Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 10 dec 2020 12:34

Jans schreef: 10 dec 2020 11:36 Wat je zegt, denk zelf na. En dan, ja dan, waarom nu soms met 8 man? Ik zal het nooit begrijpen.
Zolang we mogen blijven fietsen, al is het in een straal van max. 20km, zal het me eigenlijk worst zijn.
Beste Jans, ik zal het uitleggen. Wij zijn een vrij hechte vriendengroep en kunnen niet zo lang zonder elkaar. Zeer zeker niet maandenlang en gezien er geen zicht is op verbetering doen we het gewoon. Wij hebben onze uitlaatkleppen nodig, niet iedereen is hetzelfde. En daarvan mag iedereen vinden wat die wil, men mag ook denken wat een domme, eigenwijze mensen. Gezien hoe wij in het leven staan en bijdragen aan de maatschappij denk ik dat het allemaal wel iets mee valt.

Ik had idd genoemd 4-8 man, meestal is het 5-6 mocht dat je gerust stellen.

Van mij mag jij fietsen zover je wilt maar probeer je eens in te leven in anderen die jarenlang samen sporten, vakantie vieren, elkaar helpen met klussen, stappen, vrjiwilligerswerk doen, bedrijven hebben, elkaar bijna wekelijks ontmoeten en dan komt er een virus waardoor allerlei regels en schijnveiligheid gecreëerd word, onze bedrijven inkomsten mislopen, hobbies kapot gaan.

Ik probeer niet teveel online te reageren, maar ik vind het wel nodig om af en toe een tegengeluid te laten horen. Ik heb de indruk dat mensen die veel online zijn niet altijd middenin de maatschappij staan. De maatschappij in en met al zijn diversiteit!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 dec 2020 12:46

Hopjes: voor wat het waard is, ik snap je volledig. Ontspanning is essentieel, zeker in een situatie zoals jij die schetst (eigen zaak). En binnen logisch nadenken is er veel verantwoord mogelijk.

Ik zie op social media veel moraalridders die al maanden voorstander waren van mondkapjes en die nu graag een full lockdown willen. Mijn zegen hebben ze, sluit jezelf lekker op zou ik zeggen.
Less is bore

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 10 dec 2020 13:08

Daniel, juist, wij proberen de 1.5 meter aan te houden maar goed, dat gaat soms wat minder goed na een paar uurtjes/biertjes :-). Maar handjes geven is er uit, selectief gezelschap enz. enz. Niet iedereen is te temmen en ook in mijn vriendenkring is dit soort gezelligheid essentieel omdat we/ze anders niet normaal kunnen functioneren in hun gezins- en zakenleven. Uiteraard realiseer ik me dat we ons niet gedragen zoals de adviezen/regels luiden maar gezien ik redelijk wat contacten heb, ook internationaal, ook in de zorg, ook via mijn gezin en uiteraard ook zakelijk kan ik het voor mezelf verantwoorden en dat vind ik het belangrijkste. Wij doen dingen niet omdat we tegen zijn of problemen willen, wij doen dingen omdat we willen zijn wie we zijn. En we zitten daarbij niemand in de weg, we zitten thuis en zo her en der waar het kan. Bestellen een hapje bij de lokale ondernemers, die ook weer blij.

Ik zit minder en minder op sociaal media en ik weet dat ik niet de enige ben. Velen uiten zich ook niet meer op sociaal media omdat het namelijk vervelende gevolgen kan hebben met op z'n minst vragen of opmerkingen waar je totaal niet op zit te wachten (zakelijk en prive). Dit heeft als gevolg dat oa mensen die 'roomser zijn dan de paus' en mensen die weinig last hebben van deze beperkingen boven komen drijven, uiteraard is dit enigszins gechargeerd. Maar de mensen om mij heen die nog wel op social media zitten die reageren niet meer of minimaal.

Mbt de mondkapjes-roepers en de lock-down-lovers, daar heb ik me al aan geïrriteerd vanaf maart/april. Met name omdat ze het wel roepen maar zelf niet doen. Mondkapjes mocht je namelijk ook gewoon dragen in maart en als je graag in een lockdown wil, begin bij jezelf, niemand die je tegen kan/mag houden. Maar voor mensen die niks willen is een lockdown een zegen natuurlijk, niet werken, wel betaald krijgen, niet teveel nadenken en niks doen achter de tv en geraniums.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 dec 2020 13:21

Je doet maar, maar hou dan op met gezeur over hoe dom de overheid wel niet is. Maakt niets uit wat er gevraagd wordt. "We" doen toch waar we zin in hebben.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12658
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 10 dec 2020 13:36

Ik zou zeggen laat het allemaal iets meer op zijn beloop. In een oorlog gaan er mensen dood, in een virus seizoen, met een hitte golf etc.

Gaan we volgend jaar bij een hitte golf allemaal airco's uitdelen aan iedereen boven de 70.
Ik snap ook wel dat het dom klinkt.

