Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 18 dec 2020 20:12

kxlight schreef: 18 dec 2020 19:59
RVV schreef: 18 dec 2020 17:08
Wat ik pas echt triest vind is dat een klein meisje van 4 ook een kapje ophad. Waarschijnlijk niet omdat het van mama moet maar omdat het meisje het zelf graag wilde.

99 vd 100 kinderen loopt zonder mondkapje... eentje met... dat vind jij triest... anderen vinden dan weer die ene volwassene in de supermarkt zonder mondkapje vrij triest...
Jij mist overduidelijk de de boodschap van mijn opmerking.

Ik vind het triest omdat dit kindje zonder dat ze hier bewust van is het de normaalste zaak vind om ook een mondkapje te dragen. Binnen 2 maanden is het mondkapje, symbool voor de corona crisis de normaalste zaak van de wereld geworden. Het mondkapje is niet normaal PUNT het is een gedragsexperiment waar we met masse aan toe hebben gegeven.

Mensen die mij triest vinden omdat ik geen kapje wil dragen vind ik geen knip voor de stuiver waard.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 18 dec 2020 20:13

RVV schreef: 18 dec 2020 17:08 . Maar verder loopt niemand zonder kapje. Echt niemand en zo is hoe de overheid het graag ziet. Iemand met een kapje is gehoorzaam makkelijk te sturen met een klein pressiemiddel.
Een bekvod dat alleen maar een stukkie stof of papier is doet natuurlijk niks.....
In China (waar anders, en hoe hou je >1000000000 mensen in toom?) zijn er inmiddels mondkapjes ontwikkeld met ingebouwde elektronica, waarmee de autoriteiten ook echt de Chinezen in de pas kunnen laten lopen.
Aan waterbestendige , wasbare varianten wordt gewerkt en naar verluidt zijn deze over een paar maanden gratis ter beschikking.
Mark , Hugo en co. hebben reeds ingetekend op de eerste zendingen.

PS, ik vind het niet dragen van een mondkapje een moedige daad van verzet tegen de alomtegenwoordige overheid... , maar durf je dat ook in een supermarkt waar ze niet weten dat je een gepatenteerde mafketel bent?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 18 dec 2020 20:26

Ik loop elke winkel binnen zonder mondkapje. Het is niet zo dat ik voor mijn lol naar een winkel ga. Alleen als het niet anders kan.

Mocht ik ergens geweigerd worden dan accepteer ik dat ook gewoon. En dan verlaat ik de winkel. Mijn geld en ik bepaal waar ik het uitgeef.

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 18 dec 2020 20:37

RVV schreef: 18 dec 2020 20:12

Mensen die mij triest vinden omdat ik geen kapje wil dragen vind ik geen knip voor de stuiver waard.
Ik ga vanavond heel de avond in een hoekje van de kamer stilletjes zitten huilen, omdat jij mij geen knip voor een stuiver waard vindt. :dislike:
Dirk

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 18 dec 2020 21:15

ddetaey schreef: 18 dec 2020 20:37
RVV schreef: 18 dec 2020 20:12

Mensen die mij triest vinden omdat ik geen kapje wil dragen vind ik geen knip voor de stuiver waard.
Ik ga vanavond heel de avond in een hoekje van de kamer stilletjes zitten huilen, omdat jij mij geen knip voor een stuiver waard vindt. :dislike:
Dirk
Ik heb geen idee wie je bent. En volgens mij sprak ik je ook niet aan in deze discussie. Dan is het mij een raadsel waarom jij je dan aangesproken moet voelen. Mijn opmerking was gericht op mensen die in de supermarkt mij triest vinden omdat ik geen mondkapje draag. Wat in mijn ogen niet meer dan normaal is. Met een mondkapje oplopen is abnormaal.

Als je er over nadenkt is het toch ook wel raar dat er een paar politici zonder enige wetenschappelijke fundering ons een abnormaal opdringen onder het mom van het nieuwe normaal.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 18 dec 2020 22:45

@RVV, ben het met je eens dat het mondkapje ons is opgedrongen, ik ben het er zelf ook niet me eens maar doe het toch op.

Het waarom omdat ik me niet eigenwijs wil opstellen, want dat is net waarom deze 2de golf en jou winkel nu gesloten is wat ik jammer vind overigens.
YFood !!!

el_loco
Forum-lid
Berichten: 969
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 19 dec 2020 09:01

csteenbe schreef: 18 dec 2020 22:45 @RVV, ben het met je eens dat het mondkapje ons is opgedrongen, ik ben het er zelf ook niet me eens maar doe het toch op.

