Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 okt 2020 14:48

Gelukkig niet héél erg generaliserend gesteld :o
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 okt 2020 16:12

Lol, ik ken er 3 van 21 - 22 jr die alledrie positief zijn getest. 1 paar dagen goed ziek, 1 snotterig en 1 helemaal niks.
Twee werken op HBO+ niveau, 1 op de IC. En lopen met een grote boog om pillen en poeder heen.

Als we toch gaan generaliseren kun je net zo goed alle FvD stemmers als dom benoemen.
Less is bore

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 03 okt 2020 16:20

Jongeren gaan niet dood aan corona, dus waarom is het een probleem als zij al antistoffen opbouwen?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4532
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 03 okt 2020 16:42

Enzzo schreef: 03 okt 2020 14:48 Gelukkig niet héél erg generaliserend gesteld :o
Is daar wat verkeerd aan in dit geval?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 okt 2020 16:44

@Nico Dat ze op zondag wel hun weekend baantje in het verpleeghuis gaan doen. Of toch nog even sociaal naar oma.

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 03 okt 2020 16:47

NicoNB schreef: 03 okt 2020 16:20 Jongeren gaan niet dood aan corona, dus waarom is het een probleem als zij al antistoffen opbouwen?
Omdat we niet alleen een gezondheidscrisis hebben maar ook een economische crisis hebben. Van de gezondsheiddscrisis hebben jongeren weinig last maar van de economische crisis hebben ze wel last: studie/school online volgen in plaats van klassikaal, moelijk aan een vaste baan komen, moeilijker woonruimte vinden, moeilijker om een stage vinden. Zij zijn economisch veel kwetsbaarrder. Daarnaast bouwen we nu een grote schuld op die zij mede terug zullen moeten gaan betalen.
Daarnaast kunnen ze omdat ze weinig klachten hebben en soms nauwelijks merken dat ze besmet zijn vaker het virus doorgeven aan anderen, Dat voorkom je niet door alleen maar niet meer bij oma op bezoek te gaan.
We zijn met de hele maatschappij verantwoordelijk om te proberen het virus onder controle te houden. Jong en oud.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 okt 2020 16:48

Het probleem blijft dat en dat zie je hier ook deels dat het door gedrag komt. Dat geeft direct ook meteen ruimte aan instanties om verantwoordelijkheid weg te leggen bij de burger.

De overheid en bv rivm hoeven dan niet al teveel te doen, waar ze goed in zijn en hebben hierin weinig verantwoordelijkheid.

De gemiddelde burger begrijpt er niet meer van hele grote bijeenkomsten boven op elkaar, niets gebeurt........ en in drie weken tijd enorme besmettingen. Die begrijpen niet wat er anders is.

Daarnaast is het rivm en overheid een trage organisatie, niet gewend om snel proactief te reageren. Zeker voor het rivm is dat deels wel logisch. In de zorg gaat alles trager, doordat alle feiten wilt weten, dat gaat nu niet en je ziet dat ze daar niet mee om kunnen gaan.

Het fundament waarop deze griep wordt aangepakt is fout.

Het moet nu toch wel voor iedereen duidelijk zijn dat als je met (te) veel mensen in een slecht geventileerde ruimte bent het gewoon goed fout gaat. En dat gaat de komende tijd alleen maar erger worden.
Daarnaast raakt ereigenlijk bijna niemand besmet als je je enigzins aan de overige maatregel houd.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 03 okt 2020 16:56

mao schreef: 03 okt 2020 14:28
Keezx schreef: 03 okt 2020 13:24
daniel1975 schreef: 03 okt 2020 12:44 Het enige wat ze willen is extra verspreiden door reizigers voorkomen.

Verder ook met verbazing het verhaal van Van Dissel zitten lezen. Wat een enorm brevet van onvermogen is dat zeg. Niet meer houdbaar op die positie.
Dus jij weet het veel beter?
@keezx
Wat vind je van het Zweeds model?
Ik weet het niet beter, zoals kennelijk pakweg 17 miljoen landgenoten wel....
Ik neig steeds meer naar zo min mogelijk maatregelen dus whatever het zweedse model in mag houden, ik ben misschien wel voor.
Daarvoor moet je wel bereid zijn wat iets voortijdige overlijdens van coronap[atienten te accepteren terwijl afschaling van het reguliere werk waarschijnlijk toch gewoon doorgaat.
Bij het laatste ligt m'n persoonlijke knelpunt, bij het eerste niet, het virus legt een onevenredig groot beslag op de capaciteit van de gezondheidszorg.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 03 okt 2020 17:09

Jongeren zijn er wel een beetje klaar mee dat hun complete sociale leven werd afgepakt. Egoïstisch? Vind het moeilijk oordelen. Levensgeluk is voor die generatie cruciaal. En als jezelf niet bang bent voor Corona dan geloof je het op een gegeven moment wel. Zeker als de ene na de andere leugen word opgelegd.

En de minister van justitie heeft alles ongeloofwaardig gemaakt. Zo werkt het nu eenmaal.

Persoonlijk denk ik dat we als samenleving flink in de zeik worden genomen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 okt 2020 17:13

Keezx schreef: 03 okt 2020 16:56, het virus legt een onevenredig groot beslag op de capaciteit van de gezondheidszorg.
Ja, dit is letterlijk mijn grootste en bijna enige zorg.
Als je de leeftijdsstatistieken ziet van de sterfgevallen in golf 1 zie je dat die gewoon rond het langjarige leeftijdgemiddelde ligt. Dus daar zitten geen extreme aantallen doden bij jongere mensen in.
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5952
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 03 okt 2020 17:35

Jans schreef: 03 okt 2020 16:44 @Nico Dat ze op zondag wel hun weekend baantje in het verpleeghuis gaan doen. Of toch nog even sociaal naar oma.
Niet elke oma vindt het erg. Zo ook mijn moeder niet en die ons graag ziet komen, en echt geen 1.5 mtr afstand houdt.

Ik zie me al : kinderen beneden met een tekening. Ik onder toeziend oog van R ten Brink op een hoogwerker omhoog om naar mn moeder te zwaaien die binnen staat.... KOEKOEK :lol:

Citaat uit de AD :

https://www.ad.nl/binnenland/niet-alle- ... ~a8f5f6ee/

,,Als het komt, dan komt het.’’ Mevrouw Akkermans (90) is nuchter. Ze is goed op de hoogte. In haar appartementje in verpleeghuis Hagedonk in Prinsenbeek leest ze elke ochtend de krant. ,,En het komt weer hè? De ziekenhuizen raken voller. Maar mij hoeven ze daar niet meer heen te brengen. Als ik het krijg, is het mooi geweest. Ik hoop vooral dat ik niet lang ziek hoef te zijn.’’
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 okt 2020 17:39

Ja, het zijn keuzes, maar dan wel mensen veroordelen omdat ze met 65 jaar met zijn 2'en op de fiets stapten tijdens de eerste uitbraak?

Gesloten