Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 dec 2020 19:55

Inderdaad, een heel potje met 5 doses. Die krijgen voorlopig geen corona zullen we maar zeggen...
Ook kunnen ze al een hoop vaccins weggooien vanwege verkeerd transport.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 dec 2020 20:27

In Spanje kom je in ieder geval op de lijst te staan als je geen vaccin wilt. Wordt ook gedeeld met andere Europese landen.

Klinkt gek, maar gebeurd, kennelijk, ook met andere vaccinaties in spanje. Volgens het nos artikel.

Hoe zit dit eigenlijk in Nederland? Het rijksvaccinatieprogramma is vrijwillig. En wie wèl een vaccin heeft, wordt geregistreerd. Maar kinderen die dat niet krijgen, staan die dan ook op een lijst?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 28 dec 2020 20:30

@Ernie
Wat voor injectiespuiten hebben ze daar dan gebruikt om de hele flacon in één keer op te trekken ?
Of hebben ze echt zoveel injecties gezet tot het potje helemaal leeg was ?

Iemand heeft daar toch niet heel goed opgelet bij de briefing.

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 28 dec 2020 21:19

Flacons zijn vrij klein, ong 5 ml, vaccin moet verdund worden. Als er geen goede uitleg aan voorafgaat ontstaan er vlug misverstanden.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 dec 2020 21:43

Ik begrijp het echt niet. Duitsland zou al zo lang helemaal voorbereid zijn. Jammer genoeg toch niet zo goed als ze deden denken.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 dec 2020 07:08

Vernietigend stuk vanmorgen in de VK over het Nederlandse vaccinatieplan. TLDR-versie: prutswerk eersteklas. Een aaneenschakeling van verkeerde inschattingen, tunnelvisie, zelfoverschatting en bestuurlijke flaters.

Het feit dat we "te laat" beginnen heeft niks met zorgvuldigheid te maken, zoals Hugo de Jonge beweert, maar alles met een falend beleid.

* zucht *

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 dec 2020 09:03

Ik vraag me af wat en vooral waar er van alles mis gaat. Het kan toch niet zijn dat er straks op één plek alles tegengehouden wordt.
Maar goed ook de Duitse gründlichkeit viel tegen.
Ook de vraag waarom het dagen moet duren voordat er meer defensie mensen ingezet gaan worden. Terwijl Bijleveld vorige week op tv kwam vertellen dat ze er klaar voor stonden. Over de vraag hoe snel bleef ook zij heel erg vaag.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 dec 2020 09:43

Iedereen is kritisch over het beleid rond vaccinatie in NL
https://nos.nl/l/2362378

Ik vind het een grof schandaal. Net als de toeslagen affaire en nu weer een geval bijstand waar iemand wat boots happen van haar moeder kreeg en vervolgens 7000 mag terugbetalen. Excl de boete.

Dit kabinet heeft echt geen recht van bestaan meer!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5930
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 29 dec 2020 09:51

Enzzo schreef: 29 dec 2020 09:43 Iedereen is kritisch over het beleid rond vaccinatie in NL
https://nos.nl/l/2362378

Ik vind het een grof schandaal.
Dit kabinet heeft echt geen recht van bestaan meer!
Dat is het ook , maar het is ook net als hier op het forum. Iedereen wil zijn plasje er overheen doen. En als de verantwoordelijkheid komt kijken, flikkeren we het over de schutting en is het iemand anders zijn probleem en verantwoording. En zo duurt het nog even voordat Nederland wordt ingeënt.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 dec 2020 09:54

Enzzo, dat boodschappen verhaal heeft helemaal niets met dit kabinet te maken. Dat zijn zaken die gewoon in de wet staan, van voor dit kabinet. Neemt niet weg dat het belachelijk is.
En de toeslagen? Het had veel eerder opgelost moeten zijn, maar de wet is ook van twee kabinetten geleden.

Maar nog steeds de vraag, waar zitten de problemen van het vaccineren. Ik ben geen fan van De Jonge, in tegendeel, maar hij doet volgens mij ook niet veel meer dan door vertellen wat hem verteld wordt.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 dec 2020 10:08

Het probleem zit ‘m in het niet tijdig organiseren van de vaccinatiecampagne! Het te makkelijk denken over de logistieke en organisatorische problemen waar je me te maken krijgt. Het niet op orde krijgen van de registraties. En last but not least: het onvermogen van de Jonge & co om slagvaardig te handelen.

Een Clusterfuck dus!!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 29 dec 2020 10:23

Eens dat het een zooitje is rondom het hele corona en vaccinatie gebeuren. Het zou fijn zijn als er goed gekeken word naar wat er mis gaat... Waarom lopen we continue tegen vertragingen aan. Hebben we misschien teveel wetten en regels? Feit; onvermogen van de jonge en co om slagvaardig te handelen. ToDo ; onderzoeken waarom er niet slagvaardig gehandeld kan worden en daar in de toekomst veranderingen aanbrengen. NOT ; de jonge ontslaan en de volgende persoon laten sneuvelen.

Ik heb liever een goedlopende vaccinatie zonder gezeik en onduidelijkheid achteraf dan een snelle vaccinatie. Zeer zeker gezien we in het vrije nederland veel mensen hebben die nog niet weten of ze gevaccineerd willen worden vind ik het niet erg als de landen om ons heen de 'beginners-fouten' maken.

Voorbeeldje van zomaar een regeltje mbt corona; Ik ben bloed donor en geef met regelmaat bloed/plasma. Mijn bloed word dan getest op diverse zaken/virussen en nu met corona word dat ook getest op corona/antistoffen. Mede daarop word bepaald in hoeverre er reeds antistoffen aanwezig zijn in de NL bevolking en is een onderdeel van het beleid. Het is mijn bloed, ik doe het vrijwillig om mijn medemens te helpen, alles word gecontroleerd, ik ben benieuwd of ik inderdaad antistoffen heb opgebouwd. Nee, wij mogen u dit niet mededelen ivm privacy en regelgeving. Tja... ligt dat aan sanquin, aan mij, aan de overheid, of aan de privacy regeling waar ik eigenlijk ook wel weer een voorstander van ben. Zeer zeker gezien medische gegevens en dat zeer interessant is voor zorg verzekeraars e.d.

Gesloten