Het waarom omdat ik me niet eigenwijs wil opstellen, want dat is net waarom deze 2de golf en jou winkel nu gesloten is wat ik jammer vind overigens.
Ik denk inderdaad dat een groot deel van de besmettingen terug te voeren is op recalcitrant, puberaal gedrag. Ik weet het beter, ik laat me niet zeggen wat ik moet doen, etc. En daar is het niet dragen van een mondkapje een voorbeeld van. (los van de werking)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 dec 2020 09:19

Daar geloof ik helemaal niks van. Het zijn net zo goed de mensen die de effectiviteit van mondkapjes en anderhalve meter flink overschatten.

Als ik naar de besmettingen in mijn omgeving kijk, dan zijn het eigenlijk allemaal mensen die in de categorie brave Hendrik vallen, allemaal mensen die zich vanaf het begin prima aan de maatregelen hebben gehouden.

Iedereen die in dezelfde ruimte is geweest met iemand van buiten het gezin vanaf maart is "schuldig" maar het wijzen met de vinger voelt gewoon beter.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 dec 2020 09:45

Dus jouw bevindingen zijn dat anderhalve meter ook onzin zou kunnen zijn. Zijn er dan wel redelijk wat besmettingen in jouw omgeving? Wij hebben gelukkig nog steeds geen besmettingen in de directe omgeving. Niet in Frankrijk, niet in Nederland.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 dec 2020 09:50

Eens met Ernie. Weet niet hoe hij denkt over dat wijzen, maar ik heb daar een enorme afkeer van. Maar dat is gevoeglijk bekend geloof ik.. ;-)

Ik probeer ondanks mijn soms wat negatieve insteek hier zoveel als mogelijk leuke dingen te doen die m.i. verantwoord zijn. Gisteren voor ca. 100 kids van mijn atletiekkluppie de 2e wedstrijd van de Corona Cross Competitie georganiseerd. De lokale wielerclub was zo vriendelijk hun veldrij parcours beschikbaar te stellen. Het enthousiasme van die kids, maar ook de dankbaarheid van hun ouders (die helaas moeten wachten totdat we de beeldopnames online hebben gezet om hun kroost te kunnen zien rennen) zijn onbetaalbaar. Daar doe ik het voor!

(mensen die vinden dat dit ook de randjes opzoeken is, daar vind ik wel wat van. Als ik dat echter hier plaats, dan levert me dat zeker een ban op)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2138
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 19 dec 2020 09:51

En ja hoor, België gaat de grenzen weer sluiten. Ze hebben weliswaar beloofd dat de grenzen niet gesloten werden, maar nu moet je dus een recente, negatieve test kunnen laten zien :evil: . Praktisch gezien is dat zoveel als gesloten grenzen. Ze hebben het nu onder controle en besmettingen zijn laag, veel lager dan omringende landen. Dus nu spelen ze weer eigen baas. Destijds tijdens hun lockdown was 85% van het winkelend publiek in de Maastrichtse binnenstad van Belgische afkomst. De Belgen mochten gerust hun besmettingen in NL komen droppen. Omgekeerd gaat dan wel netjes de deur op slot.
Fijn, zo'n verenigd Europa.....maar het is net als op school. Elke klas heeft domme jongetjes, in Europa is dat België. Ze hebben al het record alcohol gerelateerde verkeersdoden, langste tijd zonder regering, koploper coronabesmettingen Europa en dan kan de prijs "rotste appel van Europa" er ook nog wel bij. En België hoeft vwmb heus niet voor vangnet te spelen. Nederland dicht? Gaan we in België shoppen! Heus niet. Maar dat ze zich ook even informeren over de toestand in de buurlanden en daar hun eigen regels op aanpassen. Lockdown gewoon overal uniform toepassen. Nu is het nog veel te logisch om even snel de grens over te stappen en elders te gaan voor kapper/winkel/bouwmarkt etc.

Vanochtend laatste keer getankt in België, nu ga ik er ook echt niet meer heen. Ook niet nadat Corona helemaal in de grip is. Klantenbezoek Hoogerheide vanuit Maastricht? Fijn via Eindhoven, is 60km omweg maar heb ik er graag voor over. Euro95 is 25-30ct duurder in Nederland? Tsja, dan is het maar zo.
België Sterf!
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 19 dec 2020 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Dogma F

Gebruikersavatar
r600
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 mar 2009 00:46
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar r600 19 dec 2020 09:59


Gesloten