Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8289
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 aug 2020 16:31

Enzzo schreef: 02 aug 2020 15:36
Jans schreef: 02 aug 2020 13:29 En zo kunnen we nog 100 bijdragen van verschillende meningen plaatsen.
Precies!! En dan heb je melange van meningen ipv een eenzijdige kijk op zaken!
Juist in deze situatie en met de beperkte kennis van zaken over dit nieuwe virus is het mijnsinziens van belang om de nuance te zoeken waardoor je bovenal voorzichtig blijft!!
Ps; heb je mijn PB al gelezen?
Wat heb je als leek aan een melange van allerlei tegenstrijdige berichten. Er zijn mensen die er gek van worden.
Als ik een keer zin heb zal ik er op reageren. Ik geniet voorlopig vooral van het weer.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 aug 2020 16:46

SQUEEZER;
Ik heb alle respect voor het feit dat jij je Vlaming voelt. En ik kan ook ver meegaan in jouw sympathie voor een Vlaams onafhankelijk bestuur wat los geweekt is van Brusselse, Duitstalige en Waalse invloeden.
Geloof me ik ken de problematiek van binnenuit!
Maar de berichten zoals ze hier geplaatst worden hebben weinig context in een overwegend Nederlands georiënteerd forum.
En dat deze problematiek jullie als Vlamingen zorgen baart is evident, dat hebben we kunnen zien bij de afgelopen verkiezingen toen ik overigens in Brussel was en alles live heb meegemaakt.

Maar je moet ook begrijpen (denk ik) dat jullie locale politiek voor Nederlanders totaal niet te bevatten is. En dat daarmee de berichtgeving over wat er in België als geheel nu gaande is aan veel Nederlanders totaal voorbij gaat. Het feit dat jullie nog steeds in een regeringsvorming zitten met, laten we eerlijk zijn: kul argumenten als een abortus wet die op basis van uitspraken van politici een breekpunt blijkt, is voor de meeste Nederlanders echt niet te bevatten!

Mijn punt is; misschien iets minder op het louter Belse argument reageren en de crisis waarin we ons bevinden iets breder aanschouwen. Ergo; een wereldwijde pandemie.

Just my 2 cents ;)
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 02 aug 2020 17:39

Enzzo schreef: 02 aug 2020 16:46 Hautian verhaal
@Enzzo, je hebt het zelf niet eens door he?

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 02 aug 2020 17:49

... hautain....

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 02 aug 2020 19:45

Nou, België is bij mij definitief gedegradeerd tot land voor doorreis en goedkoop tanken! Vandaag gaan wandelen, hebben ze bedacht dat je in het bos een mondkapje moet dragen!!!!!
Diverse onderzoeken al gezien dat besmettingen in de buitenlucht zeer kleine kans van slagen hebben, en ook dat afstand houden een betere maatregel is dan een mondkapje.
Wat zie je nu gebeuren? Iedereen staat óp elkaars lip, mét mondkapje. Want immers mondkapje......
Dat heb ik zelf zien gebeuren en is geen aanname of veronderstelling.
Ook een zwik politie op de been om te controleren....zucht....
Direct de kaart erbij gepakt, auto 500 meter verplaatst en aangepaste tocht ondernomen vanaf een rustige locatie.

Wat stelt de Belgische regering zich voor bij een dergelijke maatregel? Dat een mondkapje verplicht stellen ook wel tot gevolg heeft dat mensen vanzelf afstand gaan houden? Kunnen beter aandacht geven aan daadwerkelijk gedrag van de mensen dan maatregelen en sancties opleggen.
Zijn de Nederlanders dat tóch intelligenter? Immers minder besmettingen dan België én ook nog eens veel meer inwoners, bevolkingsdichtheid is in Nederland een heel stuk groter dan in België.

