Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6096
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 jan 2021 15:31

"Een andere maatregel is het verder inperken van thuisbezoek. Nu is het toegestaan om twee mensen op bezoek te krijgen, dat kan nog verder worden teruggebracht."

Dat bezoek achter de voordeur was toch een zeer dringend advies? Mede omdat het juridisch niet te handhaven is mocht iemand het advies "overtreden"?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 19 jan 2021 15:37

Enzzo schreef: 19 jan 2021 15:02
hopjes schreef: 19 jan 2021 13:57 ....Het is nu zomer in Zuid-Afrika, dat betekend echter niet dat de mensen veel buiten zijn. Nee, de mensen zitten binnen ivm de warmte buiten, indien mogelijk bij de airco. In Afrika heeft men meer zonlicht, donkere huid en dus minder tekort aan vitamine D.

Je doet weer allerlei aannames die nergens op gebaseerd zijn: Mensen met een donkere huid maken juist minder vitamine D aan door zonlicht.

Ja, het hele vaccineer gebeuren kan beter. Het hele corona beleid kan beter, maar dan moet wel iedereen het samen eens zijn en dat zijn we niet.

Utopie! De enigen die het eens moeten zijn, zijn de leden van het OMT en die van het kabinet. De rest heeft maar te slikken wat er uit die consensus rolt, helaas voeg ik daar aan toe. Maar zo werkt het.

... het is een vaccin... het is niet iets wat het virus verwijderd ofzo. Wat nu juist interessant is, is om de verschillen te zien tussen besmettingen, ernstige ziektes tussen die verschillende aanpak. Waarom die angst en het wijzen naar anderen. Israël ineens als voorbeeld-land of de UK, mwah, mij te kort door de bocht!

Het vaccin zorgt ervoor dat de besmettingen teruglopen, de zorg weer wat ademruimte krijgt en bij zeer gunstige resultaten de R terug naar nul kan brengen. Dus het draagt wel degelijk bij aan het verwijderen van het virus. SARS, eveneens een coronavirus, is ook volledig verdwenen, het kan dus zeker wel.
En het is daarmee van essentieel belang dat je zo snel mogelijk het grootste deel van de bevolking gevaccineerd hebt, tempo is daarbij essentieel als je wilt dat de maatregelen ook snel weer opgeheven worden. Andere landen doen dat vele malen beter. Nee sterker nog; Nederland doet het in vergelijking met zo'n beetje elk land het slechtste. Dat noem ik schandalig!!
enzzo, ik had een typfoutje, sorry! Grote vriend, kijk even uit wat je roept over dat ik allerlei aannames doe die nergens op gebaseerd zijn!!! Als ik iets heb geleerd in mijn leven is dat ik niet zomaar aannames moet doen, volgens mij heb ik dat hier meerdere keren aangegeven!

Als jij vind dat men het eens is mbt corona beleid dan ga ik daar de discussie niet over aan. Het is mijns inziens onzinnig om zomaar te slikken wat er uit die consencus komt > "een blind vertrouwen in de overheid is de grootste vijand van de waarheid".

Ja, het klopt wat je aangeeft over het vaccin, net zo goed als dat ik zeg dat het vaccin niet het virus stopt.
Maar dit is dus wel weer typerend; jij vind dat we allemaal zo snel mogelijk een vaccin moeten en mij interesseert dat vaccin niet zoveel. Ik zie meer heil in het gezond zijn en accepteren dat ouderen en kwetsbaren eerder dood gaan en gezien met hoeveel mensen we momenteel op de aarde zijn en wat we verbruiken is het virus zo heel slecht nog niet.

Enzzo, de ene keer is het frankrijk, dan duitsland, dan weer israel als voorbeeld... ik heb niet zoveel met die landen die het beter doen op sommige punten. China en rusland hebben het zo gezien ook beter gedaan dan NL. Ik vind dat een beetje selectief/simpel allemaal. Ik ben een nederlander, ik hou van mijn land om hoe en wat we zijn en daar hebben we inderdaad wat verbeterpunten. Ik realiseer me ook hoe het komt dat we die verbeterpunten hebben, ik heb liever daar oog voor dan om ineens maar te roepen dat we een voorbeeld moeten nemen aan andere landen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8944
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 jan 2021 15:55

Ik zie meer heil in het gezond zijn en accepteren dat ouderen en kwetsbaren eerder dood gaan (...).
Daar ben ik het op zich 200% mee eens (zou je niet moeten verbazen als je mijn bijdrages in dit topic kent), maar met de genomen beslissingen (en het bij voorbaat verwerpen, nee, demoniseren van andere oplossingen, zijn we in een positie gemanoeuvreerd waarin vaccinatie de enige uitweg lijkt.

En dan is tenenkrommend hoe incompetent de verantwoordelijken in Nederland in dat opzicht zijn. Op moment van schrijven*: Israel: 30% gevaccineerd, UK: bijna 7%, Nederland, 0,44%. Dat is ONDER het wereldgemiddelde van 0,53%.

*bron: https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6096
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 jan 2021 15:58

In het artikel van de NOS over de nieuwe maatregelen die morgen verwacht worden, wordt gelinkt naar een ander artikel over de noodtoestandwet: https://nos.nl/artikel/2355307-eventuel ... e-wet.html

Interessant.., daar staat namelijk dat het kabinet dinsdag (vandaag dus?) de avondklok overweegt in regio's waar dat nodig is. Dus ik dacht, hej, gaan ze nu toch differentiëren en per regio bekijken? Nou dat zou dan nog positief zijn.
Maar het gelinkte artikel komt van begin november.., Ondanks hetzelfde onderwerp dus niet bepaald relevant. En alleen het stukje over de noodtoestandwet daarin is van toepassing op het vanmiddag geplaatste artikel.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 jan 2021 16:09

Interessant.
Bijlagen
Schermafbeelding 2021-01-19 om 16.08.44.png

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 19 jan 2021 16:10

53x11 schreef: 19 jan 2021 15:55
Ik zie meer heil in het gezond zijn en accepteren dat ouderen en kwetsbaren eerder dood gaan (...).
Daar ben ik het op zich 200% mee eens (zou je niet moeten verbazen als je mijn bijdrages in dit topic kent), maar met de genomen beslissingen (en het bij voorbaat verwerpen, nee, demoniseren van andere oplossingen, zijn we in een positie gemanoeuvreerd waarin vaccinatie de enige uitweg lijkt.

