Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 05 aug 2020 15:23

@Nico die zogenaamde populistische partijen die willen al helemaal niet weten van een andere manier van denken wat het urgenda vraagstuk betreft. Dat er eerder maatregelingen nodig waren ten aanzien van corona, klopte wel. Wat zij echter voorstonden: volledige lock down en grenzen dicht zou echter niet het gewenste resultaat hebben behaald. Met de intelligente lock down was het virus ook snel onder controle. Daarnaast werd het virus waarschijnlijk vooral verspreid door Nederlanders die in het buitenland waren geweest. Die houd je niet tegen als je de grenzen dicht gooit.
Dat de samenleving er anders uit moet gaan zien, ben ik wel met je eens. Ook de gemiddelde akkerbouwer begint overigens te beseffen dat het land diverser bebouwd moet worden. Daar hebben ze zelf ook belang bij om insecten te behouden. Het zal nog niet altijd een strook midden door het land zijn. Ik zie echter al wel brede stroken langs het akker met zonnebloemen of wilde bloemen. De round up acties lijken ook minder te worden. Geen oranje velden meer.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2020 16:57

Gaan we nu Wilders en Baudet complimenteren omdat ze 1x net even iets eerder de juiste vraag stelden? Om vervolgens extreme onnodige maatregelen voor te stellen?
Beide heren lopen weg voor elke vorm van verantwoordelijkheid, dus zijn per definitie niet geschikt. Als je niet kunt accepteren dat regeren compromissen doen is moet je eigenlijk vooraf al aangeven dat je niet in de regering wilt.
Je kunt onmogelijk al je standpunten vasthouden bij een regeerakkoord. Maar door je zo op te stellen kun je lekker kansloos roepen vanaf de zijlijn.

RVV schreef: 05 aug 2020 14:09 Ik vind de verplichting van mondkapjes in de openbare ruimte een schokkende aantasting van de persoonlijke integriteit.
:winkthumb:
Ik wil hier graag nog het woord ‘onnodig’ aan toevoegen.
Inmiddels bij 3 weken in Frankrijk en ik zie letterlijk dagelijks begroetings rituelen die een véél grotere virusoverdracht kunnen zijn dan door besmetting op straat.
Zolang de intrinsieke motivatie er bij de bevolking niet is om met het virus te leven hebben al dit soort maatregelen geen nut.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 aug 2020 17:03

Maar Aboutaleb gaat er nog steeds van uit dat mondkapjes er voor zorgen dat er afstand gehouden gaat worden.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 aug 2020 18:26

Het valt mij op hoe weinig mensen nou echt enkele decennia vooruit kunnen denken
Dat is inherent aan politiek. Er zijn elke 4 jaar verkiezingen dus denkt niemand verder dan 4 jaar vooruit.
Er zijn overigens genoeg mensen die wel ver vooruit denken en bijvoorbeeld investeren in waterstof Auto’s ipv E auto’s zoals de industrie lobby wil.
Er zijn genoeg boeren in Europa die heel graag minder intensief zouden willen maar de supermarkt lobby en de hersenloze consument bepalen nu eenmaal wat de boer moet produceren.
En er zijn ook genoeg mensen die braaf investeren in zonnepanelen, isolatie en minder autorijden. Daar ligt het echt niet aan.
De grote globale industrie is het probleem! De jongens als Apple, Google, Nike, Ahold, etc. Dat zijn degenen die de wereld regeren en bepalen wat we wel en niet met onze duurzaamheidswensen kunnen doen.

De Wilders en Baudet’s van deze wereld gaan daar echt niets tegen doen hoor, sterker nog dat zijn de marionetten van die grote spelers. En GroenLinks zal al helemaal geen voet aan de grond krijgen met hun treurige gerommel in de marge.
Het enige wat je kunt doen is zelf gezond verstand gebruiken en zoveel mogelijk doen waarvan je meent dat het een zandkorreltje bijdraagt. Althans zo doe ik het.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 aug 2020 18:37

Jans schreef: 05 aug 2020 17:03 Maar Aboutaleb gaat er nog steeds van uit dat mondkapjes er voor zorgen dat er afstand gehouden gaat worden.
Neen! Hij maakt zich zorgen over het steeds maar stijgende aantal besmettingen in “zijn” stad. Precies wat een burgemeester hoort te doen. En hij neemt maatregelen om dat -op welke wijze dan ook- te kunnen indammen.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 aug 2020 19:40

Nee hij heeft het letterlijk gezegd.
Of weet jij dat hij een andere intentie heeft dan hij uitspreekt?
Zolang de bereidheid steeds minder lijkt te worden om aan de maatregelen te houden, zullen de besmettingen voorlopig niet afnemen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2020 19:54

Jans schreef: 05 aug 2020 19:40 Zolang de bereidheid steeds minder lijkt te worden om aan de maatregelen te houden, zullen de besmettingen voorlopig niet afnemen.
Zie hier; het hele probleem in 1 zin samengevat.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 aug 2020 20:30

@enzzo, off topic: cradle to wheel komt waterstof qua efficiëntie bij lange na niet in de buurt van elektrische auto's en dat is met productie van de accu's meegerekend.

