Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 08 dec 2020 11:58

53x11 schreef: 08 dec 2020 10:58 Vanmorgen voordat ik ging (thuis)werken even een uurtje in de sportschool aan de gewichten gehangen. Bij binnenkomst tot aan de sportzaal is een mondkapje verplicht (want volgt uit overheidsvoorschriften). Tijdens het sporten (gelukkig) niet. Dus moet er, voor letterlijk 8 meter lopen, een kapje op. Prima hoor, maar voor mij voornamelijk illustratief voor de hysterische maatschappij waarin we tegenwoordig leven. Al zal het in de ogen van deze en gene (haha) ongetwijfeld bijdragen aan het stoppen van het virus.


Ik heb het niet over overdreven en vaak nutteloze maatregelen maar wel dat er hele families gaan samenkomen en feesten. (ook grootouders met de kleinkinderen) Elders gaan er ook feestjes georganiseerd worden met nog meer volk. We zijn vooral met onszelf bezig, ik, ik, ik
Half januari mag ik er weer een groot aantal verwelkomen op spoed, gaat de regering de maatregelen verlengen, misschien verstrengen. Is het dit wat we willen?
P;S; sporten met meerderen in de sportschool of fitness is momenteel ook geen goed idee.

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 08 dec 2020 12:05

FA8FD50B-F580-4A03-9E38-9A7975B58331.jpeg
Dacht je een rustige werk dag te krijgen, is het best gezellig bij de buren waar het gras daadwerkelijk groener is 😉

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 08 dec 2020 12:36

gene schreef: 08 dec 2020 11:58
53x11 schreef: 08 dec 2020 10:58 Vanmorgen voordat ik ging (thuis)werken even een uurtje in de sportschool aan de gewichten gehangen. Bij binnenkomst tot aan de sportzaal is een mondkapje verplicht (want volgt uit overheidsvoorschriften). Tijdens het sporten (gelukkig) niet. Dus moet er, voor letterlijk 8 meter lopen, een kapje op. Prima hoor, maar voor mij voornamelijk illustratief voor de hysterische maatschappij waarin we tegenwoordig leven. Al zal het in de ogen van deze en gene (haha) ongetwijfeld bijdragen aan het stoppen van het virus.

(...)
P;S; sporten met meerderen in de sportschool of fitness is momenteel ook geen goed idee.
Lul niet zo dom (excusez les mots); sporten is altijd een goed idee. Er gaan nog steeds (veel) meer mensen dood aan te weinig bewegen, dan dat er sterven aan Corona.

Het enige dat krom is, is dat sporten in de sportschool wel mag, en een partijtje voetballen niet.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 dec 2020 12:40

Andersom was inderdaad meer logisch geweest.


(En het scheelt weer gelegenheidsbikers op de atb-trails :D ).
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 dec 2020 12:41

De fitnesssector heeft betere lobbyisten.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 dec 2020 12:54

En dan een sportschol mondkapplicht heeft.., Terwijl het om een besloten club gaat (je moet lidmaatschap hebben). Terwijl kerken uitgesloten worden van de mondkaplicht omdat het een besloten club is..., Terwijl nou net een kerk - voor zover ik dat weet - zijn deuren juist voor iedereen open heeft staan toch?

Dus het argument dat geldt voor de kerken, geldt niet voor andere besloten kringen.
En, het argument dat geldt voor de kerken, lijkt niet bepaald steekhoudend te zijn.

Als een sportschool zelf regels opstelt, moeten ze dat vooral doen. Doet bijvoorbeeld het zwembad ook, en de ijsbaan ook (al ruim voor de verplichtingen).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 08 dec 2020 12:56

@Daniel:

Hoezo andersom? En niet gewoon allebei? Die regering van ons moet zijn hoofd eens uit zijn reet gaan halen en zich beseffen dat met het frustreren van sporten en bewegen er nauwelijks besmettingen voorkomen worden, maar dat dit wel leidt tot heel veel fysieke en mentale schade. Er is echt heel veel hoogstaande literatuur aanwezig over wat wel de "sedentary pandemic" genoemd wordt. Inmiddels verschijnen de eerste weinig hoopgevende studies die het negatieve effect van de COVID19 maatregelen op dit enorme maatschappelijke probleem belichten.
Echter, de paniekprutsers in Den Haag kiezen slechts voor het zeer selectief kennis nemen van bronnen die in lijn zijn met de ingeslagen weg van paniek en repressie.

(einde rant)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 08 dec 2020 13:02

(...)
P;S; sporten met meerderen in de sportschool of fitness is momenteel ook geen goed idee.
[/quote]
Lul niet zo dom (excusez les mots); sporten is altijd een goed idee. Er gaan nog steeds (veel) meer mensen dood aan te weinig bewegen, dan dat er sterven aan Corona.

Het enige dat krom is, is dat sporten in de sportschool wel mag, en een partijtje voetballen niet.
[/quote]
@ 53x11
En als iemand je tegenspreekt begin je onbeleefd te worden en ga je, in fysieke contacten, wschl ook je stem verheffen.
Best hadden ze fitness en sportschool ook tijdelijk gesloten, dan was deze maatregel over sporten duidelijker geweest.
Je bent misschien niet zo breeddenkend maar er zijn tal van sportmogelijkheden die nu wel veilig kunnen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 08 dec 2020 13:16

En als iemand je tegenspreekt begin je onbeleefd te worden en ga je, in fysieke contacten, wschl ook je stem verheffen.
Nee hoor, ik ben uitstekend in staat om zonder stemverheffing iemand verbaal het onderspit te laten delven.
Maar soms is het gejammer van individuen zoals jij net de druppel die de emmer doet overlopen. En dan gaat het laagje beleefdheid er even af. Jammer dan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 08 dec 2020 13:27

[/quote]

Het is triest voor iedereen die in de sector werkt maar die multinationals krijg je niet zomaar terug. Voor de horeca zijn er straks genoeg leegstaande panden, is er genoeg bier en als er voldoende vraag is, is die sector zo weer op de been.

Ik zie dan ook meer heil in het redden van de individuele gedupeerden, zowel ondernemers als werknemers.
[/quote]

Je hebt natuurlijk een punt hier. Maar ik vind ongelijke regelgeving echt een ramp en gewoon niet eerlijk. Je kunt bijvoorbeeld ook zeggen: geen ongelijke regelgeving, ieder bedrijf dezelfde regelgeving tov multinationals.

maar goed we dwalen af

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 08 dec 2020 14:17

Ondertussen in het openbaar vervoer..

Maar gelukkig met mondkapje op..

Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 08 dec 2020 14:23

Die gene die altijd de ander de schuld geeft...

Gesloten