Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 jan 2021 19:54

Joseba schreef: 14 jan 2021 19:33
Joseba schreef: 14 jan 2021 18:46 omdat ik in een positie verkeer waar ik amper geraakt word door maatregelen.
RVV schreef: 14 jan 2021 19:09 Goh
An sich niet verbazingwekkend dat je dan minder last hebt inderdaad. Je kan je ook afvragen hoe het komt dat ik in die positie verkeer en anderen niet. Hoop dat je het niet gooit op (on)geluk, toeval, pech, kan iedereen overkomen etc. Er liggen namelijk ook gewoon bewuste keuzes aan ten grondslag.

Keezx schreef: 14 jan 2021 19:21 De woorden wake up kwamen niet bij je op?
Doe ik ook elke ochtend nog, bijzonder prettig zelfs.
Bewuste keuzes waarvan een deel per toeval goed zijn uitgepakt ;)

Er zijn genoeg mensen die voor 2020 bewuste keuzes hadden gemaakt die zonder corona prima hadden uitgepakt maar nu met een flinke schuld zitten.

Hier in een klein dorpje in Limburg met voldoende en zeker inkomen raakt 99% van de problemen in de wereld mij niet. Dat lijkt mij geen vrijbrief om overal maar onverschillig over te worden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 jan 2021 20:09

Ernie C. schreef: 14 jan 2021 19:54 Bewuste keuzes waarvan een deel per toeval goed zijn uitgepakt ;)

Er zijn genoeg mensen die voor 2020 bewuste keuzes hadden gemaakt die zonder corona prima hadden uitgepakt maar nu met een flinke schuld zitten.

Hier in een klein dorpje in Limburg met voldoende en zeker inkomen raakt 99% van de problemen in de wereld mij niet. Dat lijkt mij geen vrijbrief om overal maar onverschillig over te worden.
Zeker mee eens, ben ook helemaal niet van "succes is een keuze". En onverschillig word ik ook zeker niet.

Maar er zijn ook een heleboel mensen die voor 2020 bewuste keuzes hebben gemaakt die ook zonder corona een bijzonder groot risico in zich droegen slecht af te lopen of weinig tegenslag konden verdragen. Maar die het nu wel hebben over "karma".
Daar heb ik iets minder compassie mee als dat mag.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 jan 2021 20:12

En kunnen we kappen met die kinderachtige kleurtjes? Quote dan alleen het deel waar je op wil reageren?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jan 2021 20:23

hopjes schreef: 14 jan 2021 19:50 Het beleid zwabbert aan alle kanten, dat zie je overal aan... Ik denk niet dat het corona probleem alleen maar ligt aan de mensen die zich niet aan de regels houden. Het probleem zou simpel zijn als de overtreders van de corona regels alleen maar domme, naïeve, eigenwijze, egoïstische mensen zijn. Volgens mij is dat niet het geval.
Een goede nuancering op mijn wat boude stelling dat de "overtreders" ons voor een deel in deze situatie hebben gebracht.
Ik overtreed ook wel eens een regeltje of verzoekje links en rechts; 1 persoon teveel met kerst, met sommige collega's gewoon samen in 1 auto, ik ga gewoon in een andere regio mountainbiken en sta buiten zonder twijfel met een groepje mensen te praten.
Maar altijd wel met een gedachte en een afweging: is dit verantwoord (door bijv in de buitenlucht te staan), kan ik de andere persoon ook vertrouwen in deze case, etc.
En wat ik van jou lees sta je er precies hetzelfde in. Met gezond verstand kan er best veel. Ik heb prive 1 ziek persoon op bezoek gehad (40 uur voor zijn eerste klachten), toen hebben wij ook even een paar dagen alles gecancelled tot we na dag 5 een negatieve test hadden.

