Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 31 dec 2020 09:13

Daniël in het buitenland gaat het ook niet overal lekker hoor. Duitsland heeft of problemen met de voorraden of problemen met de logistiek, dat werd me gisteren niet duidelijk in een reportage. De deelstaten klagen in ieder geval.
België die de gebruiksvoorschriften denkt te kunnen veranderen.
En zoals eerder geschreven, Frankrijk lijkt alleen voor de bühne te werken.
Maar ik zou het van andere landen ook wel willen weten.

@Enzzo ik weet inmiddels wel dat er maar één iemand de wijsheid in pacht heeft.

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 31 dec 2020 09:15

daniel1975 schreef: 31 dec 2020 08:02 Prutswerk is het hier in Nl.
Overigens laat de media ook heel weinig horen hoe het nu om het buitenland is. Gaat het daar beter?
Google is your friend. Er zijn genoeg goede websites waar je dat zelf kan vinden. Bijvoorbeeld Johns Hopkins Universtiry: https://coronavirus.jhu.edu/?utm_source ... paign=jh20

Als je kijkt naar het aantal besmettingen per 100,.000 inwoners dan doet Nederland het niet goed.
Bijlagen
Europa.png
Corona.png

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 31 dec 2020 09:22

Ik had begrepen dat Daniel zich af vroeg of de vaccinaties daar beter gingen.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 31 dec 2020 09:32

En dooooorrrrrrrrrr......

Van Dissel: in februari pas versoepelingen mogelijk
https://nos.nl/l/2362597#UPDATE-container-50029692

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 dec 2020 09:47

Wat had je dan gedacht? De ziekenhuizen staan letterlijk op omvallen als het aankomt op SEH, IC, etc. Er wordt naar laatste lapmiddelen gegrepen als het draaien van 12 uurs diensten, er zijn gewoon niet voldoende beschikbare geschoolde handen. Het is niet reëel om te verwachten dat ze dit nog 4 maanden op deze manier vol gaan houden.

Verzorgingstehuizen heb ik zelf minder zicht op, maar wat in de media voorbij komt is de situatie daar vergelijkbaar.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 31 dec 2020 09:56

daniel1975 schreef: 31 dec 2020 08:02 KNIP
Overigens laat de media ook heel weinig horen hoe het nu om het buitenland is. Gaat het daar beter?
Ouch.

Het late beginnen met vaccineren komt knullig over , maar uiteindelijk gaat het om de vaccinatiegraad die nodig is om zonder maatregelen de besmettingsgraad permanent <1 te krijgen. hoe snel gaat het zonder strubbelingen tussendoor.
Laatst gewijzigd door Keezx op 31 dec 2020 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 dec 2020 09:59

Ik had ook niet anders verwacht. De besmettingscijfers neem ik rond de feestdagen met een schep zout, maar de ziekenhuisberichten zijn helaas keiharde realiteit.
Hoop alleen dat de basisscholen open gaan op 18-1, al vrees ik het ergste.
Tijdens de 1e lockdown lagen bedrijven ook deels stil, nu gaat het gewoon door. Onhoudbare situatie voor ouder en kind. Ik kan nog wat schuiven, maar bij mevr1975 gaat het vol door (wk2 is gewoon stervensdruk). Vrouw van een vriend van mij wordt eigenlijk nog gewoon geacht meerdere dagen per week naar kantoor te komen.... te zot voor woorden.

Ik zie binnenkort de proefballonnetjes nog wel komen voor een lockdown-met-straatverbod en een avondklok.



Met de mediaberichten bedoel ik hoe het daar is met ziekenhuisdruk, winkelsluiting, etc.
Less is bore

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 31 dec 2020 10:24

Jans schreef: 31 dec 2020 09:13 Daniël in het buitenland gaat het ook niet overal lekker hoor. Duitsland heeft of problemen met de voorraden of problemen met de logistiek, dat werd me gisteren niet duidelijk in een reportage. De deelstaten klagen in ieder geval.
België die de gebruiksvoorschriften denkt te kunnen veranderen.
En zoals eerder geschreven, Frankrijk lijkt alleen voor de bühne te werken.
Maar ik zou het van andere landen ook wel willen weten.

Het is niet enkel België dat "denkt" de gebruiksvoorschriften te veranderen.
In het VK past men deze strategie al toe . Men wil op kortere tijd zoveel mogelijk mensen vaccineren met slechts 1 dosis , dit zou voor enkele maanden voldoende groepsimmuniteit opleveren. Een 2de dosis zou na 2 maanden toegediend worden..

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 31 dec 2020 10:24

@Daniel; hier een overzicht.

Snelle spurters en achterblijvers: niet alle landen staan even ver in vaccinatiewedloop, ook niet binnen Europa | VRT NWS: nieuws
https://vrtnws.be/p.vLZOojlX3

Uit dat verhaal:

Nederland is een opvallende laatkomer en zal als allerlaatste lid van de EU pas op 8 januari het eerste vaccin toedienen. Het registratiesysteem dat moet bijhouden wie al een vaccin heeft gehad, staat nog niet op punt en onze noorderburen zijn ook nog niet klaar met alle logistieke voorbereidingen om de vaccins naar de juiste locaties te brengen.

@Jans: wel erg opvallend dat je meteen begint te katten en op
de persoon te spelen als een argument je niet aanstaat of als je je ongelijk zou moeten toegeven. Begin er zo langzaamaan een beetje geïrriteerd door te raken!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 31 dec 2020 10:35

@Enzzo, misschien heb ik dat wel van jou overgenomen gezien je reacties op @Lcsmet en @Sulla. Die irritatie is wederzijds.
Jouw mededeling dat het in Frankrijk prima geregeld is met betrekking tot de vaccinatie is voorlopig wishfull thinking.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 dec 2020 11:14

Jullie lijken wel een stel verliefde pubers :lol:
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 31 dec 2020 11:42

Nou, bij verliefdheid voel ik toch echt iets anders, mag dat?
Maar ik zou vooral de schrijfsels van Enzzo als waarheid aannemen.

Gesloten