Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 17 dec 2020 11:01

Er word sowieso heel veel geroepen, van alle kanten en door alles en iedereen, slim en dom, stad en platteland, nuchter en naief, rijk en arm, universitair en koopjesvolk, wit en zwart, ondernemers en bankzitters, pubers en geraniumgluurders, nationaal en internationaal... op de fora en sociale media komen de mensen die zich graag online uiten en informeren.

Achteraf roepen vind ik het meest simpele wat er is, achteraf fouten toegeven dat is grote klasse. Nee, we wijzen liever naar een ander en klagen en willen altijd ergens gelijk hebben... Mensen zijn zo divers, leef je eens in een ander en bedenk waarom die regels er zijn.

Ik ben niet beter dan een ander en ik hou me niet aan alle regels... maar ik heb er wel over nagedacht en besproken met mensen voor wie die regels zijn (bv mensen in de zorg, bejaarden). Voel ik me asociaal of beter dan een ander, nee, ik realiseer me waarom de regels er zijn en zal indien nodig de consequenties aanvaarden van het overtreden. Ben ik egoïstisch, ja zeker en de mensen direct om mij heen dus ook en dat zijn er best veel vind ik zelf. Schaam ik mij ervoor, nee, absoluut niet. Ben ik er trots op, nee, totaal niet, maar ik leef mijn eigen leven. Betaal belasting(relatief veel), vrijwilligerswerk, jeugdtrainer, bestuurslid, veel contact met ouderen en jongeren, oa alpduzes voor kanker, kantoorbaan (internationaal bedrijf), schoolgaande kinderen, getrouwd, huisman ivm vrouw beter betaalde job dan mij, voetbal, fietsen, vakanties, bergen/klimmen, kroeg, diploma's, certificaten, littekens... that's me.

Ben ik beter of meer dan andere forumleden hier die zich uiten dat de regels er zijn om je aan te houden en dat overtreders het probleem zijn. Nee, natuurlijk niet, ik mis hier echter wat tegengeluid, het huilende, wijzende en belerende naar een ander stuit me tegen de borst en daarom maar weer eens een stukje getiept. De een zit met 6 man aan de kersttafel, een ander met regelmaat bij de kapper, een derde fietst in groepje van 6, een vierde staat elke dag bij school met andere ouders, een vijfde elke dag naar de winkel, een zesde doet alles online en komt zijn huis niet uit, een zevende houdt zich aan alle regels, een achtste relativeert en doet heel veel dingen zo goed mogelijk als hij kan, een negende houdt zich nergens aan, een tiende heeft zich vanaf maart opgesloten en volgt alleen de media... We gaan allemaal dood aan corona en de mensen in de zorg een burnout en dat komt allemaal door nummer 1,3,8 en 9. Goed weekend en pas een beetje op elkaar :-)
Laatst gewijzigd door hopjes op 17 dec 2020 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8940
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 dec 2020 11:17

Mijn ogen trekken dit ieniemienie lettertype niet, maar bij uitvergroten vond ik het best een goeie tekst
:-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 17 dec 2020 11:25

Ik had het stuk getikt en zat al te dubben over het wel of niet posten, daarna of ik het zou verwijderen en toen dacht ik... "ik maak het heel erg klein". Dan val ik er niemand mee lastig en mochten mensen geïnteresseerd zijn of zich vervelen dan is het toch niet voor niks getikt :-).

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 17 dec 2020 11:29

@hopjes
Waarom maak jij jezelf klein, vind je dat jouw mening er niet toe doet?

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 17 dec 2020 11:43

NicoNB schreef: 17 dec 2020 11:29 @hopjes
Waarom maak jij jezelf klein, vind je dat jouw mening er niet toe doet?
Meerdere redenen ;
1. mijn mening is niet zo heel belangrijk inderdaad, ik wil alleen duidelijk maken dat er verschillende soorten mensen zijn... dat ervaar ik namelijk ook hier op het forum.
2. ik wil ook niet betweterig, belerend of stoer of wat dan ook overkomen
3. ik vind mezelf vrij openhartig op een openbaar forum (er is geen enkel ander medium of forum waar ik dit zo uit).
4. twijfel ook nog enigzins of het geen zonde van mijn tijd is dat ik een stuk zit te typen op een fietsforum over maatschappelijke zaken waarover ik me eigenlijk ook weer niet heel ontzettend druk maak omdat ik er weinig invloed op heb (mooie zin dit weer).
5. waar maak ik me in druk om ;-)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12633
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 17 dec 2020 12:39

Waarom niet als 1 iemand er iets aan heeft is dat toch al meer dan prima.

