Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 18 nov 2020 22:53

thestudent schreef: 18 nov 2020 21:20Het is nog te vroeg om mensen de gordijnen in te jagen. Laat ze eerst nadenken over hoe ze een dergelijk grote vaccinatiecampagne gaan organiseren. Denk daarna pas aan hoe je je doelgroep overtuigt. Met dit soort uitlatingen ( die duidelijk tegen onze grondwetten ingaan ) lukt dat overtuigen niet. En iedereen die je nu de gordijnen in jaagt kan je later nog maar moeilijk terugwinnen.
Precies. Er werd al slecht gecommuniceerd, maar het rare geblaat van de laatste dagen slaat werkelijk alles, en werkt waarschijnlijk alleen maar averechts.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7987
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 nov 2020 23:17

NicoNB schreef: 18 nov 2020 17:11 Uit Den Haag hoor je vaak verhalen over tweespalt en hoe we dat in onze inclusieve maatschappij toch vooral niet moeten willen.

Onderhand lees je op het aan de staat gelieerde RTL Nieuws wel alvast welke kant Den Haag op wil.
Hoe ga je om met medewerkers die vaccin weigeren? 'Geen reden voor ontslag'

Het is nergens een issue maar op deze polariserende manier mensen die nee tegen vaccinatie zeggen criminaliseren draagt weer extra bij aan de toch al steeds wankeler wordende balans tussen verschillende bevolkingsgroepen.

En als het gaat om zorgpersoneel, een steeds grotere groep binnen de zorg ziet af van de coronaprik. Velen hebben het immers toch al gehad.
Verplichte vaccinatie zou er wel eens toe kunnen leiden dat de zorgmedewerkers die al twijfelden over de toekomst in de zorg nu definitief afhaken.

Wie heeft de Russen nodig als je hier hugoschenko hebt?
Ik ben het bijna met je eens Nico!
Alleen niet met de laatste zin uit bovenstaande quote! Daarmee jaag je eigenlijk de polarisatie alleen maar meer aan denk ik....

(Voor de duidelijkheid; niet dat ik denk dat dit jouw intentie is maar het komt wat hard over als je begrijpt wat ik bedoel)

@IMAC; juist niet “laat maar” alsjeblieft! Ik vind jouw bijdragen vanuit de “front linie” juist heel verhelderend in deze discussie!
RVV heeft vele pagina’s geleden eens gemeld dat zijn bedrijf failliet is gegaan door deze hele crisis Tijdens de eerste golf. Ik weet niet of dat echt zo is aangezien ik nog steeds berichten zie over hoe hij met klanten omgaat in het kader van mondkapjes, maar als dit echt een feit is dan kan ik me heel veel voorstellen bij zijn frustratie!

@RVV; sorry dat ik in de derde persoon over jou spreek in dit relaas maar het is mij ook niet geheel duidelijk hoe het nu echt zit...
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 19 nov 2020 00:19

daniel1975 schreef: 18 nov 2020 21:02 Kan zijn, maar ik vind een plicht wel heel ver gaan. Volgens mij kennen we geen vaccinatie plicht in NL, dus vraag mij af waarom ze dat nu wel gaan willen regelen.
Voelt niet oke, los van mijn eigen mening of ik wel of niet wil vaccineren. Weet dat echt nog niet. Staat los van wantrouwen of het wel of niet voldoende getest is, die normen zijn echt heel streng.
Zonder massaal vaccineren (polio nog steeds verplicht in België) waren we nooit van pokken of polio af geraakt.
Vrees dat dit ook voor corona noodzakelijk gaat zijn.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 nov 2020 07:42

RVV schreef: 18 nov 2020 18:39 Voorbeeld jij zit in je auto te wachten voor het stoplicht pal naast je staat een fietser die corona heeft (gehad) de app meld dat jij binnen 1 meter met een corona patiënt in aanraking bent geweest. Nou lekker dan.
Als je niet weet wat rssi is moet je misschien gewoon je mond houden.

@sweety goede argumentatie, zo komen we echt verder...
@niconb onderbouw je ook even wat RTL aan de staat gelieerd is? Behalve dat ze een beetje belasting betalen.
Verder kan je moeilijk anders zien als een ordinaire troll vanwege je woordkeuzes als 'orgaanroof' :roll:
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 nov 2020 07:58

Vicenza schreef: 18 nov 2020 22:36 Ik ben ontzettend voor vaccineren, zal het zelf ook nemen, niet zozeer voor mezelf, maar wel voor anderen. Maar waar ik tegen ben is een verplichting, inderdaad mede vanwege Artikel 11.
In Nederland haal ik ook altijd de griepprik, en doe er soms extra moeite voor als ik in die periode vakantie heb oid. Ik heb een tijdje in Amerika gewerkt, toen we op de drempel van het griepseizoen stonden waren alle medewerkers van het ziekenhuis verplicht om zich te laten vaccineren. Daar hield ik toch een vieze smaak aan over.

Maar dat lokaties waar je niet hoeft te zijn (bijvoorbeeld een festival, café) je zouden moeten weigeren is een interessant (en met interessant bedoel ik niet 'goed') idee. Maar het lijkt me dat de regering dat de ondernemers weer niet kan verplichten.
Volgens mij zijn we het in dit draadje zeer zelden met elkaar eens, maar wat jij hier schrijft, daar sta ik volledig achter.

@amclassic-fan: verlicht ons, wat is rssi, en waarom kan een telefoon van een fietser die van een automobilist niet "aansteken"? (serieus, ik wil het echt weten)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 19 nov 2020 08:35

amclassic-fan schreef: 19 nov 2020 07:42
RVV schreef: 18 nov 2020 18:39 Voorbeeld jij zit in je auto te wachten voor het stoplicht pal naast je staat een fietser die corona heeft (gehad) de app meld dat jij binnen 1 meter met een corona patiënt in aanraking bent geweest. Nou lekker dan.
Als je niet weet wat rssi is moet je misschien gewoon je mond houden.

@sweety goede argumentatie, zo komen we echt verder...
@niconb onderbouw je ook even wat RTL aan de staat gelieerd is? Behalve dat ze een beetje belasting betalen.
Verder kan je moeilijk anders zien als een ordinaire troll vanwege je woordkeuzes als 'orgaanroof' :roll:
Ah de mond snoeren... prima opmerking van een moderator...

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 19 nov 2020 08:39

ENZZO mijn bedrijf is (nog) niet failliet. Maar de verliezen zijn zeer fors. En deze verliezen gaan niet ingehaald worden. Alle barricades en belemmeringen die de consument opgelegd gaan worden helpen ook zeker niet mee. De paar grijpstuivers die de overheid als compensatie aanbied zijn overigens lachwekkend te noemen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 19 nov 2020 08:43

Ik blijf ook zeggen dat deze crisis zijn weerga niet kent....... en dat punt is nog lange na niet waar we nu zitten....
Het gaat pas echt mis als het allemaal weer normaal is.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 19 nov 2020 09:02

Precies de verhoudingen zijn compleet scheef. Corona is erg als het je overkomt. Kanker en andere levensbedreigende ziektes ook. Wil ik het niet eens hebben over chronische ziektes.

Maar ondertussen is wel duidelijk dat we niet massaal dood gaan aan corona.

Maar de samenleving gaat wel kapot aan de angst en schuldgevoel die we aangepraat krijgen. Normaal menselijk gedrag word gecriminaliseerd. Mensen worden bang.. als ik mensen alleen in de auto zie rijden met een mondkapje op dan weet je wel hoe erg het gesteld is.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7987
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 nov 2020 09:30

53x11 schreef: 19 nov 2020 07:58 @amclassic-fan: verlicht ons, wat is rssi, en waarom kan een telefoon van een fietser die van een automobilist niet "aansteken"? (serieus, ik wil het echt weten)
RSSI is een berekening van de signaalsterkte van het binnenkomende signaal op de telefoon van de "patient" De App beslist vervolgens dat het signaal niet sterk genoeg is om binnen besmettelijke afstand van het "slachtoffer" te staan, of er zit een blokkade tussen de twee waardoor de App weet dat besmetting niet mogelijk is
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 19 nov 2020 09:34

Punt is, de technieken die worden gebruikt zijn gewoon niet betrouwbaar. Mensen krijgen meldingen op hun telefoon terwijl ze niet in de buurt zijn geweest van andere mensen laat staan of dat mensen zijn geweest met corona.

Maargoed zoals eerder gemeld. Je moet jezelf vooral aanlijnen als je denkt dat het nodig is.

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 19 nov 2020 09:51

Ieder heeft hier precies zijn eigen mening over de maatregelen, veelal doemdenkers.
Waarom is de crisis perfect onder controle in bep. landen zoals Japan? Omdat de bevolking daar doet wat haar gevraagd wordt: mondmaskers, contacttracing, beperkt sociaal contact enz. En binnenkort zal zo goed als iedereen zich er laten vaccineren.
Ik denk niet dat er een andere uitweg is uit deze crisis. Of willen we van de ene naar de andere piek toeleven?

Gesloten