Waar ik meer op doelde zijn de oelewappers die zo nodig op zaterdagmiddag moeten shoppen (of soms alleen maar door de winkelstraat slenteren), die feestjes organiseren hutjemutje op elkaar, de groep van 6-7 ouwetjes die ik zondag op de Posbank uit 2 autos zag stappen voor een wandeling.
Less is bore

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 14 jan 2021 20:49

Joseba schreef: 14 jan 2021 20:12 En kunnen we kappen met die kinderachtige kleurtjes? Quote dan alleen het deel waar je op wil reageren?
Owh dat was helemaal niet kinderachtig bedoeld. Is er dan een regel waarop het moet of niet mag? Want dit is niet gedaan om irritatie op te roepen.

Voor wat betreft compassie van jouw kant.. wel of niet is voor mij niets waard.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 14 jan 2021 21:04

Corona paradox....

Iedereen die zich keurig aan de regels heeft gehouden en corona heeft opgelopen heeft zich niet aan de regels gehouden.

En dit zie je gewoon elke dag om je heen. Ook in dit topic.. de mond vol hebben van regels maar ondertussen het zelf niet zo nauw nemen met de regels. De regels worden vooral ingevuld zoals deze het beste uitkomen.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 14 jan 2021 21:14

Dat doet vrijwel iedereen, uitzonderingen zijn er vermoedelijk niet, ik ook niet, daarom heb ik het ook nooit over hullie zijn de schuld.
Ik ga het komend weekeind mijn oudste dochter en pleegdochter in Emmen bezoeken, die hebben we al een driekwart jaar niet gezien.
Weet nog niet of ik ze om de nek ga hangen....

Ps, ik heb vandaag 2 mensen gespot met bekvod op straat, en niet in de buurt van een winkel.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jan 2021 21:20

Oh Keezx dat is hier in Frankrijk inmiddels normaal. Maar heel soms kom je ze op de racefiets tegen.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 14 jan 2021 21:46

Wat angst te weeg kan brengen.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 14 jan 2021 21:55

Kan ook gewoon gemakzucht zijn, met bekvod zit je overal goed.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 14 jan 2021 21:58

Ja, angst MOET wel de reden zijn....

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4623
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 14 jan 2021 22:01

MarkVeenstra schreef: 14 jan 2021 08:03 Studies tonen aan dat 2 weken totale isolement al serieuze mentale gevolgen hebben.
Dat heeft niet direct veel met mentale weerbaarheidstraining te maken.

Nu zitten we niet in totale isolement, en met alle digitale contactmiddelen "spreek" je nog al eens iemand zelfs als je in quarantaine zit. Maar dat er een effect optreed is te begrijpen toch?
Het causale verband dat u ziet tussen uw eerste zin en uw tweede zin is er niet. En dan moet je er al van uitgaan dat die studies waarde hebben, wat helaas, zeker in die disciplines, geen evidentie is.

Ik ben zelf nog opgegroeid in een onderwijssysteem dat gedomineerd werd door de katholiek stoa. Het onderwijs was vroeger (in deze scholen) keihard; zowel mentaal als fysisch; nu zou men dat wellicht mishandeling noemen, maar we zijn er allen beter uitgekomen. Wij hadden toen al medelijden met de Bloomsburry's en afgeleiden ervan en consoorten, omdat we zagen hoe dit zou evolueren: en er was toen nog helemaal geen sprake van de sneeuwvlokjes, en toch...

Als ik zie welke mentale weerbaarheid wij daaruit hebben opgebouwd, welke weerbaarheid de generatie van mijn ouders hadden (periode wo2) en de grootouders (wo1).

Stel je voor dat je met die sneeuwvlokjes van nu jarenlang, elke nacht in de kelders moet kruipen om aan bombardementen te ontsnappen of in de metro's moet gaan slapen om te overleven.

Ok, heel het coronagedoe (hiermee bedoel ik de beperkte sociale mogelijkheden) is niet leuk, maar dat is heel relatief en ga dat niet vergelijken met echt erge dingen. Als je dit erg vind dan is het het moment om wat belangrijk is in je leven in vraag te stellen. Er is nu toch tijd teveel; (her)lees Seneca er op na.

Ga me asjeblief niet vertellen dat jonge mensen nu dezelfde mentale weerbaarheid hebben dan mensen vroeger (ik heb hier zelf tieners in huis lopen). En ja ik weet het, er zijn uitzonderingen.

Gesloten