Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3522
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 10 nov 2020 14:59

Jans schreef: 10 nov 2020 14:52
daniel1975 schreef: 10 nov 2020 12:27 Welke keiharde waarschuwing bedoel je?

100% de weg op is zeker niet nodig. Qua buitenland reizen zullen wij echt wel terug gaan naar pre-corona. Daar was al een mix van telefoon/whatsapp/skype/fysiek, die is nu volledig de verkeerde kant op door geslagen (kan niet anders) naar 0% fysiek aanwezig. Killing voor de echte verbinding met mensen.
De dag dat wij weer kunnen reizen zullen verschillende collegas direct gaan plannen en mijn toestemming krijgen ze.
Ik begrijp echt al die zakelijke reizen niet. Één van mijn zoons werkt als ontwikkelaar in internationale teams. Hij is nog nooit voor zaken met vliegtuig weg geweest. Altijd conference calls.
Ik werk ook als ontwikkelaar in teams, regelmatig met buitenlandse teams samen. Incidenteel elkaar een keer zien is soms wel goed. Al is het maar om een band op te bouwen. Maar de enorme hoeveelheden vliegkilometers kunnen echt wel wat minder. Net als we nu zien dat we gewoon door kunnen ontwikkelen terwijl iedereen thuis zit. Ik zou graag mijn collega;s af en toe fysiek zien, maar ook hier geldt, minder gaat best.

Ik denk dat na de crisis de reizen wel wat terug gaan komen, maar niet op het oude nivo. Zelfde als werken op kantoor, komt terug maar denk echt wel minder. Huidige inzichten zijn fifty fifty. ik denk dat dat aardig gaat kloppen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 10 nov 2020 15:01

wasbeer2006 schreef: 10 nov 2020 11:00 Ik merk nogsteeds dat er een groep is die straks weer 100% de weg op wil (terwijl dat niet nodig is). Ik vind dit jammer dat er grote groepen zijn die weigeren zich aan te passen na zo'n keiharde waarschuwing.
Ik weet niet wat deze mensen doen maar ik vermoed dat zij gereageerd hebben op de functie van zelfstandig automobilist die onderweg hier een daar koffie krijgt aangeboden.

Staat er bij veel functies voor mensen langs de weg niet altijd zo'n mooi verhaal over zelfstandig je dag indelen, mensen ontmoeten etc?
Bij veel functies zie je expliciet vermeld staan dat het een voltijd buitendienstfunctie is.
Vaak ook nog eens vermeld dat de functie komt met een leuke leasebak.
Mensen die van autorijden houden denken dan, ja die is voor mij.

Als je als bedrijf wil dat mensen niet meer zo vaak op onderweg zijn maar je verstandiger wilt omgaan met dienstreizen, verander dan ook de functieomschrijving.
Heb het dan over een binnendienst functie en vermeld dat er gevraagd kan worden een relatie te bezoeken met de deelauto van het bedrijf.
rikkert schreef: 10 nov 2020 14:59 Huidige inzichten zijn fifty fifty. ik denk dat dat aardig gaat kloppen.
Ik probeer dat al jaren te doen, meestal 60% onderweg en 40% vanuit huis.
Dit is mijn ervaring werkt goed, je houdt contact maar doet op afstand wat kan.
Geeft je ook veel meer rust.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37615
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 nov 2020 15:22

NicoNB schreef: 10 nov 2020 15:01
Als je als bedrijf wil dat mensen niet meer zo vaak op onderweg zijn maar je verstandiger wilt omgaan met dienstreizen, verander dan ook de functieomschrijving.
Heb het dan over een binnendienst functie en vermeld dat er gevraagd kan worden een relatie te bezoeken met de deelauto van het bedrijf.
Ja. stel je voor dat je mensen het naar hun zin hebben en een buitendienst functie leuk vinden.... :roll:
Voor mij is nog steeds het belangrijkste: de juiste man/vrouw op de juiste plek. En een binnendienstmedewerker is echt wel iets anders dan een goede accountmanager.
Less is bore

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 10 nov 2020 15:43

Lcsmet schreef: 10 nov 2020 13:10 In België heeft de regering al een idee wie de maatregelen zal betalen.
Minister van Klimaat Zakia Khattabi (Ecolo) wil ‘onmiddellijk’ werk maken van een koolstoftaks.
En alweer afgeschoten...
https://www.demorgen.be/politiek/mr-en- ... ~b1298314/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37615
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 nov 2020 17:13

