Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Yizu
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 08 jan 2019 22:19

Yizu 31 dec 2020 22:12

Braun Beauty SL Dedacciai

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 jan 2021 03:09

Joseba schreef: 31 dec 2020 18:44 Sta keurig geboekt voor Tenerife in maart en Calpe in april. Zeker weer de lucht in, lekker vliegen. Waarom zouden we dat resetten?
...en dan straks wel applaudisseren voor de zorg?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jan 2021 07:36

Wat heeft dat met elkaar te maken?
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 jan 2021 07:52

Hij betaalt toch 2x 7,85€ extra vliegtax. Met een beetje creativiteit boekhouden kun je stellen dat je zo zelf je vaccinatie betaalt...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 01 jan 2021 08:35

NicoNB schreef: 31 dec 2020 19:16
Joseba schreef: 31 dec 2020 18:44 Sta keurig geboekt voor Tenerife in maart en Calpe in april. Zeker weer de lucht in, lekker vliegen. Waarom zouden we dat resetten?
Geniet er nog maar even van, zoals we nu bezig zijn gaan we zo rond 2040 serieuze problemen krijgen, onder andere hebben we dan de eerste voedsel en wateroorlogen achter de rug. Met wat geluk beperkt zicht dat tot delen van de wereld waar wij hier in noord Europa niet teveel last van zullen ondervinden.

Als je verwacht voor 2030 te overlijden zou ik nog snel even dat vliegtuig pakken.
Je kinderen en eventuele kleinkinderen kun later lekker de tyfus krijgen toch?
Jij bent belangrijk, het gaat om jouw levensgeluk en niemand die jou die vluchten zal ontnemen, toch?
Grappig. Als het om Corona gaat dan hang je een Darwinistische model aan en moeten wij vooral niet in de maakbaarheid van het leven geloven. Maar als het om vliegen gaat dan moeten we ons plots wel zorgen maken. Ook de opwarming van de aarde zal moeder natuur uiteindelijk zelf oplossen. Wees gerust.

i-mac

i-mac 01 jan 2021 08:41

Joseba schreef: 01 jan 2021 08:35 Maar als het om vliegen gaat dan moeten we ons plots wel zorgen maken. Ook de opwarming van de aarde zal moeder natuur uiteindelijk zelf oplossen. Wees gerust.
Idd, maar of het positief zal zijn voor de mensheid, is een andere vraag. Als de aarde zo verder opwarmt, komt het permafrost bloot te liggen. En dan zal het corona virus maar een voorsmaakje zijn ...

https://www.oneworld.nl/lezen/klimaat/d ... ermafrost/

https://www.bnnvara.nl/pauw/artikelen/e ... t-ontdooit

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 01 jan 2021 08:44

Ik vergelijk het even om duidelijk te maken dat vaccineren derhalve ook geen "maakbaarheidswaanzin" is. Niet vaccineren en "met de natuur meebewegen" lijkt me met het coronavirus ook niet heel positief voor de mensheid.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4516
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 01 jan 2021 08:56

RVV schreef: 31 dec 2020 18:19. Daarbij voorziet het WEF een toekomst zonder bezit van eigendom met de slogan: "mensen zullen niets bezitten en toch gelukkig zijn."
Hahaha dat klinkt Iedereen die private lease constructies in de markt zetten als muziek in de oren ;-)

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2145
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 01 jan 2021 09:44

RVV schreef: 31 dec 2020 17:51 Zo denk ik er ook over. Ben je ziek gewoon even pas op de plaats. Al die hypochonders die zich bij iedere druppel snot laten testen... manmanman
Nou, pas daar een klein beetje mee op aub....mijn vrouw en ik zijn getest. Beide geen klachten maar in nauw contact geweest met besmet persoon. Toch was zij positief (ik negatief). Snot/hoesten/koorts is een waarschuwing maar wil heus niet zeggen dat je zonder symptomen het virus niet hebt.

Voor de persoon geen (groot) probleem, wel corona en geen symptomen. Wel een volgende die je besmet kan juist veel meer last krijgen. Doe je dat je ouders/collega's/vrienden aan?
Dogma F

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 01 jan 2021 10:43

Joseba schreef: 01 jan 2021 08:44 Ik vergelijk het even om duidelijk te maken dat vaccineren derhalve ook geen "maakbaarheidswaanzin" is. Niet vaccineren en "met de natuur meebewegen" lijkt me met het coronavirus ook niet heel positief voor de mensheid.
Of juist wel. Wellicht dat een beetje inkrimpen op de iets langere termijn juist heel goed voor de mensheid is

Het klinkt heel cru maar de zwarte dood/pest in de middeleeuwen was bijvb. juist de grote catalysator voor de renaissance.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jan 2021 11:34

Je wilt het niet, maar als nu 25% van de wereldbevolking zou sterven aan een virus oid zouden over 100 jr de geleerden zeggen dat dat een zegen was voor de mensheid en de aarde....
Less is bore

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 01 jan 2021 11:36

Ramon73 schreef: 01 jan 2021 09:44
RVV schreef: 31 dec 2020 17:51 Zo denk ik er ook over. Ben je ziek gewoon even pas op de plaats. Al die hypochonders die zich bij iedere druppel snot laten testen... manmanman
Nou, pas daar een klein beetje mee op aub....mijn vrouw en ik zijn getest. Beide geen klachten maar in nauw contact geweest met besmet persoon. Toch was zij positief (ik negatief). Snot/hoesten/koorts is een waarschuwing maar wil heus niet zeggen dat je zonder symptomen het virus niet hebt.

Voor de persoon geen (groot) probleem, wel corona en geen symptomen. Wel een volgende die je besmet kan juist veel meer last krijgen. Doe je dat je ouders/collega's/vrienden aan?
Dit is de de totale angstbubbel waar we als samenleving in worden gemanoeuvreerd. Elkaar schuld aanpraten en elkaar verantwoordelijk houden voor iets wat we voor de zoveelste keer al vermeld wat we niet kunnen zien, proeven, voelen, horen of ruiken. Ik ga mijzelf niet met een schuldgevoel opzadelen omdat er misschien wel een kans zou kunnen zijn dat iemand ziek zou kunnen worden.

Als ik in de auto stap bestaat er ook een kans dat ik iemand er ernstig mee verwond of nog erger er mee dood. Statistisch is die kans overigens veel groter dan dat ik iemand zwaar letsel zou bezorgen of zelfs indirect de dood zou bezorgen met een besmetting.

En toch stap ik achteloos en zonder schuldgevoel in de auto. Maar ik rij wel voorzichtig. Schat gevaarlijke momenten goed in. Ik hou mij aan de snelheid. Zoek niet mijn gelijk in het verkeer en hou goed rekening met zwakkere verkeersdeelnemers.

Corona moet je zien als het verkeer. Het verkeer is er en zal er altijd blijven zo is het ook met corona.

En ook met het eventuele overbrengen van een besmetting. Ik ben en blijf close met mijn kinderen en mijn vrouw. Maar anderen mensen hou ik gewoon zoals altijd op afstand. Anderen mensen proberen of komen wel bij mij in de buurt. De supermarkt waar je gewoon noodzakelijk heen moet is het lijdend voorbeeld. Ik voel mijzelf niet verantwoordelijk voor mensen die in mijn buurt komen flink binnen de 1,5 meter afstand.

Daarom weiger ik ook mijzelf het schuldgevoel aan te praten.

Oja iedereen de beste wensen en een gezond 2021 !
Laatst gewijzigd door RVV op 01 jan 2021 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten