Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 nov 2020 10:16

@Patrickvb wat erg! Gecondoleerd.

Ik denk als we eens een duidelijk overzicht met cijfer naar buiten brengen dat het veel beter land.
Hoeveel doden maakt de normale griep, haal dat er voor dit jaar af. Dan krijg je een reëler getal.

Met de (ben even de naam kwijt) virus van drie jaar geleden zijn er een behoorlijk aantal ouder overleden, Ik had drie crematies in een week. Als dat virus in een verzorgings tehuis toesloeg was ook de helft weg. Als Corona net jouw omgeving treft raakt dat je hard.

Op een forum vertekent ook het beeld zouden we bij elkaar zitten in de en een gesprek hebben denk ik dat we het voor een groot deel allemaal eens zijn.

Iedereen heeft een ander beeld waar hij of zei geraakt wordt. Het een is niet minder erg dan het andere. Je kan makkelijk doen over een 19 jarige die een jaar niet naar een feestje kan en dat kan je ook over iemand van 88 die eraan overlijd.

Mijn moeder is overleden toen ze 41 was en ik 18, mijn vader zag ik al niet meer en ik stond er alleen voor. Heel vervelend allemaal en jammer dat ze er niet meer is. Maar ik ben daardoor ook anders in het leven gaan staan en heb daardoor veel minder zorgen en neem er nu veel van mee met mijn eigen kinderen. Toen ik 18 was vond ik 41 nog wel "oud" nu ben ik zelf 42 en denk het begint net........

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 nov 2020 10:25

daniel1975 schreef: 20 nov 2020 09:31 Dus daarom kinderen maar het onderwijs ontzeggen? Verkeerde keuze imho.
Ik bedoel maar te zeggen dat New Yorkers rare mensen zijn, daar moet je niet teveel normaals van verwachten.
Campagnolo Ultra Dork

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 20 nov 2020 10:45

@MarkVeenstra hele artikel gelezen? Ze laten voor een paar staten ook zien hoe de er een stijging danwel daling volgt na het ontspannen of scherper stellen van maatregelen. Dat de correlatie voor alle staten niet 100% is is duidelijk, maar was ook niet te verwachten door de culturele verschillen en bevolkingsdichtheid etc.
Verder is dit ook wat ik zo zie in andere landen en in Nederland. Het algemene beeld is wat mij betreft duidelijk.
Dan kunnen anderen wel zeggen dat mensen zich moeten verdiepen in "de theorie van complexe systeem", maar alleen dat maar roepen is natuurlijk totaal geen bewijs dat dat hier ook van toepassing is.

Dat er in NY of andere staten ook verkeerde keuzes gemaakt worden zoals hierboven aangegeven doet natuurlijk niets aan dat punt af.

Als je kijkt naar bijvoorbeeld Taiwan, in het begin keihard ingegrepen, maar drie weken geleden vierden ze een totaal vrije en onbekommerde pride, zonder mondkapjes, zonder anderhalve meter afstand of ander gekut. Als je uiteindelijk meer vrijheid terugwint door aanvankelijk even diep te gaan, dan vind ik dat het waard. Want begrijp me goed, ik vind alle maatregelen ook ontzettend vervelend, maar minder vervelend dan het alternatief.

Wel fijn dat we in dit topic wel een door allen gedragen mening hebben gevonden trouwens, SPSS is bagger.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 20 nov 2020 11:32

Ik ben het spoor van dit kabinet/OMT volledig kwijt na de beslissing om musea pretparken bioscopen weer te openen en restaurants gesloten te houden, Dit samen met de mondkapjes klucht zorgen er in ieder geval voor dat ik geen enkel vertrouwen meer heb in de maatregelen. Ik houd me aan een paar basisregels, zoals afstand en zeker binnen niet te lang met anderen in een ruimte vertoeven, verder zal het wel. Weet niet wat er achter de huidige maatregelen zit maar in mijn ogen in ieder geval geen gezond verstand of een echte afweging wat het meeste effect heeft.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 20 nov 2020 11:59

Even voor alle duidelijkheid.. dat Aziatische (ei)landen zoals Japan, Taiwan etc het goed doen is omdat het virus niet meer het land binnenkomst.

