Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 12 nov 2020 14:57

Joseba schreef: 12 nov 2020 14:55 Ik zie alleen Ten Dam en Tankink?
Bij foto's van Bram zie ik er nog 2.
Dus meer dan 2 man en grens over.

Mogen ze straks iig lekker zwiften :lol:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 nov 2020 15:06

Die hebben na de reacties hun rit op "privé" gezet.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 12 nov 2020 15:08

Joseba schreef: 12 nov 2020 14:54
53x11 schreef: 12 nov 2020 13:31
RVV schreef: 12 nov 2020 13:13 (...)
Als je echt blind bent voor de vrijheidsbeperkingen die ons maar vooral de jonge generatie word opgelegd dan verdien je die beperkingen ook..
Da's vrij naar Benjamin Franklin?
Om nou in een discussie over mondkapjes (of je het er nu mee eens bent of niet) te beginnen over fundamentele vrijheden....
Als je nou echt scherp was geweest, dan had je tenminste ook kunnen opmerken dat de bewuste quote, alhoewel zeer passend op de huidige situatie, eigenlijk helemaal niet betrekking heeft op fundamentele (onderstreept of niet...) vrijheden, maar gaat over belastingen.

8-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 12 nov 2020 16:08

Enzzo schreef: 11 nov 2020 23:44
Het zijn stichtingen hé, die hebben ook een business model ;-)
Tja geen winstoogmerk is inderdaad een totaal verkeerd verdienmodel om onafhankelijk onderzoek te doen....
Jij snapt hoe de wereld in elkaar steekt :like:
Ooit gehoord van selffulfilling prophecy ?
Geen winstoogmerk zegt niets, “ Stichting “ Mao heeft ook geen winstoogmerk vraag maar aan mevrouw en jr Mao die zorgen wel dat er einde van de maand geen winst meer staat :D
Noem mij 1 stichting die zichzelf heeft opgeheven omdat ze iets hebben opgelost?.
Te hoge salarissen, te dure panden en dito interieur, te veel (snoep)reisjes, banencarrousel, enz enz.
Ik had vroeger veel respect voor Amnesty international, maar dat is ook niet meer wat het was.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 12 nov 2020 16:15

Ik vind dat er meer dan gerommeld word aan onze fundamentele vrijheden... met drie man over straat lopen mag bijvoorbeeld niet. Een aantal mensen thuis uitnodigen voor een bezoek/verjaardag/feestje mag bijvoorbeeld niet meer...

Zo kan ik nog wel even doorgaan...

En waar in het voorjaar sprake was van noodverordeningen... word nu alles rotsvast in wetgeving gegoten met verregaande sanctie omschrijvingen.

En nergens staat beschreven wanneer deze wetgeving zal verdwijnen. Deze spreekwoordelijke stok zal blijven.

Net als corona..

Wat we nu inleveren zijn we voorgoed kwijt.. en het valt me op dat de oude garde in het dagelijkse leven het allemaal wel prima vind.. dat zie je hier op het forum ook. Leven is wel op de rails. Feesten en naar concerten gaan doen ze niet meer..

Maar van de jongeren word heel veel vrijheid gewoon keihard afgepakt... we staan erbij en kijken er na..

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 12 nov 2020 16:18

53x11 schreef: 12 nov 2020 15:08
Als je nou echt scherp was geweest, dan had je tenminste ook kunnen opmerken dat de bewuste quote, alhoewel zeer passend op de huidige situatie, eigenlijk helemaal niet betrekking heeft op fundamentele (onderstreept of niet...) vrijheden, maar gaat over belastingen.

8-)
Als jij nou echt scherp was geweest had je dat ook direct even kunnen vermelden ;) .
Maar goed, weer iets wijzer geworden :like:

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 12 nov 2020 16:23

mao schreef: 12 nov 2020 16:08 Noem mij 1 stichting die zichzelf heeft opgeheven omdat ze iets hebben opgelost?.
Geen stichting maar ik heb wel al eens een vereniging geliquideerd omdat het oorspronkelijke doel waarvoor de vereniging was opgericht was komen te vervallen.
Die beslissing was ook conform wat we in de statuten waren overeengekomen.
Entitieiten waar ik nu bij oprichting betrokken ben laat ik in de statuten altijd een regel opnemen dat jaarlijks wordt geëvalueerd of de activiteit van de entiteit nog voldoet aan de oorspronkelijke doelstelling. Als dat niet meer het geval is gaan we over tot liquidatie van de entiteit.
Dat geeft soms wat gesputter van mensen die proberen de entiteit te kapen voor eigen gewin, maar helaas, het staat in de statuten en daar heb je zelf voor meegetekend.

i-mac

i-mac 12 nov 2020 16:58

RVV schreef: 12 nov 2020 16:15 Wat we nu inleveren zijn we voorgoed kwijt.. en het valt me op dat de oude garde in het dagelijkse leven het allemaal wel prima vind.. dat zie je hier op het forum ook. Leven is wel op de rails. Feesten en naar concerten gaan doen ze niet meer..

Maar van de jongeren word heel veel vrijheid gewoon keihard afgepakt... we staan erbij en kijken er na..
Ik mis concerten ook hoor. Alleen kan ik door mijn "oudere" leeftijd alles wat meer relativeren. Maar dat het voor de jeugd keihard is, dat is een feit.

Niemand van ons heeft om dat virus gevraagd, maar we moeten wel met zijn allen boeten ervoor. En of we het nu graag hebben of niet, het gaat momenteel ten koste van veel vrijheid. Om nu te zeggen dat we al die vrijheid voor goed kwijt zijn, wil ik nog wel eens zien. Ik kan me dat moeilijk inbeelden, maar ik kan het wel verkeerd voor hebben. Maar aangezien economie het nog steeds haalt van ecologie, zie ik vrijheden terug keren. En die economie terug op peil krijgen zal een hele boterham worden.

Ik nodig de grootste criticasters van mondkapjes en andere maatregelen graag eens uit om een weekje mee te draaien op een IC of een andere covid afdeling. Kwestie een beetje inzicht te krijgen welke impact het heeft. En ook op niet covid patiënten. Je zal maar een hartinfarct krijgen, of een zware CVA oplopen. En dan aan een ziekenhuis komen te staan en te horen dat er geen plaats meer is.

En het virus treft ook jonge gezonde mensen. Meer zelfs, bij de jongeren zijn de gevolgen nadien dikwijls veel zwaarder dan bij ouderen. En ze duren ook veel langer. Die laatsten zullen misschien sneller wegvallen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 nov 2020 17:26

@i-mac: ik snap wat je wilt zeggen. Maar een mondkapjes criticaster is niet hetzelfde als een corona-ontkenner. Ik in elk geval niet. Ik probeer mij zoveel mogelijk aan de afstand te houden, ik heb per ongeluk 1x een hand gegeven de afgelopen maanden (vind het verschrikkelijk kil, zonder persoonlijke begroeting), geen grote feesten oid bezocht, etc.
Maar die kapjes, na 7 maanden ontkenning door de overheid, geen significante bewijzen dat het in andere landen wel helpt en zonder perspectief van afschaffen is voor mij 2 bruggen te ver.
Less is bore

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 12 nov 2020 17:37

i-mac schreef: 12 nov 2020 16:58 Ik nodig de grootste criticasters van mondkapjes en andere maatregelen graag eens uit om een weekje mee te draaien op een IC of een andere covid afdeling. Kwestie een beetje inzicht te krijgen welke impact het heeft. En ook op niet covid patiënten. Je zal maar een hartinfarct krijgen, of een zware CVA oplopen. En dan aan een ziekenhuis komen te staan en te horen dat er geen plaats meer is.
Mag die week ook een dag zijn?
ik kom graag langs om meer te leren over vernevelaars en beademingsapparatuur op de cohortafdeling.
Ik ben ook niet te beroerd om mijn handen even uit de mouwen te steken alleen weet ik weinig van verpleging.

Verder zou ik graag wat studenten meenemen die dit vast ook razend interessant vinden.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 nov 2020 17:46

Je weet donders goed dat wat je nu vraagt echt niet kan op dit moment.

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 12 nov 2020 17:49

Om iets te leren over beademingsapparatuur en vernevelaars moet je niet op een IC zijn.
Ik denk dat I-mac iets anders bedoelt

Gesloten