Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 25 dec 2020 00:02

+1
Vroeger was de media kritisch en controleerd, tegenwoordig tendentieus en opruiend.
@vangalo74
Economische zal tijd het inderdaad leren, het zal in het begin wel even rommelig zijn ;-)
Maar voorlopig zijn ze wel weer baas in eigen huis.

Ps
alle fijne kerstdagen wees lief voor je naaste (en voor je mede forumleden)
tijd is te kostbaar om het aan ruzie(s) te besteden.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7987
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 dec 2020 00:37

Aan allen hier met verschillende meningen en vanuit verschillende politieke hoeken en vanuit verschillende inzichten: ik wens jullie allemaal, zonder uitzondering, een heel fijne kerst en een bijzonder goed 2021 !! Waarin we hopelijk weer gaandeweg het jaar gewoon kunnen discussiëren over renners, schijfremmen en ander futiele dingen!!!
Moge het nieuwe jaar u veel goeds brengen!!!

Hartelijke groet,

Enzzo
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 25 dec 2020 00:41

+1

Sluit me hier volledig bij aan

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 25 dec 2020 01:27

Aspide83 schreef: 24 dec 2020 23:36 Helaas media regeert de wereld.
De media regeren de wereld.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 25 dec 2020 09:04

Keezx schreef: 25 dec 2020 01:27
Aspide83 schreef: 24 dec 2020 23:36 Helaas media regeert de wereld.
De media regeren de wereld.
Ik vrees dat het meer de onzichtbare handen van de Amazons, facebooks, Ali Baba's van deze wereld zijn. Gelukkig is er dan nog het juk van Europa om het een beetje in balans te houden.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 28 dec 2020 10:16

https://nos.nl/artikel/2362282-belgie-o ... nting.html

Hier snap ik de ballen niet van. Fabrikant ontwikkelt een vaccin met twee inentingen drie weken achter elkaar. Na 1 inenting 52% na 2 inentingen 95% effectief.

Nou willen ze die tweede uitstellen tot 6 maanden. Maar zonder opnieuw een een groot klinisch onderzoek op te stellen wat minimaal 6 ( maar eerder 8 maanden ) duurt kan je überhaupt niet zeggen wat de effectiviteit is om het op deze manier te doen. In het optimale geval is het ook 95% maar misschien blijft het hangen op 60%. Fabrikanten doen het toch niet voor niets allemaal kort achter elkaar....

Dit kan je verzinnen, maar je kan het niet aankondigen als een goed idee zonder het eerst te testen in klinisch onderzoek.

Een ander risico, komen die mensen een half jaar later die tweede prik wel halen? Want dan is het weer zomer en is corona weer even ver weg. En we hebben inmiddels al wel een prik gehad etc etc...
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 28 dec 2020 11:17

Ik vind het eigenlijk wel en goed idee, dat zeker de moeite waard is om goed uit te zoeken.
Er is vrij veel onderzoek gedaan met het boosten van vaccinaties. Het doel ervan is om langdurig een immuungeheugen op te bouwen met T- en B-lymfocyten. Bij alle vaccinaties werkt dat op dezelfde manier.
Voor boosten geldt voornamelijk een minimum termijn, omdat de immuunrespons volledig moet zijn; en je moet geen 20 jaar wachten, want dan is het immuungeheugen weer weg wanneer geen boost is gegeven.

Ik denk dat je met literatuuronderzoek een heel eind kunt komen. Vergeet niet dat de platforms die gebruikt worden voor de verschillende vaccins uitstekend gekarakteriseerd zijn. Het influenza vaccin is bij voorbeeld ook ieder jaar weer nieuw, maar gemaakt met een bestaand platform. Daarom is bekend hoe het vaccin zich gedraagt, en is nieuw onderzoek/registratie niet nodig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 dec 2020 11:34

Ik snap er dan weer niks van dat er vandaag ruim 20 EU landen starten met vaccineren. Ongeacht of het nu wel of niet symbolisch is; het signaal is zoooooo fout.
Onze overheid maakt er echt een sport van om de mensen te demotiveren en hun eigen vertrouwen te ondermijnen.
Less is bore

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 28 dec 2020 11:38

daniel1975 schreef: 28 dec 2020 11:34 Ik snap er dan weer niks van dat er vandaag ruim 20 EU landen starten met vaccineren. Ongeacht of het nu wel of niet symbolisch is; het signaal is zoooooo fout.
Onze overheid maakt er echt een sport van om de mensen te demotiveren en hun eigen vertrouwen te ondermijnen.
Tja......

Testcapaciteit.........te laat
Contactyonderzoek..........opstartproblemen
Vaccineren.............te laat
Regeren is vooruit zien, dat is blijkbaar erg lastig :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 28 dec 2020 12:25


i-mac

i-mac 28 dec 2020 19:40

De Belgische regering, en hoeveel respect ze "echt" hebben voor de mensen uit de zorg.
Als je dan ziet dat men in Nederland eenmalig elke werknemer uit die sector netto en belastingvrij €1000 geeft, dan kunnen wij hier in ons kikkerlandje alleen met lede ogen toekijken.

Ja, ik weet het, soms moet je ook tevreden zijn met wat je extra krijgt. Maar nu houden we minder dan de helft van het bedrag over, én wordt het straks nog eens mee verrekend op de jaarlijkse belastingbrief.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201228_96122316

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 dec 2020 19:51

daniel1975 schreef: 28 dec 2020 11:34 Ik snap er dan weer niks van dat er vandaag ruim 20 EU landen starten met vaccineren. Ongeacht of het nu wel of niet symbolisch is; het signaal is zoooooo fout.
Onze overheid maakt er echt een sport van om de mensen te demotiveren en hun eigen vertrouwen te ondermijnen.
In Duitsland hebben ze het dan weer iets te voortvarend opgepakt, 5 zorgverleners een overdosis vaccin gekregen...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gesloten