Het is een utopie om te denken dat wij als vrije Europeanen stoppen met reizen. Ja nu even. Totdat de luchtvaartmaatschappijen weer aan hef zuurstof hangen.

Al zal het virus compleet uitgebannen worden, bij de eerste de beste (school) vakantie zullen we en vooral jongeren het virus weer volop importeren.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 nov 2020 13:39

Ik zie voornamelijk een hele stapel grijze en lichtbruine bolletjes. D.w.z. dat er een enorme variatie in het aantal besmettingen mogelijk is tussen staten met gemiddelde maatregelen.

Er zijn drie uitzonderingen van staten met weinig maatregelen die het slecht doen. Daaruit zou je kunnen concluderen dat zo'n evenement met een half miljoen bezoekers wat over het randje is en helemaal niks doen, op korte termijn niet zo slim lijkt maar je zult ook de staten met weinig maatregelen die het wel goed doen moeten verklaren.

Verder zie je inderdaad dat staten met meer maatregelen het vaak beter doen. Maar de vraag is vooral: wat zijn die strengere maatregelen? Hoogstwaarschijnlijk zijn social distancing en mondkapjes de normale maatregelen en sluitingen van gebouwen (horeca, scholen e.d) de strengere. Nu hoef je niet op de universiteit van Oxford te werken om te bedenken dat als we elkaar niet meer tegenkomen, we elkaar ook niet kunnen besmetten.

Blijft dus over dat er nog steeds geen correlatie is tussen besmetting of ziekenhuisopnamen en mondkapjes en social distancing.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 20 nov 2020 13:58

Nou gooi je mondkapjes nog maar een paar keer extra in de wasmachine..


https://www.scientias.nl/wetenschappers ... Fz6SwdjCRk

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 20 nov 2020 14:11

Wat een vreselijk open deur stukje,
We weten al decennia dat er nog veel op de loer ligt in afgelegen gebieden die steeds minder afgelegen raken.
En ook leuk, dat niet één keer het woord overbevolking voorbij komt, precies zoals een reaguurder ook al schrijft.

We moeten terug naar 5 miljard en het liefst nog minder in plaats van op naar de 10 miljard mensen in 2050.

Als we echt naar 10 miljard gaat dan wordt het je leven lang thuiswerken. :lol:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 nov 2020 14:15

We moeten vooral ook een normale relatie gaan ontwikkelen met dieren. Althans, sommige mensen / delen van de wereld.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 nov 2020 16:43

ophetkantje schreef: 20 nov 2020 11:32 Ik ben het spoor van dit kabinet/OMT volledig kwijt na de beslissing om musea pretparken bioscopen weer te openen en restaurants gesloten te houden, Dit samen met de mondkapjes klucht zorgen er in ieder geval voor dat ik geen enkel vertrouwen meer heb in de maatregelen. Ik houd me aan een paar basisregels, zoals afstand en zeker binnen niet te lang met anderen in een ruimte vertoeven, verder zal het wel. Weet niet wat er achter de huidige maatregelen zit maar in mijn ogen in ieder geval geen gezond verstand of een echte afweging wat het meeste effect heeft.
Had mijn tekst kunnen zijn. Consistentie en logica is lang niet altijd aanwezig. Om het nog gekker te maken: take away mag overal (dus ook bijv de Ikea of tuincentrum) maar weer niet in de bioscoop.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7984
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 nov 2020 23:35

NicoNB schreef: 20 nov 2020 14:11....We moeten terug naar 5 miljard en het liefst nog minder in plaats van op naar de 10 miljard mensen in 2050.....
De vraag is dan: hoe?!
Zo’n virus als dit gaat daarbij niet echt helpen toch? De getallen die gepaard gaan met overlijden van COVID-19 slachtoffers gaan daar niet aan bijdragen. Althans nog niet direct, wellicht dat de indirecte cijfers opgeteld bij de directe een beetje meer in de richting gaan van effecten op de overbevolking maar dan nog; het zou een totaal inefficiënt systeem zijn om tot een resolute vermindering te komen. Aangezien de uitkomst onvoorspelbaar is.
Hoe kan zo’n argument vanuit de gedachte van “ Creationisme” dan een alternatief zijn?

Ik hoor graag je tegenargument!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7984
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 nov 2020 23:38

Meanwhile in the real world:
https://nos.nl/l/2357427
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gesloten