Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 11 dec 2020 21:38

SiO2 schreef: 11 dec 2020 18:20
amclassic-fan schreef: 11 dec 2020 17:33 Kapotte economie is niet zo kapot als je dat vergelijkt met bijv Italië.

Australië en nieuw Zeeland zijn onvergelijkbaar vanwege het feit dat het makkelijk afsluitbare eilanden zijn.
Maar dan zou de UK het virus ook serieus moeten kunnen indammen, maar dat lukt ze niet. Dat intrigeert me wel. Ergens doen ze in Azië/Australië toch iets anders/beter dan wij in Europa/de VS.
Er is een groot verschil (volgens mij) : Down under is het nu ZOMER.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 dec 2020 21:42

RVV schreef: 11 dec 2020 21:36 Een full lockdown heeft net zo veel zin als niks..

Na de lockdown gaan de mondkapjes schapen gewoon weer los. Net als vanochtend op Schiphol. Of zojuist in de Lidl.. zoontje wilde graag wat scherts vuurwerk. Was weer lekker druk 5 keer geroepen dat mensen uit mijn buurt moesten blijven. Iets met 1,5 meter. Maar zo’n mondkapje voelt zo veilig...

https://mobile.twitter.com/RTLnieuws/st ... oronavirus
Ja, als het te druk is, moet je een keer later terug komen

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 11 dec 2020 21:47

galileo2 schreef: 11 dec 2020 21:38
SiO2 schreef: 11 dec 2020 18:20
amclassic-fan schreef: 11 dec 2020 17:33 Kapotte economie is niet zo kapot als je dat vergelijkt met bijv Italië.

Australië en nieuw Zeeland zijn onvergelijkbaar vanwege het feit dat het makkelijk afsluitbare eilanden zijn.
Maar dan zou de UK het virus ook serieus moeten kunnen indammen, maar dat lukt ze niet. Dat intrigeert me wel. Ergens doen ze in Azië/Australië toch iets anders/beter dan wij in Europa/de VS.
Er is een groot verschil (volgens mij) : Down under is het nu ZOMER.
Tja, het is daar ook winter geweest terwijl de pandemie al gaande was. In Australië 900 doden, in Nieuw-Zeeland 25 doden, in Nederland inmiddels 10.000, dus ergens gaat er toch iets mis hier.

Japan en Zuid-Korea liggen ook op het noordelijk halfrond en hebben zeer lage sterftecijfers.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 11 dec 2020 22:09

Wij hebben toch ook lage sterftecijfers?

Er gaan nauwelijks mensen dood aan enkel corona.

Voornamelijk mensen op het “randje” waarbij corona het zetje is.. in de zomer was weken lang 35 graden plus het zetje.. voorgaande jaren was de griep het zetje.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 11 dec 2020 22:16

SiO2 schreef: 11 dec 2020 21:47 Japan en Zuid-Korea liggen ook op het noordelijk halfrond en hebben zeer lage sterftecijfers.
Azie heeft geleerd van SARS in 2002.
Wij in het westen dachten tot februari 2020 onschendbaar te zijn met onze uitstekende gezondheidszorg.

Ergens in maart citeerde ik Michael Ryan van de WHO naar aanleiding Ebola uitbraken.
Op de vraag wat hij daar van geleerd had zei hij: Be fast, have no regrets

In de westerse wereld hebben wij helaas al decennia geen leiderschap meer, we worden als samenleving gemanaged. En managers staan er niet om bekend snel te kunnen handelen, die gaan op zeker. Dat staat bij virusuitbraken haaks op wat Michael Ryan dringend adviseert.

Dus als we in januari 2023 weer berichten horen over een onbekend virus ergens in de wereld dan kun je er vanuit gaan dat het hele script zich in de westerse wereld herhaalt alsof er nooit een COVID19 uitbraak is geweest,

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 11 dec 2020 22:20

RVV schreef: 11 dec 2020 22:09 Wij hebben toch ook lage sterftecijfers?

Er gaan nauwelijks mensen dood aan enkel corona.

Voornamelijk mensen op het “randje” waarbij corona het zetje is.. in de zomer was weken lang 35 graden plus het zetje.. voorgaande jaren was de griep het zetje.
Jij zou het zonlicht ook nog ontkennen.
Het sterftecijfer in Nederland is zwaar onderschat, enkel de positief getesten in de ziekenhuizen worden geteld. In België waar correcter wordt geteld zitten ze inmiddels aan 17.000. In de Verenigde Staten 290.000 coronadoden. Als jij dat "nauwelijks" durft te noemen.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 11 dec 2020 22:38

Sterftecijfer?
U heeft de hele discussie rondom termen als oversterfte, ondersterfte, onderliggend lijden, ouderen met slechte levensverwachtingen, etc gemist?

Dat er de sterftecijfers gedomineerd worden door corona en andere aandoeningen ineens niet meer de doodsoorzaak zijn? Dat valt jou niet vreemd?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 dec 2020 23:01

Gemiddelde leeftijd van sterven aan corona = gemiddelde levensverwachting.

Nuff said
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 11 dec 2020 23:45

gene schreef: 11 dec 2020 22:20
RVV schreef: 11 dec 2020 22:09 Wij hebben toch ook lage sterftecijfers?

Er gaan nauwelijks mensen dood aan enkel corona.