Maar ik denk dat de corona gevolg schade niet te overzien is, vooral sociaal.
Nu is dat met alles, het gros kijkt naar morgen en niet naar over vijf jaar.

In de 2de wereld oorlog speelde mijn oma ook op straat met vriendjes en vriendinnen. Dat was ook gevaarlijk. Gebeurde ook.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 10 dec 2020 13:53

Jans schreef: 10 dec 2020 13:21 Je doet maar, maar hou dan op met gezeur over hoe dom de overheid wel niet is. Maakt niets uit wat er gevraagd wordt. "We" doen toch waar we zin in hebben.
Beste jans, toch nog maar weer even reageren... ik zeur nergens over de overheid! Ik vind namelijk dat onze overheid het nog helemaal niet zo slecht doet. Sterker nog, ik stem altijd vvd en ga dat gewoon weer doen volgend jaar.

En ik doe helemaal niet waar ik zin in heb, ik pas me aan maar weiger om me helemaal te laten onderwerpen. En laten we nu maar ophouden, ik laat jou ook in je waarde en reageer inhoudelijk op je vragen/opmerkingen en we hoeven het ook helemaal niet eens te zijn met elkaar. Ik probeer om hier wat tegen geluid te geven en kan dat onderbouwen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 dec 2020 13:55

hopjes schreef: 10 dec 2020 13:08 ...Uiteraard realiseer ik me dat we ons niet gedragen zoals de adviezen/regels luiden maar gezien ik redelijk wat contacten heb, ook internationaal, ook in de zorg, ook via mijn gezin en uiteraard ook zakelijk kan ik het voor mezelf verantwoorden en dat vind ik het belangrijkste....
:shock: :shock:
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12658
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 10 dec 2020 14:00

Nouja opzich doet iedereen wat hij naar zichzelf kan verantwoorden, ongeacht of dat nu regels, adviezen of opvattingen zijn.

Dat anderen het daar dan weer niet mee eens zijn is ook evident.
Zo zit de wereld in in elkaar.

Wij kunnen het kennelijk ook prima verantwoorden om miljarden uit te geven aan een paar corona doden en wat overwerkte mensen in de zorg, terwijl me met dat geld een veelvoud aan jonge gezonde mensen kunnen helpen in arme landen.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 10 dec 2020 14:04

Enzzo schreef: 10 dec 2020 13:55
hopjes schreef: 10 dec 2020 13:08 ...Uiteraard realiseer ik me dat we ons niet gedragen zoals de adviezen/regels luiden maar gezien ik redelijk wat contacten heb, ook internationaal, ook in de zorg, ook via mijn gezin en uiteraard ook zakelijk kan ik het voor mezelf verantwoorden en dat vind ik het belangrijkste....
:shock: :shock:
He daar hebben we enzzo, wat is er precies zo schokkend? Of lees jij dat ik fysiek contact heb?

Wat ik bedoel is dat ik wekelijks mijn collega's in azie spreek tijdens onze online-meetings, mijn vrienden in portugal en frankrijk app, en via school, ouders en sport van onze kinderen ook nog wel eens wat informatie krijg. Daarnaast heb ik vrienden die werken in de zorg en gebaseerd op al deze contacten vorm ik mijn mening en gedrag. Daar trek ik mij meer van aan dan van de adviezen in de media, online berichten en social-media geroep.

dikke kus en ik kan me niet voorstellen dat jij zonder mondkapje in de winkels loopt, meer dan 3 gasten ontvangt en zoveel mogelijk in lockdown zit...

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 10 dec 2020 14:15

kxlight schreef: 10 dec 2020 11:29 Het zijn geen adviezen....
Is dat wel zo? De overheid heeft er een handje van om "dringende adviezen" als wetten te verkondigen. Zo hebben heel veel grootouders gedacht dat ze hun kleinkinderen niet mochten zien. Zo denken heel veel mensen dat ze met kerst het buitenland niet in mogen.
M.i. een kwalijke zaak, maar het moge duidelijk zijn dat mijn vertrouwen in de overheid volledig weg is (terwijl ik toch jarenlang VVD gestemd heb).

Maar hoe zit het nou met die 3 gasten? Welke zeggenschap heeft de overheid nou echt achter die voordeur? En hoe zou dit dan in de praktijk kunnen uitpakken? Ik weet het niet eerlijk gezegd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 10 dec 2020 14:18

WordT gestort. En 'havana' is met één n.
Dank je wel voor het verbeteren. #sarcasme

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 10 dec 2020 14:28

Hopjes je hebt groot gelijk :winkthumb:

Al die angsthazen ook hier en elders...

Trappen met ogen open in de grootste scam van de laatste 50 jaar.

Heb trouwens een bordje op de deur.

Waarop staat dat klanten een mondkapje mogen dragen maar niet hoeven te dragen. Werkt prima.

80 procent van de klanten zet hem af.

Owwwhh wat zijn we gevaarlijk bezig.. kom er maar in fatsoensrakkers en schoolmeesters :mrgreen:

Gesloten