Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7956
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 dec 2020 21:54

Niet alleen de oppositie maar ook de regeringspartijen zijn verbaasd over de trage actie:

https://nos.nl/l/2360993#UPDATE-container-49766250
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 17 dec 2020 22:20

Het verandert niet zoveel aan de situatie. Er zijn voor die datum toch niet genoeg vaccins beschikbaar om nou daadwerkelijk een betekenisvol verschil te maken. Maar dat er waarschijnlijk een weer veel te omslachtige administratie wordt ingevoerd lijkt me duidelijk.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 dec 2020 22:34

Ik had begrepen dat het om een "symbolische" levering 10.000 vaccins zou gaan. Dat gaat misschien niet heel veel verschil maken maar het kan toch een aardige hart onder de riem van b.v. het IC personeel zijn.

Aangezien het zorgpersoneel eerst aan de beurt is, is die administratie niet zo moeilijk lijkt mij. Je print een personeelslijst uit en zet een kruisje achter iedereen die een prikje heeft gehad. Later kun je de gegevens wel in de landelijke database krijgen.
Campagnolo Ultra Dork

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 17 dec 2020 22:45

Tja, hoe moeilijk kan het zijn om bij te houden wie prik 1 of 2 krijgt.
Hoe je dat verder gaat verwerken met eventueel bijwerkingen om het allemaal wat te verfijnen in een database, dat is van later zorg...tog?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37641
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 dec 2020 22:49

Ernie C. schreef: 17 dec 2020 22:34 Ik had begrepen dat het om een "symbolische" levering 10.000 vaccins zou gaan. Dat gaat misschien niet heel veel verschil maken maar het kan toch een aardige hart onder de riem van b.v. het IC personeel zijn.

Aangezien het zorgpersoneel eerst aan de beurt is, is die administratie niet zo moeilijk lijkt mij. Je print een personeelslijst uit en zet een kruisje achter iedereen die een prikje heeft gehad. Later kun je de gegevens wel in de landelijke database krijgen.
Was bijna letterlijk mijn idee ook.
Less is bore

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 17 dec 2020 22:52

Jans schreef: 17 dec 2020 20:11 Ach @gene, bijna iedereen is dom. Tenminste volgens 53x11.
Maar hij is dan ook "Universitair Docent". Voelt zich verheven boven alle Corona-experts, ik heb hem er nog geen enkel positief commentaar op weten geven. Die man moet toch echt snugger zijn.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 dec 2020 23:02

Misschien kunnen jullie samen een clubje oprichten om lekker te gaan klagen? Over het feit dat ik mijn beroep bij de naam die het nou eenmaal heeft heb benoemd bijvoorbeeld (stom, kan zomaar tegen je gebruikt worden blijkbaar).

Bij sommige mensen krijg ik een ernstig Louis van Gaal gevoel inderdaad, maar dat zijn er in dit topic eigenlijk maar twee...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 17 dec 2020 23:06

53x11 schreef: 17 dec 2020 20:04 Dit moet wel één van de domste reacties van dit topic zijn op een sarcastische opmerking. (En dat is best een prestatie) Kun je je ook nog herinneren op welke tekst van jou deze reactie was?
Omwille van tekort aan verpleegkundigen heb ik october en november op de IC gewerkt in de stad die men de "coronahoofdstad" van Europa noemde. Dus nee, ik ben niet gediend met je sarcastische opmerking. En ik raad je ook aan om je wat meer te verdiepen in overlijdens tgv Corona en oversterfte. Ik had het toen ook niet enkel over Nederland maar wereldwijd. Als dan iemand schrijft dat er "nauwelijks" Coronadoden zijn, dan ontkent hij het zonlicht.

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 17 dec 2020 23:19

53x11 schreef: 17 dec 2020 23:02 Misschien kunnen jullie samen een clubje oprichten om lekker te gaan klagen? Over het feit dat ik mijn beroep bij de naam die het nou eenmaal heeft heb benoemd bijvoorbeeld (stom, kan zomaar tegen je gebruikt worden blijkbaar).

Bij sommige mensen krijg ik een ernstig Louis van Gaal gevoel inderdaad, maar dat zijn er in dit topic eigenlijk maar twee...
Je beroep vernoemen was ook sarcastisch bedoeld :) . Mag ik je antwoord nu ook als "domste reaktie ooit" bestempelen?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 dec 2020 23:24

Nou speciaal voor jou dan een uitleg, want je snapt me echt niet:
Jij schrijft dat de mens de epidemie is. Daar reageer ik sarcastisch op dat het dan jammer is dat het virus er dan dus niet in lijkt te slagen de mensheid uit te roeien.
Daarmee bedoel ik niet dat ik hoop dat de mensheid uitgeroeid wordt. En ook niet dat er nauwelijks corona doden zijn (al zou je over de ernst van het virus best een objectieve discussie moeten kunnen voeren imho)

Verder denk ik dat ik mij vrij aardig op de hoogte stel van het nieuws omtrent corona in de wereld. En daar vorm ik vervolgens een andere mening mee dan jij. Kan gebeuren.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 dec 2020 23:27

Geweldig dat 53x11 maar tot twee kan tellen. Sorry, maar je hebt nog iemand op je negeerlijst gezet.
Ik begrijp echt niet waarom je zo persoonlijk aan de gang bent. Het is helemaal niet nodig, maar ik merk dat ik nu hetzelfde doe.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 dec 2020 23:41

Jans schreef: 17 dec 2020 23:27 Geweldig dat 53x11 maar tot twee kan tellen. Sorry, maar je hebt nog iemand op je negeerlijst gezet.
Ik begrijp echt niet waarom je zo persoonlijk aan de gang bent. Het is helemaal niet nodig, maar ik merk dat ik nu hetzelfde doe.
Beetje pot verwijt ketel, vind je ook niet Jans? (kut, heb ik weer gespiekt).
Maar je weet hoe het is met ruzie maken op het internet: alsof je meedoet aan de special Olympics. Zelfs als je wint...

Anyway. Ik ben er wel klaar mee. No more moddergooien of gestrekt been. Ik zal de mods vragen een zooitje posts (inclusief de mijne, geen zorgen) in de prullenbak te gooien.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gesloten