Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 15 nov 2020 23:28

Eerder deze avond werd het programma "Special: From Ebola to COVID-19" door NatGeo uitgezonden.
Conclusie eigenlijk is dat er weinig tot geen lerend vermogen is en de mensheid daarom achter de feiten aan blijft lopen.
Een nieuw virus zal weer precies hetzelfde beeld laten zien, autoriteiten die maanden te laat reageren en zorgsystemen die instorten omdat het ontbreekt aan regie en middelen.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 nov 2020 09:00

daniel1975 schreef: 14 nov 2020 13:21 Das een vrije keuze....
Vrije keuze zegt niks over de de schadelijkheid van iets....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 16 nov 2020 09:02

Inderdaad. Maar, voorbeeldje: roken mag, maar iemand aan een rokerige omgeving blootstellen mag niet.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 nov 2020 09:11

En de overheid mag je al helemaal niet dwingen om te roken of om een rokerige ruimte in te gaan.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 nov 2020 09:45

NicoNB schreef: 15 nov 2020 23:28 Eerder deze avond werd het programma "Special: From Ebola to COVID-19" door NatGeo uitgezonden.
Conclusie eigenlijk is dat er weinig tot geen lerend vermogen is en de mensheid daarom achter de feiten aan blijft lopen.
Een nieuw virus zal weer precies hetzelfde beeld laten zien, autoriteiten die maanden te laat reageren en zorgsystemen die instorten omdat het ontbreekt aan regie en middelen.
Dat is nou mijn allergrootste angst.

Ik zeg hier ook wel eens een keer provocerend, "wat nu als er echt iets gebeurt"

Het bizarre vorige week ik diverse media. "zijn jullie ook zo blij met het vaccin" Ik zat er met verbazing naar te kijken. Wat een propaganda.

Ik ben benieuwd wat de draaibewegingen gaan zijn omtrent het vaccin straks..........

Het blijft niets meer dan een hele vervelende besmettelijke griep waardoor een groep heel lang op de IC ligt wat de zorg belast.

Dat is heel vervelend, zeker als het je betreft als zorgmedewerker of patiënt. Maarja als je in het leger zit en er is ergens iets ga je er ook naartoe met alle risico's van dien. Dat is hetzelfde als je kiest voor een baan op de IC. Als er een ramp is ben je aan de beurt.

Neemt niet weg dat we de zorgmedewerkers wel wat beter mogen verzorgen en belonen natuurlijk.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 nov 2020 10:06

Liggen de salarissen zo laag of is dat in de loop der jaren in ons hoofd gepompt? (Ik weet het echt niet)
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 16 nov 2020 10:58

Dat is vanuit welk perspectief je het bekijkt.
Mijn pleegdochter is verpleegkundige (momenteel doktersassistent) en het interesseerde me eigenlijk niet hoeveel ze verdiende, maar omdat ze inmiddels gescheiden is en binnenkort een eigen huis moet betrekken kwamen me wat getallen ter ore en dat viel MIJ alleszins mee.
Verder geen idee wat ze in ziekenhuizen verdienen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 nov 2020 11:43

Nah, ik heb wat mensen om mij heen in de zorg (en basisonderwijs), allemaal HBO-geschoold. Als ik zie wat die verdienen en wat ik verdien als it-er, dat staat echt niet in verhouding. En ze werken echt keihard....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 nov 2020 12:06

Maar dan denk ik wel dat je wat dingen vergeet, aantal vrije dagen? Heb jij pensioen bij je baas?
En wat dacht je van andere HBO'ers en niet met een ICT- er vergelijkt?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 16 nov 2020 13:04

rikkert schreef: 16 nov 2020 11:43 Nah, ik heb wat mensen om mij heen in de zorg (en basisonderwijs), allemaal HBO-geschoold. Als ik zie wat die verdienen en wat ik verdien als it-er, dat staat echt niet in verhouding. En ze werken echt keihard....
Vlgns mij is dit een slag in de rondte "noem man en paard" want volgens Google valt het allemaal wel mee, individuele gevallen uitgezonderd:

Zorgmedewerker

ICTer
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 nov 2020 14:09

Het aantal gewerkte uren verschilt zowel in de zorg als het onderwijs niet zoveel van het bedrijfsleven. Pensioen opbouwen is ook in het bedrijfsleven nog steeds de norm alleen doen die fondsen het over het algemeen een stuk beter dan ABP.

Het salaris is, zoals Kees zei relatief. Vergelijk je het met andere HBO functies, dan is het tenminste onder het gemiddelde maar vergeleken met de supermarkt, het magazijn of de lagere functies in de industrie is het veel.

Ik denk ook niet dat het salaris het probleem is maar eerder de werkdruk en de lage status van verplegend personeel. We zijn allemaal trots op de zorg maar dat respect komt voor een groot gedeelte uit het feit dat we er zelf niet aan zouden moeten denken om andermans virussen, bacteriën, poep, pies, kots en bloed ons probleem te maken, niet voor het geld en niet voor de bedankjes.
Campagnolo Ultra Dork

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 16 nov 2020 14:17

De zorg is heel breed van ziekenhuis tot verzorgingtehuis tot zorg in psychiatrie. De meeste zorg medewerkers werken in een verzorgingstehuis en die verdienen echt niet meer dan een politieagent. Google is niet zo'n betrouwbare bron.

Gesloten