En dan is tenenkrommend hoe incompetent de verantwoordelijken in Nederland in dat opzicht zijn. Op moment van schrijven*: Israel: 30% gevaccineerd, UK: bijna 7%, Nederland, 0,44%. Dat is ONDER het wereldgemiddelde van 0,53%.

*bron: https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
Ja, ik denk dat de meeste vaste reageerders/lezers intussen wel weten hoe een ieder erin staat.

Ik vind het ook jammer dat we onderaan staan en had het liever anders gezien. Echter heeft men in de UK wel een stapje overgeslagen met die noodverordening van goedkeuring en sowieso het gokje nemen mbt 1 prik. Gezien het politieke gebeuren aldaar is johnson er uiteraard alles aan gelegen om de UK cijfers beter eruit te laten zien dan de EU. En slechts een paar weken geleden was het daar zeer onduidelijk allemaal, kerst lockdown wel/niet enz.. Gezien die mutaties overal ter wereld denk ik dat het vaccin niet de oplossing is. Niet dat het vaccin schadelijk is, maar gezien de realiteit dat het ook niet heiligmakend is.

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 19 jan 2021 16:18

hopjes schreef: 19 jan 2021 13:57 In Afrika heeft men meer zonlicht, donkere huid en dus minder tekort aan vitamine D.


Mensen met donkere huid nemen juist minder vitamine D op uit zonlicht
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 19 jan 2021 16:24

Toevallig iemand van het forum vandaag zijn dochter laten bellen met Radio 1 :) ?

https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/ ... op-radio-1

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 jan 2021 16:30

Joseba schreef: 19 jan 2021 16:24 Toevallig iemand van het forum vandaag zijn dochter laten bellen met Radio 1 :) ?

https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/ ... op-radio-1
Ik heb het gehoord en moest gelijk aan iemand denken. Het meisje had niet zoveel problemen hoor, ze mocht gewoon naar haar vriendinnetje.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8944
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 jan 2021 16:36

Schiet mij maar lek.

Op de RIVM site (https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel) in een voetnoot bij het percentage positief van 11.7%:

"*exclusief resultaten van gemeente Lansingerland in verband met het grootschalig testen in Lansingerland. Door het grootschalig testen in Lansingerland is het percentage positief in Nederland 11,0%. Exclusief de testen die afgenomen zijn in Lansingerland is het percentage positief in Nederland 11,7% ."

In Lansingerland waren t/m gisteren in een week tijd circa 20000 mensen getest volgens dit lokale bericht.

In totaal zijn er volgens het RIVM (inclusief Lansingerland blijkt uit de gerapporteerde data) 293119 mensen getest. 32189 waren daarvan positief (wederom inclusief Lansingerland). Dat levert een %positief op van afgerond 11.0%, zoals dus ook gerapporteerd op de RIVM site.

Als het percentage ZONDER Lansingerland 11.7% is, dan betekent dat dus bij 20000 geteste personen dat (reken ajb na!) 1% daar positief testte*. Met het supersnelverspreidende virus dat daar rondwaart dus!

Welke reken- of beredeneerfout maak ik?

rekensom gebaseerd op: (32189 - %L*20000)/(293119-20000), met %L dus het aantal positieve gevallen in Lansingerhand

:? :?

Voetnoot: als van niet al die 20000 in Lansingerland geteste mensen de uitslag bekend is, is het percentage positieve uitslagen doorgerekend met RIVM getallen dus nog lager.
Saillant detail: RIVM schreef eerder op haar site het volgende:
"Grootschalig testen van asymptomatische personen met behulp van RT-PCR kan helpen om mensen zonder klachten op te sporen, maar ook aanleiding geven tot relatief veel fout-positieve testuitslagen."

Ze baseren hun advies (TEGEN a-symptomatisch testen), op 20 referenties
Bron: https://lci.rivm.nl/covid-19-testbeleid ... 20klachten
Niet meer actueel staat erbij....

Je zou er complotdenker van worden
Laatst gewijzigd door 53x11 op 19 jan 2021 16:51, 2 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 19 jan 2021 16:44

Als het er zo staat kan je stellen dat het grootschalig testen in Lansingerland het gemiddelde landelijk drukt. Maar wat is de formule voor "percentage positief"? Waar is dat een percentage van? Het aantal getesten of de landelijke bevolking? In het eerste geval lijkt het me nogal wiedes.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8944
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 jan 2021 16:50

Dat het testen in Lansingerhand het landelijk gemiddelde drukt staat op de site van RIVM zelf. %L (bedoel je denk ik) is het % positieve testen in Lansingerhand dat leidt tot het drukken van dat gemiddelde (de onbekende dus in mijn vergelijking), op basis van de door RIVM vermelde getallen en de aanname dat in Lansingerhand 20000 M/V getest is en waarvan de uitslag bekend is.
Dat laatste is de enige aanname die ik moet maken (gebaseerd dus op een regionaal nieuwsbericht). Als je weet waar ik nauwkeurigere data kan vinden, dan hoor ik dat graag.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gesloten