Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12466
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 jan 2021 11:15

amclassic-fan schreef: 13 jan 2021 09:08 Er lijken een aantal mensen hier te zijn die de niet door hebben dat er meer is dan enkel overlijden door Covid. De meeste gezonde personen zijn met een aantal weken weer aardig de oude, maar voorbeelden te over van mensen die naar maanden nog ernstige rest klachten hebben.
Ik weet niet of iedereen het door heeft maar ik iig wel, maar dat verandert mijn mening niet

Daarnaast zou ik graag een keer zien in een overzicht. Andere grote ziektes als hart en vaat ziekten en kanker hebben dit ook en allerlei aandoeningen als MS etc.

Nu snap ik wel dat die niet besmettelijk zijn, maar daarom mijn punt we moeten echt het maatschappelijke gesprek aan wat we gaan doen.

Biologen hebben het natuurlijk al heel lang gezegd een virus is de grootste bedreiging voor de mensheid, geen oorlogen, honger en wat dan ook.

Nu hebben de britse variant straks komen er nog drie, hoe wil je het dan gaan doen met elkaar. Met vaccinatie gaan naar ik schat nog steeds de helft van de ouderen dood aan corrona.

Ik snap ook heel goed dat niemand een antwoord heeft en daarom moeten we dat gesprek echt aan.

Ik zeg even iets, nog drie jaar strakke lockdown op drie/vier zomermaanden na om 100.000 corrona doden te voorkomen? Willen we dat wel of niet?

We zijn alleen maar met de korte termijn bezig

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 13 jan 2021 11:17

53x11 schreef: 13 jan 2021 11:15 Je begrijpt me verkeerd. Deze man is zeker niet in paniek. Ik heb Levi vrij hoog zitten.
Zeg ik toch ;-) "Ik zie geen paniek"....
YFood !!!

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 13 jan 2021 11:22

Nu hebben de britse variant straks komen er nog drie, hoe wil je het dan gaan doen met elkaar. Met vaccinatie gaan naar ik schat nog steeds de helft van de ouderen dood aan corrona.
Ik zei in Maart al tegen een maat. Nou dat wordt als het klaar is elk jaar op herhaling voor de Corona en de Griepprik in ieder geval voor de risicogroepen.

Laat een ding duidelijk zijn. Dit virus is absoluut geen bedreiging voor de Mensheid. De waanzin van de mensheid is een bedreiging voor de mensheid. Die extra sterfte doet niet zoveel op het grote geheel, zeker niet als je ziet welke bevolkingsgroepen het sterkst geraakt worden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 13 jan 2021 11:29

53x11 schreef: 12 jan 2021 23:00
Enzzo schreef: 12 jan 2021 22:40 Tja. Valt niet mee om de mening van een ander te respecteren he. Bye than!
Lange tenen? (ik plaatste een wat cynische opmerking zonder verdere bijbedoelingen. Ga ik niet mijn excuses voor aanbrengen :twisted: )
Meningen respecteren kan best zonder fluwelen handschoentjes hoor. Van dat softe gedoe krijg ik maar jeuk.
Even voor anderen: meningen respecteren? Geen fluwelen handschoentjes want dan krijg je jeuk? Wat jij hebt laten merken is dat je lange tenen hebt en niet tegen tegenspraak kunt.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 13 jan 2021 11:48

53x11 schreef: 13 jan 2021 10:42 @csteenbe:
Ik denk dat met iemand als Marcel Levi (internist, hoogleraar en momenteel directeur van een keten ziekenhuizen in London) daar best een goede genuanceerde discussie over te voeren is. Dat baseer ik op de hele genuanceerde antwoorden die ik deze man steeds hoor geven. Terwijl hij letterlijk middenin de Londense hectiek staat.
+1 voor Levi
Van de week op tv, ja het druk we kunnen het nog aan, nee het is nog lang niet zeker of de Britse variant zoveel besmettelijker is.
Ik heb echt 10x meer vertrouwen in deze man dan paniekzaaiers van het OMT.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 13 jan 2021 11:50

Maargoed puilen de IC’s momenteel uit? In het voorjaar ging het toch over de 1300 bedden heen?