En wat @Keezx al zegt er bestaat geen algemene groep mensen en mensen gaan nu zeker niet ineens heel anders (verstandiger) reageren.

Ik vind het wel een tijd voor bezinning, maar dat is veroorzaakt door corona, maar heeft een veel groter bereik.
Kijk vooral naar je iegen situatie en hoe jij daar zelf iets aan kunt doen en probeer je niet/minder druk te maken over dingen waar je niets aan kan doen. Dat is natuurlijk lastig als het grote impact heeft.

Maar iedereen heeft momenten gehad in zijn leven dat je misschien even dacht, dit komt niet meer goed, maar meestal komt het dat wel. Dan is het wel zaak met een open vizier te blijven kijken extra moeilijk voor ons technische / nullen en enen neiging (op dit forum) van de band is lek of niet lek. Dat geld niet voor alles.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 dec 2020 13:56

Mooie genuanceerde reactie HOPJES :winkthumb:
(Die met de kleine letters)

Ben het er grotendeels mee eens! Het is nooit zwart of wit
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

daapser
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 nov 2020 12:43

daapser 17 dec 2020 15:33

Nu alles weer dicht is weer lekker meer tijd om te fietsen!
Het weer helpt ook nog eens mee hier in regio Leiden, goede kleding aan en gaan!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8520
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 17 dec 2020 15:43

daapser schreef: 17 dec 2020 15:33 Nu alles weer dicht is weer lekker meer tijd om te fietsen!
Het weer helpt ook nog eens mee hier in regio Leiden, goede kleding aan en gaan!
Geen belang bij blijkbaar :dislike:
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

daapser
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 nov 2020 12:43

daapser 17 dec 2020 15:52

Ik doe gewoon mn best om postief te blijven

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 dec 2020 16:37

Een welkome geste in dit topic :winkthumb:
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 17 dec 2020 17:15

Paar jaar geleden heb ik als co founder een co working space opgezet voor startende innovatieve ondernemers.
In hetzelfde gebouw zit een lunchroom die belangrijk is voor ons omdat ze regelmatig de catering regelt bij verhuur van onze vergaderruimtes. Ook kun je er goed gasten ontvangen en tussen de middag een goede lunch halen.

Net als veel andere horeca zat er voor deze onderneemster niets anders op de dan de maatregelen volgen en de tent sluiten.
De locatie bevind zich midden op een groot kantorenpark waar je nu het spreekwoordelijke kanon kunt afvuren.
Toen ik haar vandaag vroeg hoe het met haar ging brak ze in tranen uit, Ze weet niet meer hoe ze het financieel nog moet bolwerken. Na de overname in 2019 had dit het jaar moeten worden waarin ze ook zelf weer salaris uit de onderneming had moeten kunnen halen.
De mensen die ze in dienst had heeft ze op één na ontslagen, die ene medewerker wil ze om persoonlijke en zakelijke redenen niet kwijt. De zakelijke reden heeft te maken maar de overlevingskans van deze lunchroom. Zonder personeel is het niet te doen om opnieuw te starten. Als ze tot ontslag over moet gaan is het ook definitief einde van haar bedrijf.

Met dit soort overnames heb je meestal een jaar nodig om je eigen draai te vinden zodat je het tweede jaar kunt beginnen met een deel van je investering terug te verdienen. Ik ben echter bang dat zij een van de vele ondernemers is die het niet gaat redden en met schulden achter zal blijven.
Veel van dit soort leed blijft onzichtbaar, ondernemers praten er niet graag over omdat zij het sluiten van de zaak zien als persoonlijk falen.

Gesloten