Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 apr 2020 22:15

Je zult het ook moeten gaan proberen. Bv wel weer naar de winkels.
Grote evenementen nog even niet.

Wat gebeurt er dan?

Waarom maken we ons hier zo druk om? Het is ook een (media) hype.
Gewoon even wat minder de deur uit, niet teveel nieuwe mensen ontmoeten.

Ik blijf het extreem hypocriet vinden. 300 doden in Parijs door een aanslag, weken lang in het nieuws, duizenden doden per dag in Afrika, midden oosten door geweld/armoede. Het interesseert ons weinig, maar oh weer, nu nu kunnen we het zelf ook krijgen help! Help de wereld een handje en laat het ook een beetje op zijn beloop.

Je ziet duidelijk dat het land veel te vol is als we gezonde dingen gaan doen met z,n allen zoals naar het strand of bos. We moeten er ook een hoop in de winkels kwijt, anders is de natuur te vol..

Ik ben echt voor extreem ingrijpen. Maximaal 2 kinderen per stel. In bepaalde gevallen mensen de dood te gunnen ipv iedereen maar levend te houden.

Daarnaast blijf ik het ook goede kanten vinden hebben. Gezellig veel tijd de kids om me heen, ook overdag. Meer tijd om met het gezin dingen te doen omdat iedereen thuis is. Kids die zich vervelen en ik hele leuke dingen zie ondernemen door die verveling, met elkaar en klasgenoten. Ze helpen elkaar via de digitale weg.
De school die het goed oppakt. Het puzzelen hoe je met werk het gezin en doe omstandigheden om te gaan, bekijk het ook positief, we slaan heel snel de negatieve kant op.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 apr 2020 22:45

Ik zit net even op 1 te kijken. Er stond vandaag een stuk in NRC deze man zit ook hier. Ben het 100% met een eens. Schrijnend om te zie dat mevr Marijnnesen en meneer Oosterhaus hem gewoon niet snappen en puur gefixeerd zijn op hun stukje.

En als klap op de vuurpijl levert mevrouw Marijnissen een onderwerp aan wat deze man exact bedoelt......
Bizar, we zijn gefixeerd op dood en leven en veel te weinig op kwaliteit.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3106
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 04 apr 2020 22:50

Ik was ook wel benieuwd wat Damiaan Denys te melden heeft. Helaas krijg je eerst die grammofoonplaat van Oosterhaus die blijft hangen. Daar kan ik echt niet naar kijken. Kunnen ze die de mond niet snoeren met een mondkapje?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 04 apr 2020 23:01

Wasbeer, ik ook zo mn bedenkingen er over...
Scholen dicht
Economie aan het zuurstof ( en ook niet zo’n klein beetje)
Reguliere verzorging in de problemen
Rijks schulden het dak uit.. (lekker voor latere generatie)
En dan heb ik het nog niet over de geestelijke inpact bij velen.
En dat allemaal zodat de ic niet niet word overbelast..
En uiteindelijk krijgen we vroeg of later toch de (Corona) griep.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 04 apr 2020 23:05

wasbeer2006 schreef: 04 apr 2020 22:45 En als klap op de vuurpijl levert mevrouw Marijnissen een onderwerp aan wat deze man exact bedoelt......
Bizar, we zijn gefixeerd op dood en leven en veel te weinig op kwaliteit.
Je zag mevrouw Marijnissen denken, kut wat moet ik hierop zeggen...
Dat hadden ze op de media training nog niet door genomen..whahahaha

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 04 apr 2020 23:21

Ik vind het een hele moeilijke discussie. Vooropgesteld word ik economisch keihard geraakt door de maatregelen. Al eerder vermeld maar mijn bedrijf kan na 25 jaar de deur sluiten. Paar doekjes voor het bloeden door een subsidie links en rechts en dat is het.

Maar gelijktijdig zie ik de ernst van de Corona crisis en vooral de besmettingen ook in. Het is domweg geen griep zoals we kennen en waar we als mens genoeg anti stoffen tegen hebben. 80 procent krijgt lichte klachten maar is wel besmettelijk. De vraag is? Wil jij gokken voor jezelf of je tot die 80 procent behoort of tot de overige 20 procent mensen die heel ziek worden (onmenselijk) en er zelfs aan sterven.

