Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 jun 2020 09:12

Toch zijn er voldoende plekken geweest waar het wel ordentelijk kon. We zullen zien wat het over drie vier weken brengt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 jun 2020 09:39

Aan de ene kant hoop ik dat ze doodziek op bed liggen (in het kader van gerechtigheid), maar het is uiteraard beter als dat niet het geval is.
Maar ik vind de domheid van deze mensen echt stuitend.
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 08 jun 2020 09:43

Wat mij met name ergert is dat deze mensen de gezondheid van hun medemens ondergeschikt maken aan hun recht om te demonstreren. In deze tijden doen we heel dingen niet of net even anders. Dus ik denk dat het vast wel mogelijk was geweest je stem te laten horen op een alternatieve wijze die toch hout snijdt. Overigens ben ik het helemaal eens met het punt dat ze willen maken.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 08 jun 2020 10:00

margreeteggink schreef: 07 jun 2020 23:01 Goedenavond, ik fiets graag met mijn vriendinnengroep. Echter ligt dit al een tijdje stil in verband met corona. Ga zelfs niet meer naar mijn ouders in het verzorgingscentrum fietsen omdat zij zo kwetsbaar zijn; heb er genoeg van. Weten jullie een betrouwbare club waar ik mezelf kan testen of ik corona heb gehad?! Wil nu eindelijk weten waar ik aan toe ben. En in die lange verzamelhaard bij de GGD ga ik ook niet staan....Sneltesten zijn niet betrouwbaar toch?
De GGD test meet alleen of er op dat moment virusdeeltjes in je neus of keelholte zitten. Als je een infectie hebt gehad zijn die deeltjes weg.
Testen of je een infectie hebt gehad kun je niet aanvragen, maar gebeurt wel als je boed doneert bij Sanquin. Of ze de resultaten hiervan terugkoppelen naar de donor weet ik niet.

Overigens is de consensus op het moment toch dat je prima op bezoek kunt bij ouderen, zolang je geen klachten hebt en 1.5m afstand houdt tijdens het bezoek? Of is dat bij het verzorgingstehuis anders?
Het is een beetje awkward om geen handen te schudden en niet te zoenen, maar als je eenmaal op de bank zit is het gewoon zoals vroeger.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 08 jun 2020 11:22

rikkert schreef: 08 jun 2020 09:43 Wat mij met name ergert is dat deze mensen de gezondheid van hun medemens ondergeschikt maken aan hun recht om te demonstreren. In deze tijden doen we heel dingen niet of net even anders. Dus ik denk dat het vast wel mogelijk was geweest je stem te laten horen op een alternatieve wijze die toch hout snijdt. Overigens ben ik het helemaal eens met het punt dat ze willen maken.
Dit is eigenlijk ook wat mij het meest steekt hieraan;
Hier in Nederland zijn er mensen die hun dierbaren in hun laatste dagen niet hebben kunnen bezoeken in verzorgingstehuizen vanwege ons Coronabeleid (onze eigen premier incluis)

Deze mensen menen dus dat dat beleid (te streng of niet) maar even aan de kant moet, omdat zij op een plein met z'n allen hun punt moeten maken. Hoe solidair is dat naar de rest van de samenleving... :dislike:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 jun 2020 11:46

Tsja, in dit geval is dus #alllivesmatters blijkbaar niet van toepassing.
En als ik dan ene Akwasi hoor roepen dat hij de eerste de beste Zwarte Piet die hij tegen komt persoonlijk in het gezicht trapt ben je geen ruk beter dan datgene waar ze tegen protesteren.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 jun 2020 12:08

Robber77 schreef: 07 jun 2020 23:53 .......... in Brussel rel hebben geschopt en geplunderd hebben
Enzzo schreef: 08 jun 2020 00:19 ........... politici noemen massaprotest "nefast voor virusverspreiding" ...............
Ik heb niet betoogd en ook niet geplunderd. Ben ik dan een racist?
Politici hebben vele gezichten, veel van deze gezichten, vooral van "linkse" en extreem linkse politici waren, volgens fotomateriaal in de pers, ook aanwezig bij de betogingen in verschillende Belgische steden.
Of ze ook geplunderd hebben weet ik niet :mrgreen:

In België vallen deze "straatgevechten" samen met het heropenen van de horeca. bij een eventuele opstoot van de pandemie zie ik al zo voor mij wie de schuld gaat krijgen.