@niconb, er is een verschil tussen wanorderlijk, bananenrepubliek en een land wat prima functioneert met wat verbeterpunten. Als je Nederland al zo bestempeld vraag ik mij af wat voor stempels je op de rest van de wereld plakt?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 aug 2020 23:21

@ AMCLASSIC-FAN: goed punt. Maar daar is nog niet in meegerekend dat de E auto’s voorlopig (en in de toekomst) nog deels afhankelijk zijn van “vuile” energie (kolen e.d. )
Als de innovatie gelijk op zou lopen is de uitstoot gelijk. En als je verder in de toekomst zou kijken met die wetenschap komt waterstof er een heel stuk beter uit. Dat was precies mijn punt in de reactie op de post van NICONB.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 aug 2020 23:31

daniel1975 schreef: 05 aug 2020 19:54
Jans schreef: 05 aug 2020 19:40 Zolang de bereidheid steeds minder lijkt te worden om aan de maatregelen te houden, zullen de besmettingen voorlopig niet afnemen.
Zie hier; het hele probleem in 1 zin samengevat.
Volgens mij heeft Jans sowieso een abonnement waarbij je alleen maar één enkele zin mag posten.
Ze doet namelijk niet anders! Meer zinnen en meer woorden en -poef- weg is de concentratie!!
Zelfs als je via pb een wat uitgebreidere verklaring vraagt reageert ze niet. Jammer!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 06 aug 2020 08:25

Enzzo, ik had al gezegd te reageren als het mij uitkomt. Die reactie komt nu dus niet meer. Soms heb ik iets minder woorden nodig om iets te zeggen.
Ik had ook een idee verwacht van jou of iemand anders voor een "oplossing" van het corona virus, maar het kwam niet verder dan mijn idee afkraken.
Zolang we niet bereid zijn om, zeker besmette, mensen te verplichten in quarantaine te blijven, zal het virus harder om zich heen slaan dan nodig.

monique70
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 feb 2012 22:11

monique70 06 aug 2020 08:35

Er zijn overigens genoeg mensen die wel ver vooruit denken en bijvoorbeeld investeren in waterstof Auto’s ipv E auto’s zoals de industrie lobby wil.
Vergis je niet, dan krijg je de antiwaterstoflobby over je heen.

Volgens mij missen we mensen die het totaal kunnen overzien. Die de wetenschappelijke onderzoeken goed kunnen vertalen. Een regering die zich op betrouwbare informatie laat sturen en niet meegaat in de hysterie van de bevolking. We hebben gehoord dat.....

Ik zit in Tsjechië, zonder mondkapjes, die 1,5 mtr is ver te zoeken en toch blijven de corona besmettingen stabiel laag. Misschien klopt de meetmethode niet, misschien vergelijken we appels met peren. Ik kom uit Duitsland. Op de camping deden we braaf mondkapje op en af in het toiletgebouw, ach als het moet, maar het gaf mij geen zinvol gevoel. Toch stijgen de besmettingen.

Nu weer de discussie over het klimaat op scholen. Ik hou mijn hart vast vast zoon nog een jaar thuisonderwijs moet gaan krijgen. De ventilatie op scholen is al jaren beroerd, er is geen geld. Nu is het een probleem. Terwijl de besmettingen niet toenamen toen de jeugd weer deels naar school ging en bij de basisscholen ging het gewoon goed.

We maken netjes winkelwagentjes schoon en maken allemaal de niet-schoongemaakte vitrine open.

En we weten het niet, dus gooien we het nu op aerosolen. Ondertussen ben ik de draad kwijt, doe netjes wat ik moet doen, maar mijn geloof is flink gedaald. Ik doe alles met gezond verstand. Sport lekker in mijn eentje. Ga weg als ik het ergens te druk vind. En vermijdt mensen waarvan ik weet dat ze minder belang hechten aan regels.

Er is een probleem met Corona. Ik neem het serieus, maar dat kan ik niet zeggen van alle regels. Er is geen goede oplossing. Met de ene oplossing creer je een ander probleem. Er is geen goed, er is geen slecht, aan alles zitten goede en slechte consequenties. Dus het is maar net vanuit welke bril je kijkt. Zo ook met de waterstof discussie. Vanuit welk standpunt wil je het zien?
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

Gesloten