Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 dec 2020 01:41

Een enigszins genuanceerde visie op het gebruik van mondkapjes: https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid ... -de-feiten

Wellicht geen sluitend antwoord op de nut of “onnut” vraag ervan maar wel een balans...
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 dec 2020 08:19

Die is hier al ooit voorbij gekomen.

Het beste bewijs dat ze hebben kunnen vinden is dat het dunst bevolkte land ter wereld het minste last heeft van corona dankzij mondkapjes.
Campagnolo Ultra Dork

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 02 dec 2020 08:24

Ik erger me eerlijk gezegd nogal aan de Jonge. Die roept dat als alles goed gaat ze 4-1 kunnen gaan vaccineren. De onafhankelijke instantie die die vaccins nog moet goedkeuren, wordt hier mee wel onder druk gezet. Durf nu nog maar eens als instantie te melden dat het niet doorgaat....

Ik hoop dat ze daar ruggengraat hebben, en ik hoop ook serieus dat ze echt tot een eerlijke goedkeuring komen, en niet tot een afkeuring. Maar als het niet veilig is, dat ze niet door dit soort druk toch ja zeggen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 02 dec 2020 08:37

Ik zie steeds meer berichten op sociaal media voorbij komen van winkels (winkeliers) dat ze mensen zonder mondkapjes gewoon toelaten. En dat ze ook niet gaan vragen om de mensen een mondkapje op te laten zetten. Het alternatief mensen weigeren omdat ze geen mondkapje op hebben gaat tegen het ondernemers hart in. Welke ondernemer/winkelier gaat nou een klant die juist bij jou zijn geld wil uitgeven weigeren?? De privacy wetgeving staat ook niet toe om mensen te vragen om een “bewijs” waarom ze geen mondkapje dragen. Persoonlijk vind ik het als winkelier ook erg bezwarend om dit te vragen en zal dit ook niet doen.

Heel leuk dat Hugo en Mark hun sociaal experiment en de zogenaamde handhaving daarvan bij winkels en winkeliers leggen. Maar daarmee is dit rare plan ook gedoemd om te mislukken. Winkeliers zijn geen handhavers en willen dat ook helemaal niet zijn. Naar schatting lopen er in in Nederland 1,5 tot 2 miljoen mensen rond die om medische op persoonlijke redenen geen mondkapje kunnen of willen dragen. Het is ondoenlijk om daarvoor winkelpersoneel (vaak minderjarig) een discussie aan te laten gaan met een klant.

Het mondkapje is ook een directe bedreiging voor de omzet in de winkels. Want meer en meer mensen gaan daardoor toch online iets kopen. En zo komt de fysieke winkel nog meer onder druk te staan. Maar goed daar is dan weer niet over nagedacht of juist wel :evil:

Deze is mooi van toepassing op het sociaal experiment.

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6102
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 02 dec 2020 08:47

Sowieso is het ook voor mensen die geen mondkapje kunnen dragen natuurlijk enorm confronterend dat ze moeten vertellen dat ze ergens last van hebben.
Eventueel dat nog aannemelijk moeten maken.

Dat je dan misschien wel boodschappenag doen, maar door anderen met de nek aangekeken zult worden.

Of, de andere optie, gewoon eens tapje terug doen in participatie in onze maatschappij.

Terwijl het dan vooral zal gaan om mensen met iets van longaandoeningen. Die daar normaliter niet al te veel last van hun handicap horen te hebben.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 dec 2020 10:13

rikkert schreef: 02 dec 2020 08:24 Ik erger me eerlijk gezegd nogal aan de Jonge. Die roept dat als alles goed gaat ze 4-1 kunnen gaan vaccineren. De onafhankelijke instantie die die vaccins nog moet goedkeuren, wordt hier mee wel onder druk gezet. Durf nu nog maar eens als instantie te melden dat het niet doorgaat....

Ik maak me meer zorgen over het feit dat er nog helemaal niets wordt gedaan ter voorbereiding van de vaccinatie!! Omringende landen hebben hun logistiek al ruim op orde terwijl Nederland gewoon nog aan het afwachten is.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 02 dec 2020 10:18

De jaknikkers staan al klaar. Gelukkig houden ze allemaal 1,5 meter afstand :lol: Allemaal zo geregeld hiero in dit land.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 dec 2020 10:21

Er wordt terdege wel iets gedaan aan de logistiek. Gisteravond een zorgondernemer met een flinke teststraat, die nagenoeg direct over kan gaan tot een vaccinatiestraat.
En als ik zo hoor hoeveel er niet gevaccineerd willen worden, dan heeft het toch ook niet zoveel urgentie? Moet goed te doen zijn. Misschien valt het toch tegen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 02 dec 2020 10:56

Nou, dat valt goed tegen hoor Jans. De huisartsen, waarvan waarschijnlijk verwacht wordt dat zij een belangrijke rol gaan vervullen in de vaccinatie, zijn bijvoorbeeld nog niet geconsulteerd (weet ik uit 1e hand)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 dec 2020 11:12

Het lijkt erop dat onze Hugo de Gladjakker weer eens veel te hard roept, maar nog heel weinig geregeld heeft m.b.t. het vaccineren. Goed om te zien dat allerlei zorginstanties hier nu al moeiteloos doorheen prikken (pun intended).

En wederom liggen de Duitsers weer mijlenver voor. Hier staat alles al bijna klaar.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 02 dec 2020 12:16

Enzzo schreef: 02 dec 2020 10:13
rikkert schreef: 02 dec 2020 08:24 Ik erger me eerlijk gezegd nogal aan de Jonge. Die roept dat als alles goed gaat ze 4-1 kunnen gaan vaccineren. De onafhankelijke instantie die die vaccins nog moet goedkeuren, wordt hier mee wel onder druk gezet. Durf nu nog maar eens als instantie te melden dat het niet doorgaat....

Ik maak me meer zorgen over het feit dat er nog helemaal niets wordt gedaan ter voorbereiding van de vaccinatie!! Omringende landen hebben hun logistiek al ruim op orde terwijl Nederland gewoon nog aan het afwachten is.
Voorbereiden kan altijd. Dus je voorbereiden op een start 4-1 lijkt me prima. En als het later wordt is dat alvast gebeurt. M aar ik vind dat ie met 4-1 noemen de goedkeurende instanties onder druk zet. Maar goed, voorbereiden zonder dat de startdatum vaststaat lijkt ook nog niet heel rap te gebeuren, als ik hierboven een beetje lees...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 dec 2020 12:23

Jans schreef: 02 dec 2020 10:21 Er wordt terdege wel iets gedaan aan de logistiek. Gisteravond een zorgondernemer met een flinke teststraat, die nagenoeg direct over kan gaan tot een vaccinatiestraat.
En als ik zo hoor hoeveel er niet gevaccineerd willen worden, dan heeft het toch ook niet zoveel urgentie? Moet goed te doen zijn. Misschien valt het toch tegen.

https://nos.nl/l/2358948#UPDATE-container-49402893
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gesloten