Dit filmpje, gelukkig niet uit België, maakt pijnlijk duidelijk waar het voor sommigen echt om te doen is. Hoog tijd dat het leger de straten opkuist.

https://www.facebook.com/10005150113876 ... 152771822/
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 jun 2020 12:20

daniel1975 schreef: 08 jun 2020 11:46 Tsja, in dit geval is dus #alllivesmatters blijkbaar niet van toepassing.
En als ik dan ene Akwasi hoor roepen dat hij de eerste de beste Zwarte Piet die hij tegen komt persoonlijk in het gezicht trapt ben je geen ruk beter dan datgene waar ze tegen protesteren.
Als ik de meerderheid van de demonstranten zo zie, lijkt "white female millennial lives matter" een betere omschrijving. En geef die meisjes eens ongelijk dat ze er een keer op uit trekken. Twee maanden zonder Tinder date moet verschrikkelijk voor ze zijn...

Die Akwasi maakt zichzelf compleet belachelijk. Eerst de stoere rapper uithangen en als hij dan zelf wat bedreigingen terug ontvangt, gaat huilend naar het politiebureau.

Dat het juist in Brussel uit de hand loopt is niet zo vreemd. Er zijn in Europa weinig andere steden te vinden met zo'n grote groep kansarme jongeren van buitenlandse afkomst.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 jun 2020 12:59

Ernie C. schreef: 08 jun 2020 12:20 .........zo'n grote groep kansarme jongeren van buitenlandse afkomst.
Ik neem aan dat je met "buitenlands" niet Nederland of Duitsland bedoeld.

In België krijgt elk kind dezelfde scholingskansen.
In België krijgt elk kind evenveel kinderbijslag
Je moet de kansen die je krijgt ook grijpen in plaats van telkens te gaan jammeren dat je geen kansen krijgt.

Volgens mij is de opvoeding thuis, of net het gebrek daaraan, een veel, grotere oorzaak van kansarmoede. Je kan niet alles overlaten aan de scholen.
Als je als ouder het volgen van de islamschool belangrijker vindt dan de les en het huiswerk via de reguliere school, als het dan fout loopt moet je in de eerste plaats naar jezelf kijken en niet naar de samenleving die aan iedereen dezelfde kansen geeft.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 jun 2020 13:25

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1772379 ... -de-gevels

Langzaam maar zeker komt de ware aard boven van de demonstranten. Een deel is geen haar beter dan dat waar ze anderen van beschuldigen.
Oprotten met dit soort oproerkraaiers.
Less is bore

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 08 jun 2020 13:33

Gaat lekker daar in Mexico, dan ben je toch aardig van het padje af als je iemand moedwillig in de fik zet..

En die plunderaars waar dan ook. het is net of het een zoet houdertje is, je laat ze ff begaan tot ze verzadigd zijn en laat de mensen die voor hun rechten opkomen met een kater achter, omdat iedereen het beu/ niet meer boeit waar het over ging.. en alles weer bij het oude blijft..

Op naar de volgende Hype..

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 jun 2020 13:34

Lcsmet schreef: 08 jun 2020 12:59
Ernie C. schreef: 08 jun 2020 12:20 .........zo'n grote groep kansarme jongeren van buitenlandse afkomst.
Ik neem aan dat je met "buitenlands" niet Nederland of Duitsland bedoeld.

In België krijgt elk kind dezelfde scholingskansen.
In België krijgt elk kind evenveel kinderbijslag
Je moet de kansen die je krijgt ook grijpen in plaats van telkens te gaan jammeren dat je geen kansen krijgt.

Volgens mij is de opvoeding thuis, of net het gebrek daaraan, een veel, grotere oorzaak van kansarmoede. Je kan niet alles overlaten aan de scholen.
Als je als ouder het volgen van de islamschool belangrijker vindt dan de les en het huiswerk via de reguliere school, als het dan fout loopt moet je in de eerste plaats naar jezelf kijken en niet naar de samenleving die aan iedereen dezelfde kansen geeft.
Natuurlijk ligt het voor een groot deel aan de thuissituatie of een kind als kansarm bestempeld kan worden. Maar die slechtere thuissituatie is ook weer een gevolg van allerlei zaken. Racisme is er daar zeker één van.

Ik weet niet hoe het België is naar hier in NL is onderzocht dat kinderen van buitenlandse afkomst, met gelijke toetsresultaten, een lager advies krijgen voor vervolgonderwijs.
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten