Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 27 okt 2020 14:42

Als je niet perse voor vaccineren bent ben je ook niet automatisch een anti vaxer.

En je laatste zin.... zover ik weet is er nog helemaal niets bekend over het anti corona vaccineren. Laat staan of we weten of de risico’s minimaal zijn.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 27 okt 2020 14:51

RVV schreef: 16 okt 2020 21:16 Al die pro mondkapjes figuren... echt he... onbegrijpelijk dat jullie de integriteit over je EIGEN lichaam zomaar opgeven.
Mensen die niet tegen mondkapjes zijn volgens jou pro mondkapjes...... het is allemaal zwart/wit! :twisted:

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 27 okt 2020 15:38

RVV, sorry, maar je slaat een beetje door. Inmiddels zijn er letterlijk al tientallen naar alle waarschijnlijkheid werkzame Corona vaccins. Waarom hebben wij dan nog geen prik in onze arm gehad? Omdat al deze vaccins nog bij een hele groep mensen getest worden op veiligheid (fase 3 testen). En anders dan jij denkt worden daar geen shortcuts in genomen (in Rusland wel overigens).
Wat jij schrijft heeft wel degelijk anti-vax kantjes. Je bent blijkbaar slecht geïnformeerd en stelt (daarom?) een wantrouwen tentoon dat onterecht is en veel overeenkomsten vertoont met de vaak geopperde argumentatie tegen andere meer reguliere vaccins (fun-fact: de griepvaccins zijn dit jaar niet aan te slepen). Een vaccin dat op de markt komt is veilig. Daar heb ik geen enkele twijfel over.

(En wat betreft die kapjes. Ik beschouw mezelf als een kapjes-agnost. Ik vind ze irritant, maar heb lange tijd de hoop gehad dat als we die kapjes gingen dragen, dat dan andere, veel ingrijpendere beperkingen, versoepeld zouden worden. Helaas is dat niet het geval. Als andere mensen dat prettig vinden, dan doe ik dat ding op. Geen zin om daar moeilijk over te doen. Als ze buiten ook op moeten, dan zou ik daar overigens wel moeite mee hebben)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4696
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 27 okt 2020 15:44

RVV schreef: 27 okt 2020 11:58


Joh je bent een boomer... ik ook hoor.. we denken dat onze jeugd een oppervlakkig sociale ontwikkeling hebben door de smartphone’s maar feitelijk heeft ONZE generatie geen idee hoe hun sociale leven in elkaar steekt. We oordelen en veroordelen omdat onze jeugd wel zo goed was in onze beleving. Gewoon een “generatiekloof”dingetje.

Ik heb de definitie even opgezocht, en ik ben geen boomer.
Diepgang vereist kennis, de verhouding ervan tot vaardigheden is volledig loos. Dit is geen generatiedingetje, het is degeneratie en het is meetbaar. Ik veroordeel dat niet, ik stel vast.

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 27 okt 2020 15:48

RVV schreef: 27 okt 2020 13:09 Nog even over de risico’s van het vaccineren..

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/singapor ... MJNSdrCyLo
Wil je zeggen dat het vaccin het probleem is of door menselijk handelen dat er problemen zijn ontstaan.

Bij het laatste snap ik dat je voorzichtig wil zijn.

Bij het eerste kan ik alleen maar zeggen voordat een vaccin of medicijn op de nederlandse markt mag komen is deze toch echt wel tot het uiterste getest. Helaas wel als eerste op de minder bedeelde mensen in de wereld, en daarna op een kleine groep in de westerse landen. Zodat de risico’s minimaal zijn.

Ook dan kan er nog steeds iets mis gaan natuurlijk.

Sorry reageer niet veel maar mijn moeder nu behorend tot de risico groep, maar ondertussen met wel verdient pensioen altijd als arts gewerkt en in meerdere vakgroepen commissies mogen deelnemen. Waaronder ook over vaccinaties, kijkt echt met verbazing naar mensen die alles in twijfel trekken/zaaien met betrekking tot vaccins/vaccinaties. En natuurlijk ook het virus zelf. Maar vooral van mensen die er de ballen verstand van hebben en maar dingen roepen of posten. Om hun eigen ego te strelen, zonder ook maar enige verantwoordelijkheid te dragen van hun acties.

Nee ze is het ook niet eens met alle maatregelingen die getroffen zijn. Ook daar wordt uitvoerig over gesproken binnen onze familie.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 okt 2020 16:48

Die anti vaxxers zijn in mijn ogen wappies van hetzelfde niveau als dhr Engel of een pastafari. Totaal niet geinformeerd, niet open staand voor welke onderbouwing dan ook, maar wantrouwend tegen alles en iedereen.
Vaccins worden echt wel serieus getest in de westerse wereld, daar maak ik mij totaal geen zorgen over. En zo doorgaan zoals nu is ook geen optie trouwens.
(Mevr75 werkt in de pharma).
Less is bore

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 27 okt 2020 18:14

mbt de vraagstelling "Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt ", en dan specifiek mbt fietsen, ik fiets al het hele jaar niet in groepen en dus altijd solo.

Als ik al wielrenners moet inhalen, dan eerst ruim erachter rijden met (dus) even wat trager tempo, zodat er wat reserve is om ze ruim in te halen en wat afstand te nemen ( zonder dat ze bij mij in t wiel kruipen ...)
Andersom, als ik word ingehaald, hou ik "waar nodig" echt wel even in om minimaal 10 meter afstand te hebben, voordat ik weer op de trappers ga ....
( en nee, ben geen hoogrisicogroep ( 46 jaar en relatief gezond), maar mijn ouders en schoonouders zijn dat wel, en dat wil ik ook niet op mijn geweten hebben )

Mis het "groep" rijden wel, zowel qua gezelligheid als "makkelijker" rijden in tempo en/of afstand.

Zie echter nog genoeg groepen rijden, en die lijken mij niet tot 1 huishouden te horen ;)
Nu zal het waarschijnlijk best mogen (?) , maar of het verstandig is is een tweede.
( nu zal iemand die daadwerkelijk ziek is niet op een fiets stappen, maar goed .... )

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 27 okt 2020 18:39

Op de fiets trek ik me helemaal nergens van aan en al helemaal niet fietsend.
Het is buiten, op snelheid en je zit niet andermans adem met virussen in te ademen.
De kans dat er bij bekenden een lijder/besmetter zit is minimaal.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 27 okt 2020 18:45

daniel1975 schreef: 27 okt 2020 12:50 Alleen al het feit dat geheel Europa momenteel omhoog schiet met de cijfers, ongeacht de maatregelen die per land/regio verschillen, geeft al aan dat het geen eenvoudige materie is.
In de herfst schijnt ieder virus op te leven, mogelijk is dat al het grootste deel van het verhaal.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 okt 2020 18:49

Dat hele gedoe over zorg onthouden bij onveilig gedrag is mij een doorn (Balk!) in het oog! Als je gaat skiën of fietsen zonder helm en je krijgt onverhoopt een ongeluk, dan staat de zorg toch ook voor je klaar? Niemand die roept "Jij fietste zonder helm, dus geen plekje in het ziekenhuis voor jou".
Je vergeet één ding. Skiën of wielrennen zonder helm is niet tegen de wet cq. regels. Maakt nogal een verschil.

In een normale situatie zou ik zeggen dat iedereen altijd en overal geholpen, ongeacht de omstandigheden. Pedofiel, crimineel, 100 km/uur te hard, verstokte roker: iedereen en altijd.

Maar waarom zou je daar bij een pandemie niet vanaf kunnen wijken? Dit is immers een behoorlijk uitzonderlijke situatie. Mensen die sowieso al heel weinig kans hebben en mensen die bewust de regels overtreden: jammer.

Overigens is de discussie over zorgkosten bij risicosporten best een interessante. Het is alleen totaal niet interessant, want het levert bijna niks op. Het heeft bijna geen effect op de totale kosten. Zou je (bijvoorbeeld) zeggen, iedereen die > 80 is en een flink eigen vermogen heeft gaat een flink deel zelf betalen, kijk dat levert meteen miljarden op.*

* ik zeg niet dat ik hiervoor ben, ik probeer alleen aan te tonen dat hier de meeste kosten gemaakt worden en dus ook het meest te besparen is.

Ons zorgsysteem is gebaseerd op het solidariteitsbeginsel en dat blijkt steeds lastiger te bekostigen... mede doordat wij het in Nederland heel normaal vinden om onze oma van 85 nog allerlei operaties te geven.... tel daarbij op de hogere levensverwachting, de ontwikkelingen van de medische wetenschap en de vergrijzing en je snapt waar het mis gaat...

het Nederlandse zorgsysteem heeft deze stijgende kosten proberen in de hand te houden door heel lean and mean te werken maar dat blijkt in tijden van pandemie een boomerangeffect te hebben...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 okt 2020 19:19

In Vlaanderen vanaf vrijdag 30 oktober om 18 uur:
Voor volwassenen indoor sporten verboden en outdoor sporten nog met maximum 4 personen.
Kinderen -12 jaar kunnen wel blijven sporten.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 27 okt 2020 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 okt 2020 19:29

Zojuist werd in NL tussen neus en lippen door verteld dat de huidige semi lockdown sowiso tot “ergens in december” zal duren.
En afhankelijk of het rivm model gelijk heeft (R zou gezakt zijn naar 0,88) zo blijven of nog verder aangetrokken.
Dus geen amateursport, geen restaurants/overdekt terras, etc.
Weinig verrassend natuurlijk, maar hadden ze ook wel ineens kunnen zeggen.
Less is bore

Gesloten