Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6054
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 okt 2020 11:27

Impact corona op mijn leven...,

Met de nieuwste regels mogen we nog wel schaatsen in Den Haag (want er zit geen geheel dak op).
Op een KNSB trainingsuur was de max altijd 250 mensen.., dat was voor dit seizoen al naar 170 bijgesteld. En met de nieuwste regels terug naar max 100.
Klinkt veel, maar je hebt 400m om jezelf over te verdelen, en ook nog eens een meter of 10 breed).

Wedstrijden zijn afgelast, dus het gewest heeft van de drukste trainingsuren door de week, een aantal verenigingen naar de oorspronkelijke wedstrijduren gebracht (het ijs was toch al gehuurd). Gevolg, een training met een man of 50 a 60 op de baan. Heerlijk!
Alleen is het trainingsgroepje van 10 a 12 man nu opgeknipt in groepjes van 3 of 4 rijders.., maar daar is prima mee te leven. Omkleden op de tribunes en looproutes om ingaand, uitgaand te scheiden.

Overigens verschil het beleid per veiligheidsregio en ijsbaan. Volledig gesloten ijsbanen is max 30 man (heb je nog een ijshokcheybaan in het midden tellen de mensen daar mee). En daarom is Dronten bijv. gesloten voor de rest van de winter. Is het in Enschede erg karig aan ijs-uren, en in Heerenveen is vooral ruimte voor topsport gemaakt. Haarlem daarentegen, is net als Den Haag, half overdekt, maar naar het schijnt zijn daar de aantallen per training nog altijd max 250.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 19 okt 2020 11:29

Enzzo schreef: 19 okt 2020 09:38
Ik heb het over vluchtelingen, statushouders die hier al in Nederland zijn. Deze mensen willen graag participeren maar lopen tegen de muur van bureaucratie op.
Ik heb het niet over het halen van goedkope arbeidskrachten uit andere landen!!
* Statushouders zijn dus mensen uit een ander land wiens toekomst in Nederland nog niet zeker is. Als het land van herkomst veilig is na een bepaalde tijd worden ze terug gestuurd. Denk je nu echt dat deze mensen terug gaan naar land van herkomst als ze hier participeren in de werkmaatschappij voor zeg 3 jaar, en het land van herkomst wordt veilig geacht.

* Ik denk ook dat veel autochtone mensen tegen de bureaucratische muur lopen. Of méér gekort worden op bv. zorg-huurtoeslag, dan wat er binnenkomt door meer te werken. Zag pas een vrouw op TV. Werkt in de zorg - wil meer gaan werken. Toeslagen omlaag met € 250,- en het loon omhoog met € 200,- .

Nederland bestaat nu eenmaal uit miljoenen regeltjes waar we niet onderuit kunnen. En het gekke is, veel mensen voelen zicht veilig bij al deze regeltjes. Dan wordt er niet veel van ze verwacht, en wordt het voor ze geregeld.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 okt 2020 11:46

monique70 schreef: 19 okt 2020 11:22 Hoeveel mooier zou de wereld zijn als we alle positieve dingen eens uit zouden vergroten ipv de negatieve dingen ruimschoots uit te meten in de media. Er gaat nog steeds veel meer goed dan fout.
Dagelijks vermelden hoeveel mensen er geen positieve test hebben gehad, niet op de ic terecht zijn gekomen en niet zijn overleden :mrgreen: .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 19 okt 2020 12:05

Ernie C. schreef: 19 okt 2020 11:46
monique70 schreef: 19 okt 2020 11:22 Hoeveel mooier zou de wereld zijn als we alle positieve dingen eens uit zouden vergroten ipv de negatieve dingen ruimschoots uit te meten in de media. Er gaat nog steeds veel meer goed dan fout.
Dagelijks vermelden hoeveel mensen er geen positieve test hebben gehad, niet op de ic terecht zijn gekomen en niet zijn overleden :mrgreen: .
Afgelopen dag/nacht waren er ca. 6.9 Miljard mensen bij wie het coronavirus niet is vastgesteld.

https://www.youtube.com/watch?v=UPqBA1YBYFg
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 19 okt 2020 12:08

monique70 schreef: 19 okt 2020 11:22 Hoeveel mooier zou de wereld zijn als we alle positieve dingen eens uit zouden vergroten ipv de negatieve dingen ruimschoots uit te meten in de media. Er gaat nog steeds veel meer goed dan fout.
Dat klinkt heel schattig. Maar de dingen die fout gaan veroorzaken de ellende voor mensen ivm de maatregelen. De dingen die goed gaan hebben op de mensen die het niet betreft geen zichtbaar effect.

En ja, daar zou inderdaad wel iets meer aandacht voor mogen zijn, maar de aandacht voor dingen die fout gaan is wel te verklaren.