Was overigens in Wallonië, sowieso een apart deel om het zachtjes uit te drukken.
Dogma F

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 02 aug 2020 20:53

Ja dat beginnen hier inderdaad kafkaiaanse toestanden te worden. Die mondmaskerplicht in open lucht is overigens niet algemeen.
Sommige gemeenten en steden leggen dit op in bepaalde wijken of bepaalde winkelstraten. Je moet dus heel goed opletten wat wel en wat niet mag als je ergens heen gaat, zucht...

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 aug 2020 20:58

Je moet ook wel oppassen om het aantal besmettingen per land aan de maatregelen te koppelen. Wie en hoeveel wordt er getest, waar is het ontstaan etc.

Heel simpel als je iets onderdrukt komt het er aan een andere kant uit. Onze psyche is ook gewoon een communicerend vat. Druk je het een in komt het ander eruit. En hoe strenger de maatregelen hoe harder er iets anders niet controleerbaars uitkomt.

Nogmaals als je een kind alles verbied weet je zeker dat ie iets gaat doen. Maar wat geen idee. Als je hem drie keuzes geeft zal het meestal voor een van deze drie kiezen, dat is hier ook zo. Het is een en al. In de landen waar dagelijks duizenden doden vallen gaat iedereen ook gewoon door met zijn leven of dit nu door oorlog, armoede of wat dan ook komt maakt niet uit.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37362
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 aug 2020 21:08

Laat dit gedoe in Belgie een goed (verkeerd) voorbeeld zijn voor Nederland: landelijk géén kapjesplicht en dan ook geen bevoegdheid geven aan de lokale bestuurders om dit alsnog te doen.
Die wildgroei aan onzinnige maatregelen in Belgie laat duidelijk zien wat er gebeurt als de lokale helden zich willen indekken cq. profileren.
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 02 aug 2020 21:14

Over dat doorgaan met leven: als over de hele wereld iedereen tegelijk 2 weken op zijn handen blijft zitten, dan zouden wij er toch gewoon vanaf moeten zijn?
Waarom zijn we nu al een half jaar aan het klooien?
Laatst gewijzigd door EmPeHa op 02 aug 2020 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 02 aug 2020 21:32

SqueeZer schreef: 02 aug 2020 21:14
Ik heb een idee rijd gewoon rond ons naar huis ...hoeft men vrouw ook niet wekelijks de politie op te roepen vanwege agressieve Nederlanders die niet snappen dat hoe belachelijk het ook is de toegang no go is tot de shop zonder masker ...
No worries. Exact dát ga ik doen. Dichtstbijzijnde tankstation in België is 70 meter (zeventig) over de grens. Daar kan je alleen met pinpas tanken en ga je na 20:00 is er geen auto te bekennen. Dus geen noodzaak of verplichting tot mondmaskers. Daar cheapo tanken, en een enkele doorsteek van België zonder stoppen met auto of fiets zie ik ook geen probleem in. Nederland en Duitsland heeft meer dan genoeg te bieden voor amusement.
Net een halve krat Jupiler weg gespoeld door de gootsteen, vanaf nu alleen Nederlandse waar. Beste pils van Nederland uit mijn eigen streek.
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 03 aug 2020 06:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Dogma F

i-mac

i-mac 02 aug 2020 21:46

Jawadde, precies alsof alle Belgen die beslissingen nemen 🙄

Zijn we hier nog wel welkom om dit forum? Of zijn we nog welkom bij jullie?
Is het bij jullie dan allemaal zo goed?

Robber77
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 apr 2019 13:47

Robber77 02 aug 2020 21:48

Ramon73 schreef: 02 aug 2020 21:32
SqueeZer schreef: 02 aug 2020 21:14

Net een halve krat Jupiler weg gespoeld door de gootsteen, vanaf nu alleen Nederlandse waar. Beste pils van Nederland uit mijn eigen streek.
Ja mannen weten waarom daarom terug Heineken zeker 😆, al geluk dat je geen Kasteelbier op had 🤣

Gesloten