Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

i-mac

i-mac 12 nov 2020 17:50

NicoNB schreef: 12 nov 2020 17:37
i-mac schreef: 12 nov 2020 16:58 Ik nodig de grootste criticasters van mondkapjes en andere maatregelen graag eens uit om een weekje mee te draaien op een IC of een andere covid afdeling. Kwestie een beetje inzicht te krijgen welke impact het heeft. En ook op niet covid patiënten. Je zal maar een hartinfarct krijgen, of een zware CVA oplopen. En dan aan een ziekenhuis komen te staan en te horen dat er geen plaats meer is.
Mag die week ook een dag zijn?
ik kom graag langs om meer te leren over vernevelaars en beademingsapparatuur op de cohortafdeling.
Ik ben ook niet te beroerd om mijn handen even uit de mouwen te steken alleen weet ik weinig van verpleging.

Verder zou ik graag wat studenten meenemen die dit vast ook razend interessant vinden.
Meld je gerust aan bij een ziekenhuis. Alle helpende handen zijn er welkom. Al zien ze wel liever verpleegkundigen en artsen komen. Kijkers zijn nu even niet gewenst. Bij ons zijn het nu vooral mensen die met pensioen zijn, die terugkeren. Lijkt me gezien de ernst van de situatie ook logisch.

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 12 nov 2020 17:55

Lijkt me niet zo logisch. Een gepensioneerde ex collega is terug komen werken, raakte besmet en ligt nu op IC. M.a.w. een 65 plusser is een risicopersoon.
Laatst gewijzigd door gene op 12 nov 2020 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 12 nov 2020 17:55

RVV schreef: 12 nov 2020 13:13 Senior en al die plussers... waarom dan reageren ?

Sinds wanneer moeten we ophouden met zelf na te denken? Zelf een mening te vormen?

Ik veronderstel bepaalde zaken. Daar is echt wel logisch over nagedacht door mij. Of mijn veronderstelling waar zijn mag best in het midden blijven. Ik heb ook geen keihard bewijs. Gelijktijdig is bewijs ook geen bewijs. Want er zal altijd een tegenstrijdigheid worden opgeworpen. Maar ik blijf wel zelf nadenken en ik slik niks voor zoete koek.

Als dezelfde ministers en minister president 7 maanden roepen dat mondkapjes compleet zinloos zijn en dan hun verhaal 180 graden draaien. Wie is er dan geloofwaardiger?

Maar loop rustig als een mak schaap achter de menigte aan... zo zien ze het graag.

Als je echt blind bent voor de vrijheidsbeperkingen die ons maar vooral de jonge generatie word opgelegd dan verdien je die beperkingen ook..
Bijna 600 pagina's vol ouwehoeren over hoe slecht je het wel niet hebt en wat je allemaal voor verschrikkelijks wordt aangedaan is sneu. En aangezien jij voor jezelf het recht neemt keer op keer te reageren denk ik dat ik dat ook mag. Of denk je daar anders over?

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 12 nov 2020 18:01

RVV schreef: 12 nov 2020 16:15 CUTWat we nu inleveren zijn we voorgoed kwijt.. en het valt me op dat de oude garde in het dagelijkse leven het allemaal wel prima vind.. dat zie je hier op het forum ook. Leven is wel op de rails. Feesten en naar concerten gaan doen ze niet meer..

Maar van de jongeren word heel veel vrijheid gewoon keihard afgepakt... we staan erbij en kijken er na..
Lul toch niet. Wat jij nu doet doen zelfs een heleboel van die vermaledijde ouderen niet: klagen, klagen en nog eens klagen. Wat een azijnpisser ben jij!

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 12 nov 2020 18:32

I Mac... er is geen relatie tussen wel of geen mondkapjes en IC opnames van corona patiënten. Mensen een schuldgevoel aanpraten die tegen mondkapjes zijn slaat nergens op.

Je kunt beter stellen dat er geen 1,5 meter afstand is gehouden door deze mensen. Zelfs dat is geen bewijs maar is tenminste logisch om te veronderstellen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 12 nov 2020 18:44

senior schreef: 12 nov 2020 18:01
RVV schreef: 12 nov 2020 16:15 CUTWat we nu inleveren zijn we voorgoed kwijt.. en het valt me op dat de oude garde in het dagelijkse leven het allemaal wel prima vind.. dat zie je hier op het forum ook. Leven is wel op de rails. Feesten en naar concerten gaan doen ze niet meer..

Maar van de jongeren word heel veel vrijheid gewoon keihard afgepakt... we staan erbij en kijken er na..
Lul toch niet. Wat jij nu doet doen zelfs een heleboel van die vermaledijde ouderen niet: klagen, klagen en nog eens klagen. Wat een azijnpisser ben jij!
RVV verwoordt het niet altijd even subtiel, maar zijn zorg is niet onterecht en niet ongefundeerd. Wat jij probeert te doen is een jou onwelvallige mening te diskwalificeren met invalide argumenten. Dat is niet heel chique.
Op de man sprelen ook niet trouwens.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 12 nov 2020 18:47

Op de man sprelen ook niet trouwens.

