Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 08 jan 2021 08:52

Philippos schreef: 08 jan 2021 08:17 De officiële lezing is anders, maar ik word er steeds meer zeker van, dat CDA zich achter de oren ging krabben na de afgelopen maanden en Hugo vriendelijk verzocht heeft om, vrijwillig, afstand te doen van de troon ivm de verkiezingen.
Ongetwijfeld waar, maar dat heeft met meer publieke opinie dan met functioneren te maken gok ik. Al hangen die twee wel weer nauw samen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 jan 2021 09:05

Publieke opinie wordt deels veroorzaakt door het matige functioneren en deels door het feit dat Hugo steeds het slechte nieuws mag brengen.
Rutte doet dat een stuk handiger en om een of andere reden blijft dat minder aan hem plakken dan bij Hugo.

Overigens heb ik de hoop op een volledige vaccinatieronde per 1 oktober al lang opgegeven. Dat Sanofi bijv pas in oktober komt weet ik al paar weken. Dus snap niet dat zo stug Q3 gecommuniceerd werd door de overheid.
JoostG schreef: 08 jan 2021 08:44 Aha, ben dan wel benieuwd wat hij wenst te bereiken met zo’n reactie.
Dat de PVV de grootste partij wordt denk ik ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 08 jan 2021 09:23

Ik voel mij met geen enkele partij gebonden. Ik sluit mij dus zeker niet aan bij Geert.

De Jonghe is de sjaak op dit moment. Die kan niets goed doen met 17 miljoen bondscoaches in dit land. Hij is ook grotendeels afhankelijk van de aanvoer van de flanken, euh, ik bedoel, van onderen. Ook al is hij eindverantwoordelijk.

Toch lukt het Rutte beter om een slechte boodschap te brengen en raakt hij niet direct van de wijs door lastige vragen. De Jonghe vind ik, en dat is geheel persoonlijk, soms onzeker overkomen. En dan weet je het, de wolven slaan direct toe.

Kritiek heb ik zeker wel. Maar het ligt niet aan een persoon. Nu krijgt een of twee mensen de rotte tomaten op hun hoofd. En daarnaast, zou ik het beter doen? Waarschijnlijk niet. Er zijn zoveel ins en outs die niet bekend zijn. En het blijft een gegeven, deze hele situatie is nieuw voor iedereen. En iedereen is zoekend, in de mist, naar een oplossing.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 08 jan 2021 10:35

Tja, het is makkelijk prijsschieten op zo'n figuur die is opgezadeld met een lastige taak, en waarbij elke misser breed wordt uitgemeten.
Dat het geen gladde prater is maakt het voor hem niet makkelijker.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7984
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 jan 2021 10:54

Geen gladde prater?!
Die man presteert het om in 1000 woorden helemaal niets te zeggen.

Maar alle lofzang ten spijt: in dit geval heeft hij de kamer bewust verkeerd geïnformeerd. Dat heeft dus niet veel met de zwaarte en verantwoordelijkheid van zijn interim-taak te maken. Dat is gewoon een hele slechte omgang met je ministerschap.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 jan 2021 10:59

Ik denk dat het verhaal toch iets anders is. Nederland heeft de vaccins samen met de EU gekocht, dus de Nederlandse overheid zal het ook moeten doen met de info die ze daar vandaan krijgen. Ik vraag me ook af hoe fijn de farmaceutische industrie het vindt als uit ieder land allerlei organisaties info komt opvragen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 08 jan 2021 11:27

Enzzo schreef: 08 jan 2021 10:54 Geen gladde prater?!
Die man presteert het om in 1000 woorden helemaal niets te zeggen.

Maar alle lofzang ten spijt: in dit geval heeft hij de kamer bewust verkeerd geïnformeerd. Dat heeft dus niet veel met de zwaarte en verantwoordelijkheid van zijn interim-taak te maken. Dat is gewoon een hele slechte omgang met je ministerschap.
Helemaal mee eens. Behalve dat de manier van zich presenteren door deze man steeds meer mensen tegen de borst stuit (waardoor het idd makkelijk prijsschieten is), heeft hij naar mijn mening meermaals hele grote fouten gemaakt (waardoor het prijsschieten m.i. regelmatig volkomen terecht is).