Jans schreef: 10 nov 2020 14:52 Ik begrijp echt al die zakelijke reizen niet. Één van mijn zoons werkt als ontwikkelaar in internationale teams. Hij is nog nooit voor zaken met vliegtuig weg geweest. Altijd conference calls.
Wij werken met bloemen en planten. Die groeien letterlijk overal ter wereld anders. Dat gaat niet met foto en video.
En in mijn geval 1x/jr naar Italie, Japan, Rusland en Colombia en/of VS betekent nog steeds maar 1 real life contact per jaar.
Die vluchten heb ik een enorme hekel aan (vliegend veevervoer), maar de dagen op lokatie zijn goud waard.
Less is bore

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 10 nov 2020 17:47

Jans schreef: 10 nov 2020 14:52
daniel1975 schreef: 10 nov 2020 12:27 Welke keiharde waarschuwing bedoel je?

100% de weg op is zeker niet nodig. Qua buitenland reizen zullen wij echt wel terug gaan naar pre-corona. Daar was al een mix van telefoon/whatsapp/skype/fysiek, die is nu volledig de verkeerde kant op door geslagen (kan niet anders) naar 0% fysiek aanwezig. Killing voor de echte verbinding met mensen.
De dag dat wij weer kunnen reizen zullen verschillende collegas direct gaan plannen en mijn toestemming krijgen ze.
Ik begrijp echt al die zakelijke reizen niet. Één van mijn zoons werkt als ontwikkelaar in internationale teams. Hij is nog nooit voor zaken met vliegtuig weg geweest. Altijd conference calls.

Ik heb echt geen moeite met Teams Skype Zoom, maar je zoon is geen ondernemer in het buitenland met daadwerkelijke eigen investeringen neem ik aan? Dan is online toch een hele grote beperking. Of mijn fysieke aanwezigheid van belang is, is een zekerheid. Deze week de tweede trip naar Afrika sinds 6 maart.

Dan even naar de verzekeraars, 80% blijft gewoon je premie innen voor je reis, annulering en ongevallen verzekeringen, terwijl ze alle dekking bij code oranje uitsluiten. Moet je eens om e geld gaan vragen.. :mrgreen:
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8341
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 nov 2020 19:45

Ik begrijp het nog steeds niet echt, maar dat zal wel aan mij liggen. Om even duidelijker te zijn, mijn zoon ontwerpt flink ingewikkelde technische zaken, met vaak Amerikanen, Nederlanders, Oostenrijkers en mensen uit India. Vergaderingen altijd online, niet nu pas met corona. Wat niet wegneemt dat hij graag weer met zijn collega's bij de koffie automaat zou staan.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37615
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 nov 2020 20:31

Ik denk dat het sowiso werkgebied en cultuur afhankelijk is. Succes met online vergaderen met japanners :lol: :lol:
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8341
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 nov 2020 20:39

daniel1975 schreef: 10 nov 2020 20:31 Ik denk dat het sowiso werkgebied en cultuur afhankelijk is. Succes met online vergaderen met japanners :lol: :lol:
Die had ik dan net niet genoemd.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4522
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 nov 2020 21:23

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/m ... ~a38416c8/

Het feit dat hij er überhaupt er zo over denkt, beangstigend mij.
Ben ik nu gek of...zijn ze helemaal van het patje af.
Ps over dat geweldige Corona app op je telefoon hoor je ook niets meer van..
Heeft echt een meerwaarde gehad #not

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7953
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 nov 2020 21:38

Wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken met die link?
Het feit dat gevaccineerde mensen eerder vrijuit kunnen leven dan niet gevaccineerde mensen?
Dat is toch gewoon logisch of niet?
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 10 nov 2020 21:40

Ministers denken soms hardop of gooien balletjes op, daarin zijn het net gewone mensen., het lukt me niet om daar veel emotie bij te voelen...
Ik heb persoonlijk helemaal niks met de Jonge, maar je moet als minister van corona wel nu alvast gedachten wijden aan het inzetten van de vaccins die eraan zitten te komen.

PS die app was vanaf het begin gedoemd te mislukken, daar zag ik meteen niks in.
Ik ben nog van een generatie die niet de godganse dag overal met z'n schermpje zwaait.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gesloten