Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5938
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 16 okt 2020 23:37

Keezx schreef: 16 okt 2020 21:43
TL@ schreef: 16 okt 2020 21:33
@keezx: Zweden laat zien dat het wel anders kan (al is er daar wel vertrouwen in de regering en dat is in België al heel veel jaren weg)

Isoleer de risicogroepen (als ze dat zelf willen) en leg wat beperkte maatregels op die niet constant veranderen (en zo weinig mogelijk verplichten want dat werkt contraproductief) en laat het virus rustig circuleren onder de actieve bevolking.
Dit is exact hetzelfde als wat ik al in maart opperde.

Het allerergste is dat je mening momenteel niet mag afwijken van wat de media je wil voorhouden. Ben je het niet eens, dan ben je een onmens, een egoïst en weet ik veel wat nog meer.
Zweden is een groot, dunbevolkt land en tja, dat is wel medebepalend voor wat er kan en niet kan.
Kan je niet 1 op 1 overnemen voor NL en BE...
En je mag rustig je mening geven, ik was alleen het geroeptoeter een beetje beu door betweters, die , als het puntje bij het paaltje komt, ook niet weten.

Cut , toch even verdiepen in de materie keezx ...

Nu kan Zweden wel een dun bevolkt land zijn, maar Stockholm waar geen andere regels gelden dan in de rest van Zweden is groter dan Amsterdam qua inwoner aantal.

Stockholm area ; 23.000 besmettingen
Amsterdam area ; 40.000 besmettingen

/roeptoeter.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 16 okt 2020 23:48

Bron?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5938
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 16 okt 2020 23:54

Wikepedia - NY Times - JHU CSSE - Covid 19 Data.

Stockholm 975.000 inwoners
Amsterdam 821.000 inwoners
Laatst gewijzigd door rene op 16 okt 2020 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 16 okt 2020 23:54

So what?
Ik vertel hier toch niet wat er wel of niet moet gebeuren, laat staan dat ik beleid verketter en mensen bash....(een uitzondering maak ik voor Grapperhaus...)
Besmettingscijfers vergelijken is demagogische nonsens, dat snap jij toch ook wel?
Ander land.
Andere cultuur
Ander testbeleid
Vult u zelf maar aan....en verdiep je vooral in de ter discussie staande zaken.
In plaats van mij te attaqueren , had misschien je ook wat constructiefs ter berde kunnen brengen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5938
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 16 okt 2020 23:59

Huh Keezx ... nu is het zo dat jij met foute feiten aankomt , en dat is niet de eerste keer. Je praat nu wel een beetje Trumperiaans ipv je fout eens toe te geven 🧐

Als iemand anders een “spel” fout maakt struikel jij erover en moet ie aan de spreekwoordelijke schandpaal.
😘
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 17 okt 2020 00:04

rene schreef: 16 okt 2020 23:54 Wikepedia - NY Times - JHU CSSE - Covid 19 Data.

Stockholm 975.000 inwoners
Amsterdam 821.000 inwoners
Te algemeen om iets over te kunnen zeggen. Als je de besmettingscurves van Zweden en NL naast elkaar legt dan zie je al dat die lastig te vergelijken zijn. Op basis van de dagkoersen zijn dan ook geen conclusies te trekken. Als we op een ander punt in de curve zitten heeft dat vergelijken geen enkel zin. Daar komt bij dat maatregelen en NL veel verder versoepeld zijn dan in Zweden. En dan komen er nog allerlei factoren bij als b.v. de volksaard, de samenstelling van de bevolking, het toerisme e.d. Je kunt niet een paar getallen droppen als bewijs. Daarvoor is echt een verdergaande studie nodig.

i-mac

i-mac 17 okt 2020 07:14

Deze journalist van de VRT is besmet geraakt met Covid-19.

Lees gewoon even zijn relaas.


De week van VRT-journalist Koen Wauters, COVID-19-patiënt: "Ik schrik van de kracht van het virus" | VRT NWS: nieuws
https://vrtnws.be/p.bDQ1PY5qA

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 okt 2020 08:18

i-mac schreef: 17 okt 2020 07:14 Deze journalist van de VRT is besmet geraakt met Covid-19.

Lees gewoon even zijn relaas.


De week van VRT-journalist Koen Wauters, COVID-19-patiënt: "Ik schrik van de kracht van het virus" | VRT NWS: nieuws
https://vrtnws.be/p.bDQ1PY5qA
Raar dat hij nog niet overtuigd was van de kracht van het virus en dat hij meent dat hj dat aan ons met vertellen.
Ik geloof zowel diegenen die er bijna niet ziek van zijn en diegenen die op het randje, of erover, van de de dood hebben gestaan. Daar gaat het relaas van een journalist echt niets aan veranderen.

Ik ben zelf gewoon voorzichtig, ga niet in de massa staan en ga niet nog snel naar een lock-down feestje.
Ik hou afstand en als dat niet kan draag ik een mondmasker.
Ik ga elke dag werken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 17 okt 2020 08:47

Jans schreef: 16 okt 2020 19:12 Volgens mij hebben afstand houden en minder contacten terdege geholpen
Maar dat wilden "we" niet meer.
Kernachtige, pijnlijk correcte analyse.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 17 okt 2020 09:40

klaastuin schreef: 17 okt 2020 00:04Als je de besmettingscurves van Zweden en NL naast elkaar legt dan zie je al dat die lastig te vergelijken zijn. Op basis van de dagkoersen zijn dan ook geen conclusies te trekken. Als we op een ander punt in de curve zitten heeft dat vergelijken geen enkel zin. Daar komt bij dat maatregelen en NL veel verder versoepeld zijn dan in Zweden. En dan komen er nog allerlei factoren bij als b.v. de volksaard, de samenstelling van de bevolking, het toerisme e.d. Je kunt niet een paar getallen droppen als bewijs. Daarvoor is echt een verdergaande studie nodig.
Maar dat is nou precies het punt: de verschillen zijn gecompliceerder dan, “Zweden dunbevolkt, duh!”
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 okt 2020 09:58

Laat ik er voor Zweden nog eentje aan toevoegen: de mensen daar lijken in het algemeen veel minder behoefte te hebben aan op en aan elkaar zitten. Gewoon een andere volksaard.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 17 okt 2020 10:23

Een quote uit het interview met arme Koen.
iemand is immuun, ook niet de wetenschapsreporter die de voorbije tien maanden verslag heeft uitgebracht over de wereldwijde verspreiding van corona.
Er zijn meer dan genoeg voorbeelden van gezinnen waarvan slechts enkele leden COVID19 verschijnselen hebben. De rest van het huishouden merkt er niets van.

Dus blijkbaar zijn er wel degelijk mensen immuun.

Zelfbenoemde wetenschapsjournalist dus. :lol:

Gesloten