Dat enkelen zich in dit draadje storen aan de manier waarop anderen (ik maak me daar ook soms schuldig aan) zich daar soms ongenuanceerd over uitlaten, daar kan ik best nog wel inkomen. Dat je geen kritiek mag hebben tenzij je de oplossing-waar-iedereen-het-over-eens-moet-zijn zelf aanlevert en/of je tenzij je zelf minister bent, is echt hele grote onzin IMHO.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 08 jan 2021 11:34

53x11 schreef: 08 jan 2021 11:27 ......., is echt hele grote onzin IMHO.
Bedoel je met de H van IMHO "Honest" of "Humble"?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 jan 2021 11:51

Ze moeten in ieder geval ophouden met die gelikt uitziende routekaarten die binnen een week alweer in de prullenbak kunnen. Ze zijn er om duidelijkheid te scheppen maar creëeren vooral verwarring en onbegrip. Als je het niet weet, zeg dat dan gewoon. Je moet dan natuurlijk wel kunnen zeggen waarom je het nog niet kunt weten.

Verder zijn er erg grote blunders gemaakt met het opzetten van de vaccinatiecampagne. Er is op het laatste moment besloten om het Pfizer vaccin door de GGD te laten doen, terwijl de informatie over de bewaartemperatuur al lang bekend was.
Ook hebben andere Europese landen de stroomschema's voor de callcenters gebaseerd op de goedkeuringen in het VK en de VS. Wij hebben zo ongeveer als enige gewacht op de officiële tekst van het EMA met het opstellen daarvan.
Dan komt daar nu dus ook nog de toestemming voor dementerende bejaarden bovenop.
Dat is toch wel een hele stapel fouten die eenvoudig te voorkomen waren.

Over de lockdown e.d. kunnen we wel klagen maar ik vind die maatregelen eigenlijk best logisch en weloverwogen.

Het was mijn keuze niet geweest maar gezien de ingeslagen weg, dan kan ik mij er wel in vinden.
Je moet wel heel moedig zijn als je het compleet anders aan blijft pakken dan omringende landen terwijl je aan de top zit met het aantal besmettingen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7984
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 jan 2021 11:56

afrit13 schreef: 08 jan 2021 11:34
53x11 schreef: 08 jan 2021 11:27 ......., is echt hele grote onzin IMHO.
Bedoel je met de H van IMHO "Honest" of "Humble"?

https://www.theatlantic.com/technology/ ... st/559514/

If imho could legitimately mean either humble or honest—and half of us have been using it one way, and the other half the other—then we live in semantic anarchy. We were all typing, clickety-clacking with our fingers, but we weren’t communicating anything. If imho can mean humble or honest, then the internet is full of noise and empty of soul: little more than a broadband Tower of Babel.

But of course this isn’t the case. We all know what imho means. It is a set of letters that can introduce friendly advice, a stern caesura, or a joke. In other words, imho is a word. It joins the many other initialisms that have been ratified into ordinary words: snafu, radar, laser, zip code. Specifically, imho is a discourse marker—a word or phrase like however, well, or anyway that acts as glue in a piece of writing. Imho specifies that a certain phrase is a statement of belief.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 jan 2021 11:58

Ach ik las net hoe weinig er in België, vooral Vlaanderen, nog maar gevaccineerd zou zijn.
In Frankrijk waren gisteren 45.000 mensen gevaccineerd.
Er zijn landen waar het sneller gaat, maar om nu te roepen dat Nederland zoveel achter loopt.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 jan 2021 12:01

Onder de streep valt dat inderdaad wel mee. Er zijn gelukkig ook andere landen waar het slecht geregeld is. Dat is een prima argument om weg te komen met enkele tientallen extra coronadoden ;) .
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 08 jan 2021 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten