reactie van mij ("jammer dan dat het geen echt killer virus is" oid) op een nogal cynische opmerking van hem ("de mens is de epidemie" oid) volstrekt verkeerd interpreteerde, en daar een opmerking richting mij bijmaakte waar ik dus op aansloeg. Niet handig, mea culpa....

Omdat ik van mening ben dat dergelijk gebakkelei echt helemaal niets toevoegt aan het forum, laat staan aan dit topic, lijkt het mij verstandiger als een mod deze hele borderline flame-war verwijdert. Ik zie dat niet als zwaktebod (immers, in mijn ogen is het stadium van discussie wat deze casus betreft al lang voorbij), maar als opschoning van een toch al explosief topic.

Tot zover

(Goh, wat mis ik die felle discussies over schijfremmen/velgremmen, campa/shimano en triple/compact ;-) )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16238
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 dec 2020 08:39

csteenbe schreef: 18 dec 2020 07:38
Ernie C. schreef: 17 dec 2020 22:34 Aangezien het zorgpersoneel eerst aan de beurt is, is die administratie niet zo moeilijk lijkt mij. Je print een personeelslijst uit en zet een kruisje achter iedereen die een prikje heeft gehad. Later kun je de gegevens wel in de landelijke database krijgen.
Begrijpelijke reactie maar niet realistisch, dit is vragen om moeilijkheden geloof me been there. Dit zie je vaker in de IT, we houden het wel bij met lijstjes of effe pompen in een Database'je - vragen om disaster!

Datum waarop de vaccinatie start is geheel niet belangrijk, alleen de mate waarin en de spreiding ervan is van belang.
In principe heb je gelijk maar het gaat hier wel om een zaak tussen leven en dood. Bovendien hoeft "het systeem" alleen maar tot twee te kunnen tellen.
Mocht dat misgaan, dan lukt het de gemiddelde Nederlander nog wel om de tel niet kwijt te raken.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 18 dec 2020 09:00

Als er uiteindelijk 10 verschillende vaccins zijn, is het handig om te weten wie welk vaccin heeft gehad. Dat moet dus goed worden geregistreerd. Je kunt zelf wel tot twee tellen: als er echter een verklaring op papier of digitaal moet komen, dat je bent gevaccineerd, dan moet dat geregistreerd staan. Anders wordt het een vervelende discussie aan de balie op Schiphol. (noem maar een voorbeeld).

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16238
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 dec 2020 09:15

Meteen een goede reden om de ausweis niet in te voeren...

Zolang er maar één vaccin is, weet je nog wel wie wat gehad heeft.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 18 dec 2020 09:22

Dan heb je de kans dat je sommige landen niet in komt. Misschien dat je niet buiten de EU op vakantie wilt, voor werk kan het soms noodzakelijk zijn om buiten de EU te reizen.
Of als je met spoed in het ziekenhuis wordt opgenomen. Net zoals het belangrijk is om duidelijk te hebben welke medicijnen je gebruikt.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 18 dec 2020 09:52

havana schreef: 18 dec 2020 08:23 Het is niet belangrijk wie het eerst wegrijdt, wat telt is wie het eerste bij de bestemming is.
Het ligt er maar aan welke vergelijking je maakt. Bij een brand ben ik toch graag weer als eerste weg, zonder dat ik een bestemming heb....

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16238
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 dec 2020 09:57

EmPeHa schreef: 18 dec 2020 09:22 Dan heb je de kans dat je sommige landen niet in komt. Misschien dat je niet buiten de EU op vakantie wilt, voor werk kan het soms noodzakelijk zijn om buiten de EU te reizen.
Of als je met spoed in het ziekenhuis wordt opgenomen. Net zoals het belangrijk is om duidelijk te hebben welke medicijnen je gebruikt.
En zo kun je doorgaan met problemen te zien, dat doen ze in Den Haag ook. Dat is een beetje raar. Als het op oplossingen aankomt valt het in één keer wel mee met de ernst van het virus en de urgentie om er vanaf te komen. Als het op burgertje pesten aankomt is het een vreselijk dodelijk virus waar alles voor moet wijken. Wat is het nu?
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten