Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 sep 2020 14:19

Sowiso is er angst om echte maatregelen te treffen als ik zo hoor wat er vanavond verteld gaat worden. Cafe's eerder sluiten (dan gaan we er toch eerder heen), het aantal mensen dat aanwezig mag zijn in een zaal gaat van 100 terug naar 50, maaaarrrr........ begrafenissen, huwelijken, demonstraties en bepaalde voorstellingen worden uitgezonderd én als een organisator de 1,5 meter heel strikt regelt.
Wat een regels voor de buhne weer.
Less is bore

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 18 sep 2020 14:52

Een minister van justitie met een strafblad, :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 sep 2020 15:28

Ja dat is inderdaad wel een giller ja :D

Die regeling zal dus wel snel weer geschrapt gaan worden. Met terugwerkende kracht.
Hoeveelste VVD minister van justitie is dit nu die in de problemen komt? ;)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 18 sep 2020 15:43

Volgens mij is die van het CDA.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 18 sep 2020 15:47

CDA idd

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 sep 2020 19:46

:oops:
My bad!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 sep 2020 19:49

@ Daniel: weer eentje minder om je zorgen over te maken:

https://nos.nl/l/2348795#UPDATE-container-47723255
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 sep 2020 19:53

LOL, onder de 6 was dat al het geval ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 sep 2020 22:30

Ben je nog zo jong? :lol:
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 sep 2020 13:18

Wat achtergrondinformatie over de testen en de verhouding vals positief en vals negatief
(Mogelijk wel een betaald artikel voor niet abonnees)

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/09/18/de ... t-a4012684
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 20 sep 2020 22:23

Nee ik kon m gewoon lezen. Matig artikel met technische uitleg fouten. En het vals positief percentage gebeuren leggen ze dan zeer wijselijk niet uit. Specificiteit van 99-99.5% klinkt heel mooi, totdat je het uitrekent. En dat is in het geval van een goed afgenomen sample.

Het lijkt me inderdaad niet zo heel wenselijk dat de gebruikte genen en primer sets zo sterk verschillen tussen de labs. Het kan er inderdaad mee samenhangen dat bepaalde primers beter werken en specifieker zijn dan anderen.

Het te testen virus gen heeft eigenlijk helemaal niks te maken met de beschikbare testmaterialen. Meer met de voorkeur van t lab. De test wordt er ook niet wezenlijk anders door. Tenzij er nu bedrijven zijn die nu goud geld verdienen door premix corona PCR_mastermixen te verkopen met testprimers en al. Dan weet je in ieder geval wel heel zeker dat je teveel betaalt als regering.

Het is wel zo dat lang niet alle labs die reagentia zelf mixen en de fabrikanten van deze reagentia zullen inderdaad verschillen. Toch zou het niks uit moeten maken in de keuze voor welk gen je test en welke primers je daarvoor gebruikt. Als een lab wil wisselen van gen zou nagenoeg niks hoeven te kosten wanneer je gebruikt maakt van standaard reagentia en dus zelf je PCR-mix samenstelt.
Primers zijn niet al te duur, snel te bestellen en gewoon in 24h-service beschikbaar welke gensequentie je ook wil testen. En het mooiste is, ze zijn identiek waar je ze ook bestelt :roll: .
Bij een beetje standaardisering van je primer sets kan je makkelijk verschillende genen in dezelfde PCR-run testen. Je zou dus makkelijk 1 sample twee keer kunnen laden. 1x voor gen A en 1x voor gen B. Dat drukt natuurlijk wel zwaar op de capaciteit. Voor de rest gebruikmakend van dezelfde standaard buffer en polymerase premix.

Automatisering of robotica zou ook niets moeten uitmaken voor de uitslag of sensitiviteit van de gekozen PCR test en zou eigenlijk alleen maar de foutmarge moeten verlagen. Mensen maken meer fouten dan robots. Ik zou willen dat ik qRT-PCRs met robotica kon doen. Met de hand platen laden vind ik geen feestje. :twisted:

50 cycli draaien is zeker niet beter dan 35 cycli draaien. Het kost alleen maar meer tijd en dat gaat ten koste van de capaciteit. De sensitiviteit neemt nauwelijks toe en de kans op vals positief neemt gigantisch toe.

Met 50 cycli is 1 molecuul virus RNA wel voldoende voor signaal.
Ik denk dat wanneer je op een testlocatie je 50 staafjes los op tafel legt en niet afneemt. Je er in een aantal daarvan nog signaal genereert. Er komen daar immers constant aerosolen van besmette mensen vrij. Alleen je moet je afvragen hoe betekenisvol dat signaal dan is. Met minder pcr-cycli kan je op een dag gewoon 30% meer samples verwerken en dat is uiteindelijk wat telt.
Laatst gewijzigd door thestudent op 20 sep 2020 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8939
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 sep 2020 22:33

Ik las laatst een artikel (weet helaas niet meer waar. NY times wellicht) waarin gepleit werd voor 35 cycli. Gesteld werd dat tot 90% nu onterecht als besmet werd geïdentificeerd omdat het aangetroffen virus RNA dermate laag zou zijn dat van ziek worden/anderen besmetten geen sprake kon zijn.
Als je dat invult in mijn Bayesian Corona Spreadsheetje van een paar pagina's terug, dan kan je alleen maar concluderen dat het testen zoals dat nu gebeurt volkomen zinloos is. Iemand (Student wellicht?) die daar iets zinvols over kan zeggen?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gesloten