————

Daarom heb ik Senior ook maar in de vijandenlijst gezet ;-)

i-mac

i-mac 12 nov 2020 18:48

RVV, het is beter om beiden te doen. Denk niet dat ik sta te springen om een mondmasker aan te doen, maar vraag is of geen dragen wel beter is. Het is gewoon een kwestie van elkaar te helmen. Hoe meer we dat doen, hoe groter de kans dat we er vanaf geraken. Het risico beperkt houden. En dan maar hopen op een vaccin die effectief is.

Ik neem elk jaar een griep vaccin, maar er is altijd een kleine kans dat ik toch griep krijg. Maar liever een prik, dan griep krijgen. Want dat vindt ik verre van leuk.

Edit : je mag het gerust weten, ik ben gans dat corona gedoe best moe. Niet alleen omwille van het vele werk, maar ook omdat het behoorlijk zenuwslopend begint te worden. Je moet jezelf er constant op wijzen dat je er rekening mee moet houden, en dan heb je nog een deel van de bevolking die een beetje gek aan het worden is. Niet zozeer om de vele discussies, maar eerder omdat sommigen bijna met een meetlat meten hoe ver of dicht je mag komen.

Ik verlang, net als velen hier, om er eens een weekje op vakantie te kunnen gaan, zonder zorgen.

Edit 2 : Dit bericht doet ons in het ziekenhuis heel erg goed. Dat is voor die mensen die komen helpen misschien maar een klein gebaar, maar wel één die we ten zeerste waarderen.

http://www.focustv.be/nieuws/az-sint-ja ... %C3%ABnten

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 12 nov 2020 19:20

53x11 schreef: 12 nov 2020 18:44
senior schreef: 12 nov 2020 18:01
RVV schreef: 12 nov 2020 16:15 CUTWat we nu inleveren zijn we voorgoed kwijt.. en het valt me op dat de oude garde in het dagelijkse leven het allemaal wel prima vind.. dat zie je hier op het forum ook. Leven is wel op de rails. Feesten en naar concerten gaan doen ze niet meer..

Maar van de jongeren word heel veel vrijheid gewoon keihard afgepakt... we staan erbij en kijken er na..
Lul toch niet. Wat jij nu doet doen zelfs een heleboel van die vermaledijde ouderen niet: klagen, klagen en nog eens klagen. Wat een azijnpisser ben jij!
RVV verwoordt het niet altijd even subtiel, maar zijn zorg is niet onterecht en niet ongefundeerd. Wat jij probeert te doen is een jou onwelvallige mening te diskwalificeren met invalide argumenten. Dat is niet heel chique.
Op de man sprelen ook niet trouwens.
RVV doet precies wat jij mij verwijt. Subtiel is één ding, trappen naar andere leeftijdsgroepen als zeurpieten die alles maar over zich heen laten komen is wat anders. Dat mag hij doen maar dan krijgt hij het van mij op exact dezelfde wijze terug. Maar blijkbaar kan hij daar maar slecht tegen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 nov 2020 20:21

Ach @senior als @RVV zijn mening niet bevestigd ziet, zet hij je op zijn vijanden lijst. Dat is zijn keuze. Op die manier krijg je alleen nog te zien wat je wilt zien. Heb je gelukkig geen mensen meer op het forum die er anders over denken.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 nov 2020 20:32

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt?

Dat was de vraag ;)

Ik was tussen december vorig jaar en begin maart bezig twee projecten op te starten. 1 grote die tot vlak voor m'n pensioen zou lopen en een kleine waar ik alleen audits zou doen maar een leuke snabbel voor erbij.
Corona zorgde dat bij bij beide de stekker eruit ging.
Budgetten gingen op aan thuiswerkplekken en gemiste omzet compenseren.
In een geval heeft het verdrietig genoeg ook een aantal banen gekost. Mensen met een jong gezin met alles wat daarbij komt kijken. Zo zijn er velen maar dat maakt het niet minder triest.

Veel energie de afgelopen maanden gestopt om toch nog wat te gaan doen. Vrije tijd is leuk als het echt vrije tijd is.
Heb afgelopen weken hard gewerkt om een klus binnen te halen en ga maandag voor 3 dagen in de week voor een jaar aan de slag.
Wens was om het als ZZPer te doen maar budgettair vonden ze het beter om een jaarcontract te doen. Zo'n crisis als deze is niet handig om ergens het maximale uit te wringen en voorwaarden zijn verder prima. Beetje geven en nemen en ik heb nu zekerheid voor een jaar en dat is ook wel lekker.
Best trots dat dat in deze tijd (en ik ben ook niet meer piep) gelukt is. Happy mee!

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 12 nov 2020 20:45

Goed bezig gastheerg, keep up the good vibes.
Ik denk ook altijd, als de ene tegen zit, kunnen we door naar het volgende plan ,idee, mogelijkheid

Gesloten