In kroeg x heeft niemand corona gekregen want ze hielden netjes afstand. In kroeg y ook, en kroeg z ook. Of: in kroeg a hebben ze allemaal corona omdat ze er een zootje van maken. Alhoewel niet leuk is de nieuwswaarde van de eerste laag en de nieuwswaarde van b ho(o)g(er).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 19 okt 2020 12:23

Enzzo schreef: 18 okt 2020 22:30 Iedereen is gelijk voor de wet. Tuurlijk! maar er zijn wel enige uitzonderingen: vluchtelingen, kinderen van vluchtelingen, hoog opgeleide vluchtelingen die onze maatschappij echt enorm kunnen verrijken, ambachtelijk opgeleide vluchtelingen die enorme gaten in onze zorg- en ziekenhuis- tekorten kunnen opvullen. Mensen überhaupt in de betekenis van "mensen" die zich willen inzetten maar tegengewerkt worden door de politiek en de regels die daarmee zijn afgesproken.
En maar klagen over het tekort aan IC personeel, en maar klagen over het tekort aan zorgpersoneel . En dat terwijl er mensen echt staan te springen om jobs in die sector! mensen die vanuit hun cultuur echt veel meer feeling hebben met ouderen en zorgbehoevenden dan mensen in de kille Nederlandse maatschappij.
Beste Enzzo,
Jouw denkbeeld is echt zo enorm verschillend dan die van mij en van de mensen om mij heen dat ik begin te twijfelen of je niet voornamelijk zit te provoceren. Ik meen dat je eerder hebt aangegeven dat je in frankrijk woonde en deels in italie en spanje. Maakt ook niet uit, je weet in ieder geval niet wat er daadwerkelijk gebeurd en leeft in nederland. Je bent niet realistisch, ideaalbeelden die zeer waarschijnlijk nooit zullen uitkomen. Natuurlijk zijn er vluchtelingen die onze maatschappij enorm kunnen verrijken en die een bijdrage aan ons zorg-personeel kunnen leveren. Dat zou echt geweldig zijn als dat zo zou zijn, maar vooralsnog is het een illusie. Uiteraard zijn er uitzonderingen. Als jij serieus denkt dat het gros van de ouderen en zorgbehoevenden zit te wachten op iemand aan hun bed uit een andere cultuur dan onze kille nederlands maatschappij moet je dat navragen aan die ouderen en zorgbehoevenden. Jij wekt bij mij al langer de indruk dat je het beste voorhebt met medemensen, veel kennis hebt maar geen realiteitsbesef en te weining weet van hoe het er nu buiten op straat aan toegaat. Tip van mij, verdiep je nu niet in boeken, cijfertjes, profeten en ideaalbeelden maar bekijk hoe het er nu echt aan toe gaat buiten op straat, in de achterbuurten, grachtenhuizen, boerderijen en rond onze vluchtelingen centra. Praat met mensen van diverse komaf, oud en jong! succes

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 19 okt 2020 12:40

Dikke +1

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6054
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 okt 2020 12:59

De waarheid zal wel in het midden liggen.

Overigens, als je kijkt naar de schoonmaak, plukken, bouw etc. Dan zijn er kennelijk genoeg mensen die het prima vinden dat dat werk gedaan wordt door buitenlanders.
En er zijn ook weinig Nederlanders die dat werk nog willen doen... Waar niet een 1 op 1 correlatie zit natuurlijk, omdat het verschil in inkomen(-wens/eis), nogal groot is.

En dan zeg je dat ouderen en hulpbehoefenden niet zitten te wachten op iemand aan het bed uit een andere cultuur... Dat zal deels zeker zo zijn. En kan je bekrompen vinden of juist heel begrijpelijk.
Maar in een deel van de zorg... de tandzorg.., zie je toch vrij veel emigranten actief. Uiteraard zijn dat niet altijd de vluchtelingen die vanwege oorlog hier gekomen zijn. Maar puur kijkend naar hun culturele achtergrond is het geen reden om niet zo'n beroep uit te oefenen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 19 okt 2020 14:03

hopjes schreef: 19 okt 2020 12:23Beste Enzzo,
Jouw denkbeeld is echt zo enorm verschillend dan die van mij en van de mensen om mij heen dat ik begin te twijfelen of je niet voornamelijk zit te provoceren.

[…] je weet in ieder geval niet wat er daadwerkelijk gebeurd en leeft in nederland. Je bent niet realistisch, […]

Jij wekt bij mij al langer de indruk dat je het beste voorhebt met medemensen, veel kennis hebt maar geen realiteitsbesef en te weining weet van hoe het er nu buiten op straat aan toegaat.

[…] bekijk hoe het er nu echt aan toe gaat buiten op straat, in de achterbuurten, grachtenhuizen, boerderijen en rond onze vluchtelingen centra.
Tip: mensen die andere meningen zijn toegedaan, zijn niet noodzakelijkerwijs ongeïnformeerd, onwetend of kwaadwillig.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 19 okt 2020 19:26

monique70 schreef: 19 okt 2020 11:22 Hoeveel mooier zou de wereld zijn als we alle positieve dingen eens uit zouden vergroten ipv de negatieve dingen ruimschoots uit te meten in de media. Er gaat nog steeds veel meer goed dan fout.
U vraagt wij draaien, eerst maar kijken hoe we gelukkig kunnen worden ;-)
https://www.welingelichtekringen.nl/wet ... schap.html

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 20 okt 2020 00:06

Mijn telefoon reparateur (schermen sneuvelen wel eens) is een vluchteling uit Iran.

Mijn favoriete shoarmabakker is een vluchteling uit Afghanistan.

Mijn tandarts is een vluchteling uit Syrië.

Mijn kapper is ook een vluchteling uit Syrië. Knipt nu 4 jaar in NL in Drachten (eigen salon) en is uitgeroepen tot de beste kapsalon van Drachten.

Over al deze mensen ben ik zeer tevreden.

Ik ben niet anti of pro vluchtelingen daarvoor is de discussie te omvangrijk. Maar ik denk wel dat echt gemotiveerde mensen hun kansen zullen pakken om een bijdrage te leveren aan de maatschappij.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 20 okt 2020 08:41

Mooi gebalanceerd stuk in Nature over het nut(!) van mondkapjes:

https://www.nature.com/articles/d41586-020-02801-8

Gesloten