Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7982
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 dec 2020 20:59

Lcsmet schreef: 29 dec 2020 20:15
vantheman schreef: 29 dec 2020 19:57 ..............;;

Wet van Godwin
As an on-line discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1.
Veel dichter dan dit is er in de recente geschiedenis niet gekomen dacht ik.
Ik vraag de Gezondheidsraad mij te adviseren: onder welke voorwaarden een (digitaal) 'coronapaspoort' ethisch en juridisch verantwoord kan worden ingezet bij het verstrekken van toegang tot:
• onderwijsinstellingen;
• zorginstellingen, zoals verpleeghuizen;
• publieke voorzieningen;
• werkomgeving; en
• sociale gelegenheden zoals horeca, uitgaansgelegenheden of (sport)evenementen.

Misschien eens wat geschiedenisboeken lezen dan Lcsmet. Wat jij hierboven vergelijkt met nazisme staat echt haaks tegenover het daadwerkelijke nazisme van de jaren 1930-1945!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 29 dec 2020 21:03

Het werkt niet perfect, maar de maatregelen helpen wel. Zie het als een autogordel of airbag, die beschermen ook niet perfect, maar weinig mensen willen meer zonder.
Overdracht via oppervlaktes lijkt overigens praktisch geen rol van betekenis te spelen. https://www.thelancet.com/journals/lanr ... 2/fulltext

Wordt het coronapaspoort dan het eerste waar we het hier op het forum dan allemaal over eens gaan zijn?
Overigens denk ik wel dat dat er gaat komen voor reizigers (vergelijk met bijvoorbeeld gele koorts vaccinatie voor sommige landen).

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 dec 2020 21:07

RVV schreef: 29 dec 2020 19:32 Hugo zal en wil een Ausweis..
https://www.gezondheidsraad.nl/binaries ... 3WX_o8S2FE
Vreemd dat zoiets dan blijkbaar wel weer op tijd geregeld kan worden.

Het beperken van de vrijheid is blijkbaar een stuk makkelijker dan het organiseren van echte oplossingen. Het klootjesvolk slikt het allemaal wel en als je het niet slikt ben je een wappie. Diep triest dit :( .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 dec 2020 21:29

Ernie C. schreef: 29 dec 2020 21:07
Het beperken van de vrijheid is blijkbaar een stuk makkelijker dan het organiseren van echte oplossingen.
Daarom wordt er nu in Frankrijk een avondklok vanaf 18.00 uur ingevoerd in 4 departementen.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 29 dec 2020 21:33

Vicenza schreef: 29 dec 2020 21:03 Het werkt niet perfect, maar de maatregelen helpen wel. Zie het als een autogordel of airbag, die beschermen ook niet perfect, maar weinig mensen willen meer zonder.
Overdracht via oppervlaktes lijkt overigens praktisch geen rol van betekenis te spelen. https://www.thelancet.com/journals/lanr ... 2/fulltext

Wordt het coronapaspoort dan het eerste waar we het hier op het forum dan allemaal over eens gaan zijn?
Overigens denk ik wel dat dat er gaat komen voor reizigersj (vergelijk met bijvoorbeeld gele koorts vaccinatie voor sommige landen).
Ik heb het al eens eerder genoemd, in de supermarkt houden mensen nu al helemaal geen afstand meer. Pak voor de gein is wat uit de koelvitrines zodra je de deur open doet hangt er eentje op 30 cm afstand in je nek te hijgen. Incidenteel overdracht via oppervlaktes zal weinig maken... maar sinds we allemaal een mondkapje dragen zitten we allemaal (behalve ik dan) met diezelfde grijpvingers weer bij ons gezicht/mondkapje die we weer voor de 36ste keer weg frommelen om hem bij de volgende winkel weer op onze neus te zetten.

Regen in de drup verhaal...

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7982
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 dec 2020 21:48

Jans schreef: 29 dec 2020 21:29
Ernie C. schreef: 29 dec 2020 21:07
Het beperken van de vrijheid is blijkbaar een stuk makkelijker dan het organiseren van echte oplossingen.
Daarom wordt er nu in Frankrijk een avondklok vanaf 18.00 uur ingevoerd in 4 departementen.
Totaal uit context. Frankrijk is al begonnen met vaccinatie en heeft de boel op orde.
Nederland niet! En vermoedelijk op 8 januari ook nog niet gezien de ontwikkelingen.
Die avondklok is heftig maar blijkbaar noodzakelijk onder de huidige omstandigheden. Dat heet handelen, actie ondernemen, doen. Daar kun je het mee eens zijn of niet maar het is in elk geval een actie, handeling, besluit.
In tegenstelling tot wat Nederland doet, of liever; nalaat te doen.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 dec 2020 22:03

Zo'n avondklok zal vooral helpen eventuele rellen te voorkomen.