Voornamelijk mensen op het “randje” waarbij corona het zetje is.. in de zomer was weken lang 35 graden plus het zetje.. voorgaande jaren was de griep het zetje.
Jij zou het zonlicht ook nog ontkennen.
Het sterftecijfer in Nederland is zwaar onderschat, enkel de positief getesten in de ziekenhuizen worden geteld. In België waar correcter wordt geteld zitten ze inmiddels aan 17.000. In de Verenigde Staten 290.000 coronadoden. Als jij dat "nauwelijks" durft te noemen.
Ik ontken helemaal niks. Ik interpreteer de officiële statistieken van de overheid gewoon op de juiste manier. MSM bericht hier niet over. Past niet in het straatje van de gebruikelijke rampspoed.

Absolute cijfers zoals in Amerika maken indruk. Relatieve cijfers niet. Bij van de mensen in Amerika waar je over een bevolking praat van 328 miljoen mensen zijn 290000 mensen corona gerelateerd overleden. Ik heb even geen zin om op te zoeken hoeveel mensen hier onderliggend lijden van hadden of voorzien van morbide obesitas (wel een behoorlijk dingetje in de USA) maar ik wed dat dit significant hoog is geweest.

Zag trouwens net een filmpje op feestboek voorbij komen. In het Oostenrijkse parlement bleek dat een parlementariër bekend maakte dat mensen voordat ze cola dronken een negatieve PCR test hadden en na cola drinken een positieve PCR test....WTF denk je dan..

Dit verduidelijkt hij met een testje ter plekke waaruit blijkt dat cola de PCR test positief laat uitslaan. Critici zeggen dat het komt door de hoge zuurgraad.

Zal ook best. Maar dan.. hoe dan? We moeten toch blind kunnen vertrouwen op een PCR test?!?? Hele gezinnen gaan in quarantaine om die reden..

Als de basis al niet goed is, hoe dan het complete beleid er op afstemmen?!


Filmpje

https://www.t-online.de/tv/news/panoram ... Xd5MElERVA.

was trouwens Coca cola :-)

Gebruikersavatar
mranmo
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:48

Gebruikersavatar mranmo 12 dec 2020 00:10

Nu ik sinds vandaag tot de Corona positief geteste gevallen behoor vraag ik me voor straks af. Moet ik me straks überhaupt nog aan de maatregelen houden? Over 7 tot 14 dagen ben ik niet meer bevattelijk voor Corona en kan ik het ook niet meer overdragen aan anderen. Kan ik dus eindelijk mijn moeder en vader een hele dikke knuffel geven (Serieus dat heb ik sinds begin dit jaar al niet meer gedaan om hun gezondheid te beschermen en is 1 van de dingen waar ik het meest naar verlang) en heb ik schijnbaar voor voorlopig immuniteit opgebouwd.

Volgens de laatste cijfers hebben ongeveer 2 miljoen nederlanders een corona besmetting ondergaan en ik ben daar dus 1 van. Hoef ik me straks niet meer aan de maatregelen te houden? Kan ik gaan winkelen zonder mondmasker? Mag ik straks een COVID19 batch gaan dragen als bewijs dat ik al de Sjaak ben geweest? Er is zoveel over maatregelen tot voorkomen van COVID19 maar nog helemaal niks over de groep die al besmet is geweest.

En voor de nieuwsgierige. Ik ben echt antisociaal geweest de afgelopen 3 maanden. Ik heb continue keurig mijn handen gewassen, ik heb afstand gehouden tot personen niet behorende tot mijn huishouden en overal een mondmasker gedragen maar ben toch op 1 of andere manier besmet geraakt. Ergens vond ik het geen doen om zo verwijderd te zijn geweest van degene van wie ik het meest van houd. Toch heb ik COVID-19 gekregen en het voelt stiekem als een opluchting, over 2 weken kan ik niemand meer aansteken, kan ik het zelf niet meer krijgen en kan ik dus mijn vader en moeder dood knuffelen zonder dat ze risico lopen.

En dat zie ik dus als het grote pluspunt van dat ik nu corona heb. Ik ben nu positief. Ik overleef het wel. Ik kom daar wel boven. Over maximaal 2 weken ben ik er van af, ben ik voorlopig immuun en kan ik feitelijk alle maatregelen aan mijn laars lappen. Alleen zie ik daar vanuit de overheid en de GGD nog helemaal geen erkenning voor. Er zijn straks meer dan een half miljoen bewezen gevallen als mij (en volgens de statistiek minimaal 2 miljoen) Wanneer komt er aandacht voor mijn groep, wanneer kan de horeca alvast open voor mijn mede ex corona patiënten? Zoveel vragen en nergens antwoorden.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 12 dec 2020 00:23

Er zijn praatgroepen hiervoor :lol:

Maar je hebt een heel goed punt.. helaas doen ze er niks mee... behalve dan dat je het vaccin moet nemen. Dat dan weer wel. Let maar op.

Gebruikersavatar
mranmo
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:48

Gebruikersavatar mranmo 12 dec 2020 00:28

Waarom moet ik me straks laten vaccineren als ik door het virus zelf al eigen antistoffen heb ontwikkeld? Ik ben totaal niet tegen vaccineren maar als het zoals in mijn geval onzin is dan is het ergens toch een beetje raar. Of niet?

Gesloten