Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 23 mar 2020 13:45

Simpelste is toch gewoon de RIVM regels te volgen en binnen je eigen bubbel te blijven en 150cm afstand te houden tot mensen buiten je bubbel.
Daar hoef je verder niet bij na te denken en dan kun je ook een grote stapel berichten op sociale media negeren over hoe het allemaal nog strenger kan of strenger zou moeten.

En als je thuis wurgneigingen krijg, ga dan met éen maat fietsen en rijdt een meter of tien uit elkaar

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8274
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 mar 2020 13:50

Nee_Nee schreef: 23 mar 2020 13:45 ga dan met éen maat fietsen en rijdt een meter of tien uit elkaar
Kun je toch net zo goed alleen gaan?

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5211
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 23 mar 2020 13:54

luvene schreef: 23 mar 2020 10:03 Ik heb gelukkig weinig moeite om alleen te gaan fietsen en dat doe ik dan ook, in tegenstelling tot een aantal van mijn fietsmaatjes die nog steeds met een man of 4 gaan fietsen. ...
Maar dat mag toch gewoon nog -in nederland?
Ik heb juist nog eens de maatregelen in Nederland nagekeken: je mag in groep buiten als je maar de afstand bewaard (in België- maar maximaal per 2).

Of ontgaat me iets?

Walter

jberends
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 sep 2019 16:03

jberends 23 mar 2020 14:00

zelf verwijderd - niet constructief genoeg
Laatst gewijzigd door jberends op 23 mar 2020 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4196
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 23 mar 2020 14:16

walter- schreef: 23 mar 2020 13:54
luvene schreef: 23 mar 2020 10:03 Ik heb gelukkig weinig moeite om alleen te gaan fietsen en dat doe ik dan ook, in tegenstelling tot een aantal van mijn fietsmaatjes die nog steeds met een man of 4 gaan fietsen. ...
Maar dat mag toch gewoon nog -in nederland?
Ik heb juist nog eens de maatregelen in Nederland nagekeken: je mag in groep buiten als je maar de afstand bewaard (in België- maar maximaal per 2).

Of ontgaat me iets?

Walter
2843593F-A2BA-436B-A4C1-4391E8FBBB7C.jpeg

Zie ook deze link
https://www.knwu.nl/magazine/kan-ik-ge ... en-fietsen

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4562
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 23 mar 2020 14:47

Enzzo schreef: 23 mar 2020 08:23

Ondertussen stap ik als TS uit dit topic omdat aan het verzanden is een taarten smijtwedstrijd tussen NL en BE. En een “mijn statistiek is groter dan de jouwe” strijd.

En dat er nog mensen zijn die durven te beweren dat er eigenlijk niets aan de hand is maakt me heel boos dus uit zelfbescherming kruip ik maar even in quarantaine

Veel Discussieerplezier verder.
Ik volg, ik zie vooral dat mensen met verschillende visies zich ingraven en beroep doen op al dan niet relevante uitspraken, citaten, feiten, etc. en steeds dezelfde mantra's herhalen.

Uiteindelijk (waarschijnlijk na enkele jaren) zal het allemaal wel vanzelf duidelijker worden.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 23 mar 2020 16:07

ypuh schreef: 23 mar 2020 13:37
Stoffa schreef: 23 mar 2020 13:22 Mooi om te lezen dat anderen er ook zo over denken. Erger me groen en geel aan mensen die maatregelen verzinnen die nog stringenter zijn dan wat het RIVM voorschrijft, om vervolgens anderen de maat te nemen. Zo kwamen gister mijn ouders langs, en kreeg ik het verwijt naar mijn hoofd geslingerd dat door mij het land in lockdown zou gaan omdat ik maar mensen blijf ontvangen.
Ik kwam een nog mooiere tegen op Facebook bij één van mijn vrienden die een aantal familiefoto's van een etentje, dagje op de ijsbaan en verjaardagsfeestje etc. plaatste. Allemaal reacties van wildvreemden waarvan je de strekking al wel kunt begrijpen. Ware het niet dat die foto's al maanden oud zijn (had op elke foto's andere kleding aan en in een totaal andere setting), maar volgens die wildvreemden had ze dat er duidelijker bij moeten zetten en moest ze zich maar gelukkig prijzen dat iemand de moeite nam om op haar gezondheid te letten :shock: :lol: .
Tenenkrommend inderdaad.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 23 mar 2020 16:16

Zo heb ik gisteren verschillende groepjes zien fietsen. Zelfs in mijn wiel. Hoe dom kan men toch zijn en hoe moet ik mijn neus legen als men in mijn wiel blijft kleven.

:(
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 mar 2020 16:32

lugosi schreef: 23 mar 2020 14:47 ........... ik zie vooral dat mensen met verschillende visies zich ingraven en beroep doen op al dan niet relevante uitspraken, citaten, feiten, etc. en steeds dezelfde mantra's herhalen...................;
:lol: :lol:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 23 mar 2020 16:38

Einstein schreef: 23 mar 2020 16:16 hoe moet ik mijn neus legen
1. Niet
2. In een zakdoek
3. In je handschoen of mouw

Neus legen op straat is geen grondrecht.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 23 mar 2020 17:00

Een schreeuw uit het hart vandaag, van al die ambulancechauffeurs ,die vanuit Friesland bezig zijn ...om zoń 40 besmette patienten uit vooral Brabant te halen.Die zijn zich rot geschrokken over de impact in de Brabantse ziekenhuizen en de toestanden daar nu.!

Die rijden (vanaf het weekend al)2x per dag heen en weer naar zuid Nederland(lukt precies in 12 uur dienst)om de ziekenhuizen daar te ontlasten.

Die schreeuwen hun noodkreet uit:BLIJF thuis en doe wat je moet doen om niet andere mensen te kunnen besmetten of het virus te kunnen oplopen.
Hoe moeilijk kan dat nu zijn omdat optevolgen. :idea:

Even fietsen(wat we toch het liefst doen hier) kan toch goed zijn, maar ga op je eentje(of een gezinslid) de natuur in en blijf uit de drukte.
Doe alleen maar dingen met je gezinsleden en/of partner adviseren ze (de medici).En ga nergens heen waar je andere mensen ontmoet.Als dat niet hoeft.

****Wees toch geen schakel van het overbrengen van het virus.
Want als iedereen maar zijn ouders,vrienden, kennissen, familie blijft zien...dan wordt het niets.
Waar hebben we het over.Het duurt hooguit een paar maanden.


Velen geven de ziekte immers door als schakel en dan wordt de 4de in die schakeldoodziek.
Wil je dat op je geweten hebben?

Ik heb als jongen ,zelf Hepatitus B(geelzucht) opgelopen, in het ziekenhuis notabene.
En ik heb Tubercelose gehad. Hoegekregen?Nooit geweten.
Ook overdraagbaar door lichaamssappen als spug, zoenen e.d.

Kortom:Ook al eet en leef je gezond, je kan zo een nare OVERDRAAGbare ziekte krijgen .

Doe wat je moet doen en dat is niemand uitnodigen en de goede raad opvolgen.
Laatst gewijzigd door codex op 23 mar 2020 17:06, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8274
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 mar 2020 17:03

En voor de mensen die denken dat een lockdown helpt, in een gemeente net boven Avignon is er ook vanaf morgen een avondklok. Dat is echt niet omdat iedereen zich eraan houdt dat hij thuis moet blijven.

Gesloten