Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 26 okt 2020 09:22

sloeren schreef: 26 okt 2020 08:49
rikkert schreef: 26 okt 2020 08:24 [...] Ik denk dat de gemiddelde notoire zuiplap/feestganger de afgelopen 8 maanden riant geld heeft overgehouden...
In dat kader houd ik best een beetje mijn hart vast voor oud&nieuw.
Ik had al een grote hekel aan dat feest en vermoed dat de wappies dit jaar extra zullen uitpakken.
Ze mochten de afgelopen maanden al zo weinig en nu is er eindelijk gelegenheid om wat leuks voor jezelf te doen; zal de redenering zijn..
Ben er ook bang voor. En dat is dan idd mbt onrust. Qua besmettingen maak ik me nogal zorgen over de kerstperiode. Overigens ook over de mensen die wel netjes zijn, mbt eenzaamheid, depressies en ander geestelijk welbevinden.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 okt 2020 09:41

@the student. Ik geloof er helemaal niets van dat die feestende landgenoten geen invloed hebben op de verspreiding. In jouw ogen zijn het vooral de oudjes die misschien te dicht langs elkaar schuiven?
Gisteren hoorde ik dat er vooral veel 40-50 jarigen in het ziekenhuis binnen komen. Misschien de ouders van de feestgangers?
Voor de mensen die een lock-down van 2-3 weken verwachten, ik denk toch echt als er een lock-down komt dat het 5 tot 6 weken gaat duren.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 26 okt 2020 09:44

Wat ook een probleem gaat worden.....is dat mensen het straks totaal gehad hebben met zich laten testen.

Ik ben bijvoorbeeld de afgelopen maanden 3x getest. En volgens de regeltjes moet je rond iedere test minstens 4 dagen in quarantaine (duurt vaak 2 dagen voor je getest kan worden, en uitslag duurt dan nog 2 dagen).

1: keelpijn, snot en besmetting binnen het hockey team van dochter
2: snot, vage hoofd/keelpijn. en besmetting binnen de klas van dochter (en voor werk moest ik bij heel kwetsbaar oud vrouwtje langs).
3: Keelpijn, longen uit de lijf hoesten etc.

Maar (gelukkig) 3x negatief.

Maar ik heb nu dus al zeker 2 maanden klachten die op corona zouden kunnen duiden.
En normaal gesproken loop ik ergens in de herfst/winter een stevige verkoudheid op die op de longen slaat waardoor ik de hele winter door als een malle aan het hoesten ben en dat hoestje trekt pas definitief weg zodra in het voorjaar het mooie weer weer aanbreekt. Dus ik ga grofweg de komende 5 maanden continue corona verdacht zijn.

Ga ik me wekelijks laten testen......ik denk het niet
Ga ik me opsluiten......ik denk het niet.

Gaan anderen dit doen.......ik denk het ook niet.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 26 okt 2020 09:48

Twee zaken die mij opvallen.
Afgelopen week moest ik voor controle bloed laten prikken, Huisartsen zitten hier in het bejaardentehuis. Tijdens bezoek iedereen mondkapje op. Behalve de bejaarden die er uit verveling rond schuifelen (en die zouden toch moeten beseffen dat ze kwetsbaar zijn, En personeel in de Apotheek, zo gauw als ze niet meer in beeld waren voor de bezoekers. (vanuit de zijkant kun je toch binnenkijken daar en dat viel echt op samen aan 1 computer beide met mondkapje onder de kin). Dus bezoekers en dokters(personeel) allemaal wel, Bejaarden juist niet. Maar ja, wie spreekt ze daar op aan?
Sporten in teamverband mag niet, behalve eredivisie voetbaal, Waar zijn nu een relatief groot aantal besmettingen, juist in de eredivisie. Ik heb niet het idee dat dit door de wedstrijden zelf komt, maar juist door het gezamelijk trainen en reizen. (en die douchen en lunchen wel op de club heb ik gehoord). Waarom deze uitzondering, Daar snap ik echt niets van. En dan straks de conclusie trekken dat het aan die 90 minuten samen wedstrijd spelen ligt en iedereen blijven verbieden te sporten, terwijl het volgens mij echt aan het samenklitten rond die wedstrijden en trainingen ligt.
Ach, ik zeg ook maar wat

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 26 okt 2020 09:49

Jans schreef: 26 okt 2020 09:41 @the student. Ik geloof er helemaal niets van dat die feestende landgenoten geen invloed hebben op de verspreiding. In jouw ogen zijn het vooral de oudjes die misschien te dicht langs elkaar schuiven?
Gisteren hoorde ik dat er vooral veel 40-50 jarigen in het ziekenhuis binnen komen. Misschien de ouders van de feestgangers?
Voor de mensen die een lock-down van 2-3 weken verwachten, ik denk toch echt als er een lock-down komt dat het 5 tot 6 weken gaat duren.
Ik denk idd ook dat het de salami-tactiek wordt, eerst een lockdown voor een paar weken die dan stapsgewijs verlengd wordt. Dat accepteren mensen beter dan de hele ellende in een keer.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 26 okt 2020 10:10

ophetkantje schreef: 26 okt 2020 09:48 [..] 1,Bejaarden juist niet. Maar ja, wie spreekt ze daar op aan?