Het is een hautaine gedachte dat als je een (zeer) sportief ingesteld persoon bent (zijn we toch allemaal een beetje?!) de Corona wel aan je voorbij gaat. Ja misschien wel, een goede weerstand is een pre. Maar dat maakt je niet minder besmettelijk. Iedereen kent wel iemand om zich heen (familie, vrienden etc) die tot de risico groepen behoren. En die mensen zijn juist extra kwetsbaar maar ons ook heel dierbaar (naasten) we willen die mensen toch niet offeren? Omdat we van ons zelf denken dat we hier wel sterk genoeg voor zijn (terwijl je dat helemaal niet weet, want ieder immuun systeem reageert anders). De economische gevolgen zijn immens. Maar is er een rationele keuze te maken? Ik weet het echt niet.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3106
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 05 apr 2020 10:09

EmPeHa schreef: 04 apr 2020 22:50 Ik was ook wel benieuwd wat Damiaan Denys te melden heeft. Helaas krijg je eerst die grammofoonplaat van Osterhaus die blijft hangen. Daar kan ik echt niet naar kijken. Kunnen ze die de mond niet snoeren met een mondkapje?
Ik heb het nog even terug gekeken, maar ik neem mijn woorden over Osterhaus terug.

bikerke
Forum-lid
Berichten: 620
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 05 apr 2020 10:33

Het is idd een zeer moeilijke evenwichtsoefening.
En zelf denk ik dat je al ver komt met een beetje gezond verstand.
Zelf heb ik het nooit normaal gevonden:
Dat men gelijk waar ter wereld in een vliegtuig kan stappen
en enkele uren later aan de andere kant van de wereld "los gelaten wordt"
Milioenensteden
Er geen verplichte geboortebeperking is...
Piramidespelen zijn verboden, maar de economie werkt op dit systeem!
Men moet werken tot 65 om daarna misschien nog enkele jaren goed te zijn en dan "levenslang" in een "RVT gevangenis" opgesloten te worden....

dario
Forum-lid
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 05 apr 2020 11:28

jbams schreef: 04 apr 2020 21:48 Hierboven wordt ook gedaan alsof het ethiek VS economie is, maar die twee zijn geen helemaal geen tegengestelden.
Helemaal niet! Wellicht is die vermeende tegenstelling tussen economie en ethiek een valse tegenstelling, te wijten aan het gangbare economische paradigma als zou economie per definitie amoreel zijn, want gebonden aan geheel eigen wetmatigheden (waarvan de quasi-onontkoombaarheid echter niet, zoals men ons graag voorhoudt, voortvloeit uit hun universele karakter maar wel uit ideologische keuzes).
Laatst gewijzigd door dario op 05 apr 2020 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

i-mac

i-mac 05 apr 2020 11:55

bikerke schreef: 05 apr 2020 10:33 Men moet werken tot 65 om daarna misschien nog enkele jaren goed te zijn en dan "levenslang" in een "RVT gevangenis" opgesloten te worden....
Zoiets ;-)


https://www.youtube.com/watch?v=lYJF9MD ... e=emb_logo

bikerke
Forum-lid
Berichten: 620
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 05 apr 2020 12:15

Lang geleden dat ik dát gehoord heb! Het leven is een apekot! 👍😂

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37647
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 apr 2020 14:30

mao schreef: 04 apr 2020 23:05
wasbeer2006 schreef: 04 apr 2020 22:45 En als klap op de vuurpijl levert mevrouw Marijnissen een onderwerp aan wat deze man exact bedoelt......
Bizar, we zijn gefixeerd op dood en leven en veel te weinig op kwaliteit.
Je zag mevrouw Marijnissen denken, kut wat moet ik hierop zeggen...
Dat hadden ze op de media training nog niet door genomen..whahahaha
Mevrouw Marinissen heb ik deze week wel de vraag horen stellen hoeveel divident bepaalde bedrijven hebben uitgekeerd ipv wat extra spaarpot op te bouwen...... Als totaal niet-SPer vind ik het wel een zeer terechte vraag.
Less is bore

Gesloten