Nu? Het moet ondertussen wel 2500 tot 3000 bedden zijn met allemaal voorheen fitte veertigers om al deze lockdowns te verantwoorden. Toch?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 13 jan 2021 11:52

csteenbe schreef: 13 jan 2021 10:57 @53x11 ken de beste man niet, maar die staan meestal niet in de frontlinie.
De beste man staat van dag 1 er midden in, en heeft een stuk nuchterder mening dan de paniekerig media.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 13 jan 2021 11:55

Daarom heb ik hem ook zo hoog zitten. Ik ben niet "tegen" mensen die met afgewogen argumenten een lockdown propageren (ook al ben ik geen lockdown voorstander), ik ben wel "tegen" mensen die dat doen op basis van angst en halve informatie. Ik ben ook "tegen" de manier waarop de besluitvorming plaatsvindt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 13 jan 2021 11:57

Ik heb zondag ook het interview met marcel levi gezien.

Ik heb ook 10x meer vertrouwen in datgene wat marcel levi zegt over de situatie in de londense ziekenhuizen dan dat er in een krant staat of bv iemand online roept die een vriend heeft die in het ziekenhuis aldaar werkt.

Overigens gaat men nu in de technische briefing inhoudelijk in op het vaccineren enz. Dat klinkt allemaal best logisch en doordacht.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37366
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jan 2021 12:03

Ernst Kuiper is ook geen frontlinie....... Dus die meneer ook maar niet altijd serieus nemen? ;-)

Wie ik steeds minder serieus ga nemen is Van Dissel:
"In Nederland moet "op de een of andere manier" het aantal visites beperkt worden. Volgens Jaap van Dissel van het RIVM is dat nodig om "vat krijgen op de epidemiologische situatie".

"Uit het bron- en contactonderzoek weten we van 60 procent waar de besmetting vandaan komt. De helft komt uit het huishouden, bezoek is goed voor 30 procent, onder meer feestjes met meerdere mensen", zei Van Dissel tegen de Kamer. "We moeten zoeken naar maatregelen die deze verspreiding kunnen tegengegaan. We zien de bezoeksituatie nu duidelijk als het zwakke punt."


Mensen kunnen niets anders dan alleen thuis bij elkaar komen, dus logisch dat het aandeel besmettingen thuis gaat stijgen. Zo kan ik ook data gebruiken om mijn punt te onderstrepen. De kroeg is de beste plek om te zijn, want daar vinden nu geen besmettingen plaats....
Die man heeft zeker zelf geen sociaal leven?

Met cijfers die lijken te dalen zal het draagvlak voor meer (buhne)maatregelen alleen maar zakken denk (hoop) ik.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 jan 2021 12:10

RVV schreef: 13 jan 2021 11:50 Maargoed puilen de IC’s momenteel uit? In het voorjaar ging het toch over de 1300 bedden heen?

Nu? Het moet ondertussen wel 2500 tot 3000 bedden zijn met allemaal voorheen fitte veertigers om al deze lockdowns te verantwoorden. Toch?
Nee, maar dat moet ook niet zo worden natuurlijk. En dat is waar het beleid op gericht is.

Overigens is het probleem van de 2e golf niet de IC's, maar de verpleegafdelingen. En dan vooral het bijbehorende personeel dat er gewoon niet is. De enige manier waarop de ziekenhuizen het volhouden is het fors afschalen van de reguliere zorg. En de schade daarvan is gigantisch.

Ben overigens wel benieuwd naar jullie keuze in het volgende dilemma: huisbezoek naar 1 of avondklok? Voor mij heel duidelijk de avondklok...

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 13 jan 2021 12:18

Geen van beiden, mag dat ook?
Huisbezoek is in ieder geval een wassen neus, want dat mag grondwettelijk niet gehandhaafd worden
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gesloten