[...] 2.Waarom deze uitzondering, Daar snap ik echt niets van. En dan straks de conclusie trekken dat het aan die 90 minuten samen wedstrijd spelen ligt en iedereen blijven verbieden te sporten, terwijl het volgens mij echt aan het samenklitten rond die wedstrijden en trainingen ligt.
1.: Je hebt een beetje gemist hoe ongecertficeerde mondkapjes werken. Ze werken (wellicht) tegen het verspreiden en NIET tegen het krijgen van het virus. Er zijn er meer die dat niet weten. Ze hoeven dus nergens op worden aangesproken omdat ze niets verkeerd doen.
2.: verspreiding van het virus is in het beroepsvoetbal geen afweging. Het maatschappelijk belang van het verzorgen van spelen weegt zwaarder dan het voorkomen van die paar infecties.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 okt 2020 10:12

Je hebt al drie weken nodig om echt te kunnen zien dat de getallen naar beneden gaan en dan nog een periode om de R0 ook daadwerkelijk heel veel naar beneden te krijgen.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 26 okt 2020 10:26

Jans schreef: 26 okt 2020 09:41 CUT
Voor de mensen die een lock-down van 2-3 weken verwachten, ik denk toch echt als er een lock-down komt dat het 5 tot 6 weken gaat duren.
Echt?
Het orakel spreekt, hoedt u.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 okt 2020 10:29

Jans schreef: 26 okt 2020 09:41 @the student. Ik geloof er helemaal niets van dat die feestende landgenoten geen invloed hebben op de verspreiding. In jouw ogen zijn het vooral de oudjes die misschien te dicht langs elkaar schuiven?
Gisteren hoorde ik dat er vooral veel 40-50 jarigen in het ziekenhuis binnen komen. Misschien de ouders van de feestgangers?
Voor de mensen die een lock-down van 2-3 weken verwachten, ik denk toch echt als er een lock-down komt dat het 5 tot 6 weken gaat duren.
Ik zeg helemaal niet dat de ouderen schuld hebben. Maar iedereen is weer lekker bezig om iemand anders de schuld te geven. Het gaat op bijna alle plekken met steeds meer losheid. Ik vind t best prima hoor. Maar ik hekel de hypocrisie die over het algemeen heerst.

Er wordt weer lekker rondgewezen. En ja die jongeren zijn fout bezig en nee ze zijn niet de oorzaak van de huidige uitbraak. Of in ieder geval daar zijn geen harde bewijzen voor. Maar het roeptoeteren is lekker makkelijk.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 okt 2020 10:33

sloeren schreef: 26 okt 2020 10:10
ophetkantje schreef: 26 okt 2020 09:48 [..] 1,Bejaarden juist niet. Maar ja, wie spreekt ze daar op aan?
1.: Je hebt een beetje gemist hoe ongecertficeerde mondkapjes werken. Ze werken (wellicht) tegen het verspreiden en NIET tegen het krijgen van het virus. Er zijn er meer die dat niet weten. Ze hoeven dus nergens op worden aangesproken omdat ze niets verkeerd doen.
Maar als het o zo dringende advies is om die dingen te dragen "voor een ander" .,. in de openbare ruimten. Dan vrijwaard het die bejaarden toch niet om in die openbare ruimte (want huisartsenpraktijk zit in hun tehuis kennelijk), dat mondkapje op te doen? Ja, het is een advies en niet verplicht dus dezelfde eigen verantwoordelijkheid en afweging geldt als jij en ik in de supermarkt.
Bejaarden kunnen toch net zo goed dat virus verspreiden als andere mensen?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 okt 2020 10:39

Keezx schreef: 26 okt 2020 10:26
Jans schreef: 26 okt 2020 09:41 CUT
Voor de mensen die een lock-down van 2-3 weken verwachten, ik denk toch echt als er een lock-down komt dat het 5 tot 6 weken gaat duren.
Echt?
Het orakel spreekt, hoedt u.
Ach Keezx, jij orakelde iets eerder. Ik heb mensen heel dichtbij die in het ziekenhuis werken. Ik heb ze nog steeds niet, vanuit hun professie, horen vertellen dat de lock-down er zeer binnenkort zal zijn.
De Franse lock-down duurde van 17 maart t/m 11 mei. Jullie weten nog wel, ook niet meer fietsen. Heeft het meer opgeleverd dan de gedeeltelijke lock-down in Nederland? Aan de cijfers te zien niet. Maar je moet als overheid, en echt niet alleen de Nederlandse, toch iets als hele groepen zich niet aan de maatregelen houden.
Laatst gewijzigd door Jans op 26 okt 2020 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 okt 2020 10:42

Ik denk niet dat je naar een bepaalde leeftijdsgroep moet wijzen, maar meer in algemeen naar mensen die gewoon stug blijven doen wat ze deden. De feestende jongeren, de mensen die geen enkele afstand willen houden, die met niet verklaarbare klachten gewoon naar buiten gaan, etc. Gewoon de algemene losheid.

Tav beroepsvoetbal: brood en spelen wisten de Romeinen al, maar er is ook iets als een maatschappelijke taak/voorbeeld. En met het oplopende aantal in de eredivisie en de imho duidelijke fake-bubbel kun je dit eigenlijk niet accepteren. Nog naast het sportieve verhaal dat bijv PSV zonder twee positief getestte topspitsen tegen Ajax zou moeten spelen (als voorbeeld).

Ik ben net terug van de teststraat die wij als bedrijf hebben ingericht icm een ander bedrijf en Erasmus MC: negatief :-)
Snipsnotverkouden, gewoon even uitzieken.

@keezx: die sneer naar Jans was natuurlijk niet nodig, want kans is serieus aanwezig dat ze gewoon gelijk heeft in dit geval.
Less is bore

Gesloten