In één woord : dispatching.
Maar de volledige taakomschrijving is behoorlijk divers. De centrale van spoed is het zenuwcentrum van de dienst.
Wij staan in rechtstreeks contact met de 112. Zij vragen om middelen uit te sturen (MUG wagen, MUG heli, ambulance). Maar daarnaast ook de interne MUG oproepen. Dus moet je goed bijhouden wie waar is.
Alle inkomende lijnen voor spoed moet je bij de juiste persoon krijgen. En we worden ook verondersteld elke dienst en bijhorende nummers in het ziekenhuis te kennen. Zeg maar dat we de telefoongids zijn van het ziekenhuis.
Alle wachtdiensten bezorgen ons maandelijks een wachtlijst. Die wordt dag per dag in een daarvoor voorzien programma gestoken. Dagelijks komen ze wijzigingen, en dagelijks moet je deze lijsten controleren. Je wil niet de verkeerde persoon 's nachts uit zijn/haar bed bellen.
We hebben ook brancardiers (intern patiëntentransport) ter beschikking. En wij regelen hun zware taak. Maar daarnaast helpen we ook de verpleegkundigen en artsen met het bijstaan. Uiteraard geen verzorgende taken, maar eerder administratieve dingen.