Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5052
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 23 mar 2020 21:53

Jans schreef: 23 mar 2020 21:34 Hier duidelijkheid, we mogen om te "sporten" max. een km van huis en dat max. een uur. (Hoe ga je dat controleren). Morgen maar eens kijken hoe dat gaat lukken om 8jes te rijden.
En de andere daghelft wandelen. Een deel hetzelfde rondje.
Krijg je dit soort ritjes idd :
https://www.strava.com/activities/3207644076

Maar je mag in Frankrijk toch nog gewoon naar je werk ?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2843
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 23 mar 2020 22:13

53x11 schreef: 23 mar 2020 21:40 Ik las dat Italianen excuushonden namen om de deur uit te kunnen. Ik heb nu dus blijkbaar excuuskinderen. :shock:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0336799427

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8274
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 mar 2020 22:25

DDX schreef: 23 mar 2020 21:53
Jans schreef: 23 mar 2020 21:34 Hier duidelijkheid, we mogen om te "sporten" max. een km van huis en dat max. een uur. (Hoe ga je dat controleren). Morgen maar eens kijken hoe dat gaat lukken om 8jes te rijden.
En de andere daghelft wandelen. Een deel hetzelfde rondje.
Krijg je dit soort ritjes idd :
https://www.strava.com/activities/3207644076

Maar je mag in Frankrijk toch nog gewoon naar je werk ?
Dat laatste betwijfel ik als je ziet dat clubleden één keer naar het werk gegaan zijn op de fiets en daarna niet meer. Maar ja, wij werken niet meer.
Een ander fietste ipv zijn 3km naar het werk een ruim rondje van 40km. Maar daarna ook niet meer. Het blijft lastig om te kijken wat wel en niet kan.
Ik kan misschien nog vanuit huis naar de (grote) brug bij Vaison en dan terug naar de rotonde van Crestet. Dan rijd ik over de weg waar jij de foto van de Ventoux maakte afgelopen zomer.

bartaspin
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 05 dec 2011 09:32

bartaspin 23 mar 2020 22:30

Hier een artikel van fietssport.nl

7 tips voor je solorit

https://www.fietssport.nl/magazine/trai ... je-solorit

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 23 mar 2020 22:48

Leuke site die je daar aangeeft. Ik kende deze nog niet maar ik zie weer wat leuke korte artikelen om door te lezen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 mar 2020 23:07

bartaspin schreef: 23 mar 2020 22:30 Hier een artikel van fietssport.nl

7 tips voor je solorit

https://www.fietssport.nl/magazine/trai ... je-solorit
Laten we dit koesteren en hopen dat deze cruciale week een afvlakking laat zien van ziekenhuis opnames.
Dat is nog steeds het beste argument om niet nog meer maatregelen te krijgen.
Less is bore

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2081
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 23 mar 2020 23:18

Jans schreef: 23 mar 2020 21:34 Hier duidelijkheid, we mogen om te "sporten" max. een km van huis en dat max. een uur. (Hoe ga je dat controleren). Morgen maar eens kijken hoe dat gaat lukken om 8jes te rijden.
En de andere daghelft wandelen. Een deel hetzelfde rondje.
Waar staat de officiële regel van 1 km en 1 uur?
Even los van het kunnen cq willen controleren, geen agent die je op een sportieve fiets met je jeans gaat stoppen om te vragen wat je aan het doen bent.
Op de racer in tenue trek je het wel aan ja.
Of haal je een regel aan die niet voor Nederland geldt?
Dogma F

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 23 mar 2020 23:34

Niet alleen de volwassenen maar vergeet niet de generatie kinderen die tussen de 11 en 18 is...

Voor hun is dit ook een “slagveld” Mijn kinderen hebben nu al spijt van de gedachtegang dat ze lekker vrij zouden zijn van school zoals vorige week zondag werd afgekondigd. Ineens mogen ze niet meer hun vrienden zien, niet meer chillen bij elkaar, geen lol en geintjes maken, niet even lekker uitgaan of hangen in de snackbar.. niet meer lekker sporten en wedstrijden spelen. Daar is voor in de plaats gekomen een vader en moeder die ook ineens leraar zijn geworden. Waarvan ze een uur moeten bewegen per dag. De rest van de dag bij diezelfde vader en moeder op de lip zitten die alleen maar zeiken dat je nu je steentje extra moet bijdragen in het huishouden en ook nog eens de sores van je pa en ma mag mee krijgen omdat die als zelfstandig ondernemers ook keihard worden geraakt door de Corona crisis.

Gewoon zwaar kut voor die kinderen.. :-(

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8928
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 mar 2020 23:49

@ramon: Jans woont in Frankrijk
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8274
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 mar 2020 08:26

Er staat toch echt "Faire du sport" in de tekst die gisteravond door de Franse minister is bekend gemaakt. Nu doe je in een straal van een km niet zo heel veel, maar ook hier is met een beetje creativiteit echt wel iets te doen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7781
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 mar 2020 09:04

Ik hoop dat de reden voor die straal van een km duidelijk is? Het Franse platteland is een aaneenschakeling van lege ruimte met daarin veel kleine dorpjes die je met binnen een kleine straal snel belopen hebt. Door deze maatregel beperk je dus de verspreiding heel efficiënt, vermits iedereen zich er aan houdt. Als er dan één zo'n dorp volledig besmet raakt kun je het hele dorp in quarantaine zetten en heb je nog steeds "containment"

dat is een van de redenen dat er zoveel verschillen in regelgeving zijn tussen EU landen; geografie, volksaard en staatsinrichting bepalen wat de regels zijn.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 mar 2020 09:30

Jans schreef: 24 mar 2020 08:26 Er staat toch echt "Faire du sport" in de tekst die gisteravond door de Franse minister is bekend gemaakt. Nu doe je in een straal van een km niet zo heel veel, maar ook hier is met een beetje creativiteit echt wel iets te doen.
Voor de zekerheid; faire du sport mag niet of juist wel?

Deze van nos.nl vind ik wel beangstigend trouwens:
In Frankrijk geldt vanaf vanochtend voor twee maanden een 'gezondheids-noodtoestand'. Daardoor krijgt de regering buitengewone bevoegdheden om snel op te treden tegen het coronavirus, zonder tussenkomst van het parlement.

Zo kan de vrijheid van mensen om te bewegen en samen te komen officieel aan banden worden gelegd. Fransen kunnen worden gedwongen in quarantaine te gaan en de overheid kan beslag leggen op medisch materieel.

Verder gaan de straffen voor overtreding van de regels omhoog: iemand die herhaaldelijk onterecht de straat op gaat, loopt het risico om voor maximaal zes maanden de cel in te gaan. De Fransen mogen sinds vorige week dinsdag alleen nog maar de straat op als dat echt noodzakelijk is, bijvoorbeeld voor werk of boodschappen.
Dit gaat richting een totalitair regime waar ik enorm de kriebels van krijg.
Frankrijk zal wel weer enigzins verbeteren als dit achter de rug is, maar vergelijkbare zaken zie je ook in Hongarije, Polen, etc gebeuren. En daar bekruipt mij wel heel erg het gevoel dat de corona crisis wordt misbruikt om meer macht te krijgen,
Less is bore

Gesloten