Ik heb nu niet het idee dat contacten 's avonds buiten een grote bron van besmettingen zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 29 dec 2020 22:05

Ach al dat prikken in Europa is allemaal voor de bühne. Zo’n beetje ieder land zet een 100 jarige in de stoel die dan moet denken dat die er nog 25 jaar aan vast kan plakken.
De geest is uit de fles...

Die vaccins gaan geen flikker helpen.. heel simpel iedereen waant zich al veilig met een mondkapje... straks met een prik in de donder kunnen alle remmen weer los. Het muterende virus lacht zich de ballen uit de broek..

En big Pharma natuurlijk.

Mark my words...

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6102
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 dec 2020 22:15

MarkVeenstra schreef: 28 dec 2020 20:27 In Spanje kom je in ieder geval op de lijst te staan als je geen vaccin wilt. Wordt ook gedeeld met andere Europese landen.

Klinkt gek, maar gebeurd, kennelijk, ook met andere vaccinaties in spanje. Volgens het nos artikel.

Hoe zit dit eigenlijk in Nederland? Het rijksvaccinatieprogramma is vrijwillig. En wie wèl een vaccin heeft, wordt geregistreerd. Maar kinderen die dat niet krijgen, staan die dan ook op een lijst?
Gezien die adviesaanvraag van de Jonge..
Zijn er nog mensen met kennis van bovenstaande vraag?

Nouja, die aanvraag duidt erop dat we momenteel in Nederland niet registreren, of althans niets met registraties van vaccinaties doen. Wat kennelijk in Spanje al gemeengoed is, nu ook voor 't corona vaccin doorgezet gaat worden, en ze die informatie ook met andere landen zullen gaan delen...
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 dec 2020 22:19

Ernie C. schreef: 29 dec 2020 22:03 Zo'n avondklok zal vooral helpen eventuele rellen te voorkomen.

Ik heb nu niet het idee dat contacten 's avonds buiten een grote bron van besmettingen zijn.
+1
Corona misbruikt om rellen om andere redenen harder aan te kunnen pakken.

Maar ik vind het allemaal wel enorm zorgelijk hoe ook onze overheid er een rotzooi van maakt. Structureel te laat met alle belangrijke stappen gedurende de pandemie, populistisch 180gr draaien tav kulkapjes, hardop aangeven dat basisschool kinderen onderwijs wordt onthouden om de ouders thuis te houden en nu dit ausweiss verhaal....
ongekend triest :-(
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 dec 2020 22:29

Enzzo schreef: 29 dec 2020 21:48
Jans schreef: 29 dec 2020 21:29
Ernie C. schreef: 29 dec 2020 21:07
Het beperken van de vrijheid is blijkbaar een stuk makkelijker dan het organiseren van echte oplossingen.
Daarom wordt er nu in Frankrijk een avondklok vanaf 18.00 uur ingevoerd in 4 departementen.
Totaal uit context. Frankrijk is al begonnen met vaccinatie en heeft de boel op orde.
Nederland niet! En vermoedelijk op 8 januari ook nog niet gezien de ontwikkelingen.
Die avondklok is heftig maar blijkbaar noodzakelijk onder de huidige omstandigheden. Dat heet handelen, actie ondernemen, doen. Daar kun je het mee eens zijn of niet maar het is in elk geval een actie, handeling, besluit.
In tegenstelling tot wat Nederland doet, of liever; nalaat te doen.
Mij raakt die avondklok niet. Maar een eind terug lezen in dit topic en je weet weer hoe een aantal mensen er over denken.
Wij gaan rustig afwachten wanneer we aan de beurt zijn in Frankrijk.
Wie of wat in Nederland de regie nog heeft is mij een vraag.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 29 dec 2020 22:41

Ik ben ook boos dat we in Nederland zo ontzettend traagbeginnen met vaccineren, en heb daar ook nog geen goede verklaring voor gehoord. Ik hoop maar dat als het hier op stoom is, dat we weer inlopen op de andere landen. Individuen hebben natuurlijk zelf snel baat bij een vaccinatie, maar de samenleving krijgt er pas lol van als er grote aantallen mensen zijn gevaccineerd.

Ik vraag me ook af of de genoemde 70% voldoende zal zijn, omdat dieren ook een reservoir blijken te zijn.

Gesloten