Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 jul 2020 19:43

Nou, als je ziet hoeveel illegale feestjes er ook in Nederland zijn. De mensen worden aan het einde van de nacht vriendelijk verzocht te vertrekken. Zonder boete. Dat vind ik dus niet sterk.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 jul 2020 21:49

Jans schreef: 22 jul 2020 19:43 Nou, als je ziet hoeveel illegale feestjes er ook in Nederland zijn. De mensen worden aan het einde van de nacht vriendelijk verzocht te vertrekken. Zonder boete. Dat vind ik dus niet sterk.
Ik ook niet.
Volgens mij is de tijd van waarschuwen wel voorbij toch?
Ze kunnen beter hier harder tegen optreden en beter handhaven dan straks ook in NL de symboolkapjes introduceren.
Less is bore

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 22 jul 2020 22:11

Symboolkapjes? Zelfs Trump gelooft nu in het nut van mondmaskers. : :)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 jul 2020 22:17

Zoals al eerder geschreven, ik zie hoe het in Frankrijk gaat: kapje gefrommeld in de kontzak, voor de ingang van winkel kapje op, zodra weer naar buiten kapje af en frommel in de kontzak.
En dan elkaar op straat begroeten met een omhelzing...
volgens mij heeft het RIVM al in een vroeg stadium aangegeven dat verkeerd gebruik van kapjes nog erger is dan geen gebruik.
Er zijn zoveel momenten waar de risico’s groter zijn dan op de lokaties waar kapjes nu verplicht zijn in bijv Belgie en Frankrijk.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 jul 2020 22:35

i-mac schreef: 21 jul 2020 07:42
Lcsmet schreef: 20 jul 2020 22:36
i-mac schreef: 20 jul 2020 22:26 ..........Mijn zorg gaat veeleer uit naar al die mensen wiens broodwinning er vanaf hangt. .................
En die door het betalen van hun belastingen maken dat er "zorg" is.
Ik werk in de zorg, en betaal ook belastingen.
Zorg wordt voor het grootste deel betaald van lasten op arbeid.
En dat mensen uit de zorg op hun inkomen dan ook nog eens belastingen moeten betalen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 23 jul 2020 08:06

Lcsmet schreef: 22 jul 2020 22:35 Zorg wordt voor het grootste deel betaald van lasten op arbeid.
En dat mensen uit de zorg op hun inkomen dan ook nog eens belastingen moeten betalen.
Idem voor alle ambtenaren. Kunnen ze ook vrijstellen van belastingen en ze netto hetzelfde blijven betalen. Vestzak, broekzak. Maar zo wordt er hier in NL wel meer geld onnodig rondgepompt.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 jul 2020 08:25

daniel1975 schreef: 22 jul 2020 22:17 Zoals al eerder geschreven, ik zie hoe het in Frankrijk gaat: kapje gefrommeld in de kontzak, voor de ingang van winkel kapje op, zodra weer naar buiten kapje af en frommel in de kontzak.
En dan elkaar op straat begroeten met een omhelzing...
volgens mij heeft het RIVM al in een vroeg stadium aangegeven dat verkeerd gebruik van kapjes nog erger is dan geen gebruik.
Er zijn zoveel momenten waar de risico’s groter zijn dan op de lokaties waar kapjes nu verplicht zijn in bijv Belgie en Frankrijk.
O, maar dat gaat niet gebeuren.., In ieder geval is het idee van de burgemeesters Rotterdam en Amsterdam dat er nagedacht moet worden over een algeheel mondkapjesplicht in de openbare ruimte. Dus ook buiten. Deur uit == mondkapje.

Want dat is het makkelijkst te handhaven namelijk.
Het gaat dus niet om de maatregel, of het voorkomen van iets. Want dán moet je ook eisen stellen aan het mondkapje, en hoe vaak vervangen, en hoe te dragen, en hoe op en af te zetten.
Nog even los van de vraag wat gezonder is, in de buitenlucht.
Ik vond het gister in ieder geval een heel vreemd gezicht om iemand, midden in een natuurgebied, te zien lopen met een mondkapje op. Partner er naast had geen kapje op. Verder niemand in de buurt en het was ronduit rustig in het hele gebied. :roll:

Laatste alinea:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/234155 ... reidt.html
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 jul 2020 08:47

Ja Mark, ben je in overtreding als je je neus er buiten laat?
Ik ben het best vaak met Aboutaleb eens, maar bij deze vrijbrief niet. Buiten een mondkapje op, daarna mag je binnen doen wat je wilt tijdens het Offerfeest.
Bij Op1 gisteravond Osterhaus die er ook voor pleitte. Het zou nu wetenschappelijk bewezen zijn dat een mondkapje helpt, maar geen woord welk wetenschappelijk onderzoek dat zou zijn.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 23 jul 2020 09:12

Een dag eerder al Marc van Ranst, ook bij Op1. Die ziet Nederland in het najaar ook binnen met mondkapje. Aan de andere kant: de afgelopen 4 maanden konden wij het zonder ook redden. Alleen toen was ook de oproep om zoveel mogelijk thuis te blijven en geen andere mensen op te zoeken. Als je echter ziet dat de grote besmettingen bij feestjes en cafés plaats vinden, waarom dan bij andere situaties een mondkapje op?

barbaar
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 dec 2009 00:25

barbaar 23 jul 2020 09:19

MarkVeenstra schreef: 23 jul 2020 08:25
O, maar dat gaat niet gebeuren.., In ieder geval is het idee van de burgemeesters Rotterdam en Amsterdam dat er nagedacht moet worden over een algeheel mondkapjesplicht in de openbare ruimte. Dus ook buiten. Deur uit == mondkapje.
Volgens mij is een openbare ruimte heel wat anders dan buiten zijn.

Als je al het draagvlak voor maatregelen wil verliezen moet je vooral regels gaan opstellen als deze twee doen... en vervolgens gaan handhaven.

En dat nog los van de grondslag bij overtredingen. Ik moet nog zien hoeveel boetes stand houden bij de rechter.

Kansloos m.i.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 jul 2020 10:00

Ik zie bij de beleidsmakers een opschuiven van de houding t.a.v. mondkapjes in de richting van : de discipline verslapt, dit is niet meer de goeie kant op te krijgen, dan in godsnaam maar iedereen en overal een mondkapje op, beter dan niks.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 jul 2020 11:09

De overheden mogen dus wel mondkapjes verplichten, maar mensen die terugkomen uit risicogebieden verplicht je niet om 14 dagen in quarantaine te gaan? Dan appeleer je aan gezond verstand, dat er niet zoveel blijkt te zijn.

Gesloten