Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 26 jul 2020 15:05

Volgens mij is er een hogere korting voor Nederland uitgekomen. Geen verhoging van het totale fonds maar max 750 miljard. Naast leningen ook subsidies maar wel onder voorwaarden van hervorming in de ontvangende landen waarbij er dus een noodrem mogelijk is voor NL als die hervormingen er niet komen. Daarnaast behoudt NL een groter deel van haar douane inkomsten.

Nu schijnt met name populistisch rechts er toch anders naar te kijken. Mogelijk kleurt het ook jouw opinie.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Joseba op 26 jul 2020 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 26 jul 2020 16:38

Jans schreef: 26 jul 2020 09:40
senior schreef: 26 jul 2020 09:06
Enzzo schreef: 25 jul 2020 23:23 Dat is een column en die zijn per definitie een mening of meningsvormend bedoeld. Meningen hebben we al genoeg. Tijd voor wat wetenschappelijke feiten.....
Ja, en? Dit hele draadje leest inmiddels als een column, waarin iedereen zijn eigen mening verkondigt zonder ook maar één moment te overwegen eens naar een ander te luisteren of diens argumenten in overweging te nemen.
Dat laatste ben ik niet met je eens. Ik lees zeker ook wat mensen zeggen, schrijven, die een ander idee hebben. Maar bij sommigen komt dat niet verder als: "als je kapje op hebt, denk je er meer aan". Als ze dan geen afstand meer houden dan denk ik dat dat denken nogal tegenvalt.
Wie zich aangesproken voelt doet dat geheel voor eigen rekening, wetende waarom hij/zij dat doet.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 jul 2020 17:55

Joseba schreef: 26 jul 2020 15:05 Volgens mij is er een hogere korting voor Nederland uitgekomen. Geen verhoging van het totale fonds maar max 750 miljard. Naast leningen ook subsidies maar wel onder voorwaarden van hervorming in de ontvangende landen waarbij er dus een noodrem mogelijk is voor NL als die hervormingen er niet komen. Daarnaast behoudt NL een groter deel van haar douane inkomsten.

Nu schijnt met name populistisch rechts er toch anders naar te kijken. Mogelijk kleurt het ook jouw opinie.

Afbeelding

Rechts en vooral populistisch rechts zal mijn opinie niet snel verkleuren hoor. Dat kan ik je garanderen!
De deal is wat mij betreft een aardig compromis tussen lenen en schenken. Waar ik het totaal niet mee eens ben is dat Nederland zich bemoeit met het economisch systeem en pensioenstelsel van andere landen. Onder de dekmantel van corona. Waar ik ook niet goed tegen kan is de moraal die gehanteerd wordt waarbij de meest calvinistische landen ineens een vinger in de pap krijgen bij de wat vrijere en ruimer denkende landen. Ook al met corona als “leverage”
Ik moet er niet aan denken dat we straks in heel Europa de enge Nederlandse moraal over ons heen gespuugd krijgen. Jakkes!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 jul 2020 17:58

senior schreef: 26 jul 2020 16:38
Jans schreef: 26 jul 2020 09:40
senior schreef: 26 jul 2020 09:06

Ja, en? Dit hele draadje leest inmiddels als een column, waarin iedereen zijn eigen mening verkondigt zonder ook maar één moment te overwegen eens naar een ander te luisteren of diens argumenten in overweging te nemen.
Dat laatste ben ik niet met je eens. Ik lees zeker ook wat mensen zeggen, schrijven, die een ander idee hebben. Maar bij sommigen komt dat niet verder als: "als je kapje op hebt, denk je er meer aan". Als ze dan geen afstand meer houden dan denk ik dat dat denken nogal tegenvalt.
Wie zich aangesproken voelt doet dat geheel voor eigen rekening, wetende waarom hij/zij dat doet.

Ik voel me aangesproken maar ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Iets minder cryptisch misschien?....
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jul 2020 18:02

Joseba schreef: 26 jul 2020 13:55 Nog iemand die een compliment wil maken aan de Nederlandse regering voor het behaalde onderhandelingsresultaat over het EU steunfonds en meerjarenbegroting?
Ja dat wil ik wel, met één kanttekening.
De resultaten op zich zijn prima en Rutte heeft het naar “het volk” ook goed kunnen verkopen. Zie ook de steun van veel kiezers, uitgezonderd de structurele tegenstemmers.
Alleen wat zal het lange termijn resultaat zijn? Hoe groot is de kans dat de afspraken écht zo hard gehanteerd gaan worden? En dan zit NL met het stempel van lastpost/dwarsligger zonder dat er heel veel resultaat geboekt is.
LateN we hopen dat dat niet het geval is.
Zou goed zijn als er in de (met name zuid europese) landen wat meer zelfreflectie kwam tav de houdbaarheid van hun boekhouding en pensioenstelsel.

Maarreh, Antwerpen.....pfft. 55% van alle nieuwe gevallen in Belgie komen daar vandaan :-(
Ben bang dat daar hardere maatregelen nodig zijn dan een kapje en een bubbel van 10.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 jul 2020 18:35

Maandag komen de “wijzen” weer bijelkaar in Bels. Ik verwacht het niet maar een lokale lockdown in Antwerpen is volgens mij de enige mogelijkheid. Hoe sneu dan ook! Hoe erg dan ook voor horeca en tourisme! Het is nu handelen of straks de bittere vruchten plukken vrees ik!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 jul 2020 18:37

Ow wacht! Ik mag daar geen mening over hebben aangezien ik geen BE paspoort heb...
Shit!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jul 2020 18:41

Je bent toch ook gewoon EU burger? Dan mag dat :P
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 26 jul 2020 18:51

Los van welk paspoort mag je wat mij betreft altijd een mening hebben. Ik heb geen kinderen maar met stampvoetende kleuters weet ik wel raad.... 😉

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 jul 2020 19:00

Mijn vrouw noemt me ook al vaak een klein kind. Nou begin jij ook nog! ;)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3106
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 26 jul 2020 19:04

Wat de EU deal betreft, vind ik het belangrijkst dat er überhaupt een deal is.
Hopelijk kan zo Rusland en China buiten de deur worden gehouden. Dat is in Griekenland eerder misgegaan. Daar is een haven nu in Chinese handen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 jul 2020 19:39

Nee hoor, heb je nog niet gelezen hoeveel bedenkingen ik heb over maatregelen in Frankrijk? Of lees je vooral selectief?

Gesloten