Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mar 2020 16:35

Scholen en horeca dicht.
Ik snap het, maar hoe ga ik dit een kind van bijna 4 uitleggen en bezighouden :-(
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 15 mar 2020 16:43

Met een paar buurkinderen zal toch nog wel iets mogelijk zijn? Voor kinderen waarvan ouders in de zorg werken, zou opvang geregeld worden.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 mar 2020 16:50

Mijn vrouw werkt in de zorg, volgens de eerste berichten zou de opvang geregeld worden. Ben benieuwd.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 mar 2020 17:07

Vrouw is huisarts, zelf werk ik in de academie. Vrouw moet dus werken, ik moet zoveel mogelijk wegblijven van mijn werk. Kinderen dus niet naar school, en kunnen ook niet naar hun sportclubs. Die zijn gewend zeker 4x per week te sporten, dus daar stroomt de overtollige energie binnenkort uit de oren. Zal wel veel rennen en fietsen worden met de kiddo's dan. Als dat nog wel mag...

Krijg toch de indruk dat deze beslissing meer uit publieke en politieke druk genomen is dat uit ratio. Ik vindt sowieso dat er maar heel weinig echte feiten en vooral duiding via de media naar buiten komen. Ze zijn er wel, maar je moet goed zoeken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 15 mar 2020 17:15

Tot nu toe heb ik vooral het idee dat de regering achter de feiten aan hobbelt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mar 2020 17:20

53x11 schreef: 15 mar 2020 17:07 Krijg toch de indruk dat deze beslissing meer uit publieke en politieke druk genomen is dat uit ratio. Ik vindt sowieso dat er maar heel weinig echte feiten en vooral duiding via de media naar buiten komen. Ze zijn er wel, maar je moet goed zoeken.
tsja, als Wilders of Baudet over school sluiten begint geven kleutertje Klaver en spuit 11 Ascher niet thuis, en een dag later roepen ze op het hardst om de scholen te sluiten.
In en in triest om nu nog zo bezig te zijn met de politiek.

En wat is nu het verschil tussen school en centrale opvang regelen?
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 15 mar 2020 17:45

De aantallen is het verschil. Van 2000 kinderen zullen niet alle ouders in de hulpverlening en dergelijke werken. Misschien heb je er dan 200 bij elkaar.

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 15 mar 2020 17:59

EmPeHa schreef: 15 mar 2020 17:15 Tot nu toe heb ik vooral het idee dat de regering achter de feiten aan hobbelt.
Dat lijkt me niet zo vreemd. We weten immers nog niet alle feiten en veel beleid moet nog gebasseerd worden op aannames met onzekerheid marges.
Daarnaast worden we ook geconfronteerd met veranderend beleid in andere landen, zoals winkels, cafe's en restaurants die gesloten worden in Belgie en dan moet je wel mee omdat veel Belgen naar Nederland kwamen.
Laten we hopen dat zolang de "feiten" en omstandigheden veranderen, de regering met die feiten mee verandert.

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 15 mar 2020 18:09

Je kunt ook stellen dat ze er bovenop zitten en waar nodig snel schakelen. Overhaaste maatregelen zijn ook niet goed. Die zorgen voor weerstand en onrust. De rust bewaren is in deze tijden het devies.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 15 mar 2020 18:13

Ik zou het toch liever actief in plaats van reactief zien. Bij reisadviezen was het al maanden te mager. Er kwamen afgelopen weekend nog mensen terug uit skivakantie's met après ski en alles.
Dan geef je een waarschuwing voor Brabant, maar de rest gaat gewoon door met allerlei onnodige zaken.

Een beetje onrust mag best om aan te geven hoe serieus de situatie is. Veel mensen beseffen het nog steeds niet.

i-mac

i-mac 15 mar 2020 18:27

Ik werk te Brugge op een grote spoedgevallendienst. Vrijdag hebben we in allerijl een groot leslokaal en de aanpalende garage waar onze interventiewagens staan volledig leeg gehaald. In de plaats hebben we een soort Covid-19 spoedgevallendienst gemaakt. Er staan 7 tenten : Een opvang tent voor medisch personeel. Die mensen worden getest als ze meer dan 37,4 koorts hebben. Heb je dat niet, werk je verder met een masker. Als je "gewoon" ziek bent, moet je een volle week thuis blijven. Ben je positief, wordt dan 14 dagen. Helaas zijn er al collega's in dat laatste geval.

We hebben ook een tent waar we 2 kindjes kunnen opvangen, en 5 tenten waar we beademende patiënten kunnen opvangen. Vrijdag hebben een ganse equipe mensen, van hoog tot laag, dat allemaal verwezenlijkt. Je hebt er verlichting nodig, elektriciteit , zuurstof, er moeten ethernet kabels getrokken worden, er moet een extra voorraad medisch materiaal gehaald woerden, er moet voor extra verwarming gekeken worden, enzovoort. Voor dat alles hebben we ook een aparte ingang, voor zowel mobiele als niet-mobiele mensen.

De voldoening die we nu krijgen van patiënten als ze daar binnen komen, is zeer groot. We voelen zo dat de mensen rustiger worden ondanks het feit dat ze behoorlijk zenuwachtig zijn.

Dat betekent ook dat velen onder ons de volgende periode veel extra uren gaan draaien. Wat dan weer inhoud, dat we straks moeilijker ons verlof zullen kunnen opnemen. Maar we staan voor een grote uitdaging, en die pakken we keihard aan.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 15 mar 2020 18:27

Ondertussen sprake dat Duitsland grens met Oostenrijk sluit; ik wil wel thuis geraken morgen...

Gesloten